Thursday, December 15, 2011

6 Azmin Ali, Zuraida Apa Kamu Buat di Ampang?


Ketua Umno Ampang, Datuk Ismail Kijo mencabar pemimpin menyenaraikan projek yang dibuat di kawasan itu sejak mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri dalam pilihan raya umum 2008.

Bekas Adun Lembah Jaya tahun 1995 hingga 2004 berkata, tidak ada satu pun projek yang dibuat di Ampang.

“Saya tanya kepada Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin apa yang kamu buat sejak menjadi Adun dan ahli Parlimen?

“Jalan berlopak semakin parah, sampah sarap tidak diambil. Dulu Alam Flora yang angkat sampah tetapi kini kini Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) tetapi sampah tidak terangkat.

“Mereka pandai bercakap tetapi tidak pandai buat. Macam-macam mala petaka telah berlaku di Selangor,” katanya.

Azmin merupakan ahli parlimen Gombak dan juga timbalan presiden PKR manakala Zuraida adalah ahli parlimen Ampang dan ketua wanita PKR.

Tuntut janji

Menurut Ismail lagi, kerajaan Selangor pernah berjanji mahu menurunkan cukai pintu tetapi sebaliknya pula yang berlaku iaitu dinaikkan sebanyak 20 peratus.

Beliau berkata, banyak harta milik syarikat kerajaan negeri telah dijual untuk kepentingan mereka.

“Rakyat Ampang tuntut janji dari Azmin dan Zuraida, rakyat Selangor pula tagih janji Pakatan Rakyat” katanya.

Ismail berkata, dari tinjauan yang dibuat di kawasan Ampang, ramai penduduk yang mengatakan mereka menyesal kerana menyokong Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum lalu.

“Mereka menangis apabila pemimpin Umno menemui merekadan menyatakan akan mengundi BN dalam pilihan umum akan datang,” kata beliau.-FMT

6 comments:

rahman said...

tu lain kali pilih mak lampir jadi YB!!! apa yang boleh dibuat kat mak lampir selain jampi serapah berbuih mulut temberang rakyat!!!.. hah.. baru 3 tahun dah kena kencing kat Fuckatan..dah terasa azab...tapi UMNO Selangor kenapa masih leka???..dah banyak dapat bola tanggung pun masih TIDO lagi????

Anonymous said...

corumedaludsmomemangla mail kijo hang tak nampak pembangunan pasai hang kira naik bangunan 200 tingkat br pembangunan.. yang menangis tu aku tau itu semua pencacai umporno yang tak dapat projek direct nego dan dan tak bole rasuah dah kjaan pr porrah kalau buat pembangunan pun bukan hang tau pasai kerja hang mail kijo semua dah kojol

Anonymous said...

Dah cakap dah dulu kebanyakan yang mengundi pembangkang diselangor adalah terdiri dari ahli ahli UMNO yang tak puashati dengan pelbagai alasan selain digula gulakan oleh pkr nak sesalkan pon tak guna kalau bn ambikalih kembali nanti banyak kerja kena buat untuk membangunkan selangor kembali, ingat nak cuba jadi kena lah makan tuba... fikirkan lah hai melayu islam semua..

Anonymous said...

Azmin Ali langsung tidak membawa perubahan di kawasan Ampang dan hanya sibuk mengejar cita-citanya menjadi MB Selangor.Tiada langsung pencapaian yang dapat dilihat dikawasan berkenaan

Anonymous said...

kalulah pengampu2 mak lampir dan jemin ali ni masih lagi dialam gelap macam lembu pakai cerminmata hijau, rumput kering dikata rumput hidup,sanggup makan dan berak hampas...deria otak,mata dan kewarasan dibuang dalam hutan bukit belacan... orang2 mcm ni kita perlu bersimpati kerana telah dibodohkan oleh 2 makhlok perosak ini.Selamatkan Ampang..selamatkan masa depan rakyat Ampang

Anonymous said...

Azmin Ali? Azmin Ali yang jual bini kat anwar ibrahim tu ke? dia ni wakil rakyat ke? kalau bini dia boleh jual, masakan rakyat dia nak jaga.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates