Thursday, December 15, 2011

10 Nasharudin Pelik PAS Sudah Jadi Pas Pis Pus!


Bekas timbalan presiden Nasharudin Mat Isa membidas golongan tertentu dalam PAS, yang menurutnya “pelik” dan mendahului presiden dalam menentukan calon pilihan raya umum ke-13.

Nasharudin yang turut dinamakan sebagai antara calon yang akan digugurkan berkata, beliau hairan dengan perkembangan terkini dalam PAS.

Exco Kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali juga disebut-sebut akan digugurkan tetapi dinafikan oleh Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang Ahad lalu atas alasan pemilihan calon belum dimuktamadkan.

“Saya ada hubungi Dr Hasan dan menyatakan sokongan kepadanya. Saya pelik bila tengok ada pihak mendakwa beliau dan saya akan digugurkan sebagai calon pilihan raya umum.

“Mengikut amalan PAS, biasanya presiden yang umumkan siapa bertanding di mana. Tapi tiba-tiba ada pula individu peringkat bawah yang membuat kenyataan,” katanya dipetik Berita Harian.

Ia dilihat kenyataan media terbuka mengenai PAS sejak tewas mempertahankan kerusinya Jun lalu.

Nasharudin (gambar) turut mempersoalkan kenyataan pihak berkenaan bahawa pemilihan calon PAS berdasarkan pencalonan daripada kawasan sedangkan parti itu mempunyai beberapa Ahli Parlimen yang diimport dari luar kawasan.

Sebagai contoh katanya, PAS membenarkan Datuk Ibrahim Ali bertanding atas tiket parti itu di kerusi Parlimen Pasir Mas pada 2008 sebelum menjadi wakil rakyat Bebas.

Beliau juga merupakan calon luar tanding di Kelantan.

“Saya tak fikir banyak cawangan PAS di Pasir Mas mencalonkan beliau tetapi apabila pucuk pimpinan memberi lampu hijau, jentera bekerja untuk memastikan kemenangan parti.

“Sama juga apabila saya mendapat arahan presiden untuk bertanding di Yan pada 1999, Besut pada 2004 dan Bachok pada 2008,” katanya lagi.

Tambah beliau, PAS mempunyai proses saringan menyeluruh dalam memilih dan mengesahkan calon.

“Senarainya perlu melalui Biro Politik, Jawatankuasa Kerja Pusat dan Majlis Syura sebelum kata putus presiden,” katanya lagi.

Nasharudin juga menegaskan beliau berpegang kepada pendirian untuk menyerahkan soal bertanding atau digugurkan kepada pucuk pimpinan parti.

Katanya, masalah dalam PAS sekarang terlalu ramai orang yang hendak bercakap.

“Senario beberapa hari kebelakangan ini mewujudkan persepsi baru terhadap PAS.

“Dulu banyak pihak, terutama rakan media kata cukup susah nak dapatkan maklumat mengenai PAS sebab yang bercakap biasanya cuma presiden atau setiausaha agung,” katanya lagi. -FMT

Apa yang nak pelikkan... Orang PAS dah diktar kepada DAPAS!
PAS is Dead!

Video PAS-PIS-PUS : http://youtu.be/Rf4do_weFLI

10 comments:

Ajis said...

Hasan dan Nasha Bakal Di Taklinkan Oleh PAS !

Anonymous said...

welcome to umno.. Hasan n Nasha

Anonymous said...

berapa juta umno byr kat katak dua ekor ni?

Anonymous said...

ni lah masalah pembangkang, ada je yg kuar dari pem,bangkang sebab dah insaf n tersedar, mula kata UMNO belilah ape lah..sedar x kepimpinan bangsat korang tu yg wat org berfikir betul ke x?

Anonymous said...

ustz nasha tak perlu pelik... kerana keputusan muktamar & syura dalam isu 'perpaduan' umno-pas pun diselingkuhkan .... pimpin gerakkan konsep PAS Ganti UMNO... tp ust nasha bawa halatuju PAS dokongUMNO..inginkah PAS bersubahat kezaliman UMNO.. bercanggahkan?

Anonymous said...

asal keluar parti hamPAS ke parti al juburi ke mst ckp dibayar...sedor la diri tu wahai pencacai2 Pengencing Rakyat yg pemimpin2 korg mmg xleh pakai...sekor kwn dgn setan,jilat komunis,sekor lg spesis gay,pelakon plg hebat sampai ramai pencacai kena tipu hidup2...sedih la dgn korg ni bila tah nak sedor...otak dh dikurniakan tapi akal xde..korg mmg spesis 'buta hati'...buang je imej kopiah tu jgn nak mencemarkan imej islam dgn perangai korg yg mmg x berakal tu..

Blog 1 Malaysia said...

transformasi besar UMNO

(( Peringatan Terakhir )) - Saya Mahu Menang Tanpa Tanding

-------

"Kehancuran Generasi Baru - Bala besar untuk BN"


PRU Ke-13 - Mohon ramai Adun Dan MP BN 'Mati'

Media BN Media Porno - Wartawan2 BN B.ODOH dan T.OLOL T.OLOL

Alat BN - Blogger-blogger BN hanya jadi Anjing..

'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling BO.DOH ( dalam BN ) ...

Penyalahgunaan kuasa, politik wang, akhbar porno, transformasi palsu, penghinaan akar umbi - UNDI BN UNDI HARAM

---------

>>> Saya mahu menang tanpa bertanding semua jawatan dalam parti dalam pemilihan UMNO 2012 <<<


* Saya akan bertanding Jawatan Presiden UMNO..

* Saya akan bertanding Jawatan Timbalan Presiden UMNO..

* Saya akan bertanding Jawatan Naib Presiden UMNO..

* Saya akan bertanding Jawatan MT..

* Saya akan bertanding Jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia..

* Jawatan Ketua Wanita dan Ketua Puteri UMNO dibubarkan...




p/s: Saya mahu sapu bersih jawatan di atas... Siapa yang 'booking' jugak, 'pendek umur' dan mohon cepat 'mati' lepas PRU ke-13 ( termasuk yang bersubahat )..


p/s: Aku memang ahli UMNO tapi dah tak berminat dan tak hingin langsung nak berjuang utk UMNO, generasi muda mahupun generasi baru ( jangan perasan wahai pemimpin2 BN yang B.ODOH dan T.OLOL )..








--------

Wartawan2 BN Bo.doh, P.uki.mak,si.al, but.oh. b.abi. anjing..
( Anak2 ko pun P.ukimak, sial, anjing macam Ko )..

Pergi Mampus wartawan2 Porno BN..


Babi Betul!

Bodoh. Pukimak. Anak haram. sial. butoh. babi. anjing

Triple fuck atas dahi kau

Pantat mak kau la~

Butuh Pak Hang!

Pegi Mampos La Bodoh!

Bapak Ulamak , Anak Pukimak


Lu blah dr page gua skunk sblom kaki gua melekat kt muke lu~~

Terima kasih sangat2 korang memang terbaekk!! Terharu aku~ huhuhuhu

Lancau la lu

tidak semua mat rempit jahat!!saya sokong mat rempit

Saya suka berak sambil hisap rokok ~

MaSUk AIr Lah KOU

Sengal~

P.ukimak hang !

Pergi mampos lah kau s.ial

KO Pehal P.ukimak

jagclash11 said...

Saya rasa elok rakyat kelantan buat penilaian dan pemilihan sendiri tanpa bersandarkan pada mana mana parti...
beri sokongan dan galakan pada calon calon individu untuk bertanding dan mintalah perjanjian dengan mereka yang bersikap adil...insyallah

Anonymous said...

PAS dilihat tidak lagi releven dengan agenda mempertahankan Islam sudah jauh daripada radar mereka dan kelihatan kepimpinan tertinggi hanya terpengaruh dengan peluang ke Putrajaya dan sanggup mengenepikan perjuangan asal.

Anonymous said...

PRU13... pangkah parti "ABU" revolusi senyap rakyat ...... hapus politik ganas... pembunuhan politik.. peristiwa memali, lubuk merbau, teong beng hock, sarbaini, ... dll konspirasi politik..... oleh agen rahsia Ubn?

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates