Wednesday, December 14, 2011

12 Ramalan Kes Liwat: Anwar Akan Didapati Bersalah !


Anwar Ibrahim menggunakan media massa luar negara (Guardian UK) sebagai talian hayat terakhir bagi meraih simpati dari negara luar antarabangsa...

Anwar kini dilihat sudah terdesak dan mahu minta pertolongan dan bantuan dari negara asing untuk menyelamatkan dirinya.

Secara jelas menunjukkan bahawa mereka cuba mengheret kerajaaan yang kononnya telah merancang satu konspirasi untuk membunuh karier politik Anwar.

Kita tahu campur tangan asing ini amat berbahaya kepada negara kita. Kalau dilihat daripada sudut sejarah tanah Melayu, ia mendatangkan keburukan kepada negara kita.

Kita ingin melihat proses terhadap kes ini berjalan dengan lancar, adil dan saksama serta memberikan keadilan sepenuhnya kepada yang mendakwa dan yang didakwa.


Akhbar The Guardian dari United Kingdom, dalam kolumnya hari ini oleh penolong editor Simon Tidall, berkata orang yang harus dipersalahkan jika keputusan bersalah dijatuhkan adalah Najib.

Menurut Tidall bahawa "tanda-tanda tidak kelihatan baik" untuk Anwar apabila kes itu menghampiri penghujungnya.

Sambil membidas apa yang didakwanya sebagai "kecenderungan kuku besi" Najib dan usahanya "menakut-nakutkan rakyat secara terang-terangan", kolumnis hal ehwal luar negera itu menggesa sekutu barat di Malaysia, untuk "melihat dengan lebih dekat gelagat rakan mereka itu".

"Malaysia adalah rakan dagang yang penting, rakan pengawalan senjata dan juga anggota sekutu gabungan Afghanistan. Tetapi rekod hak asasi manusia kerajaannya dan amalan demokrasi negara itu perlu diberi lebih penelitian ...

"Apabila pengalaman pahit Anwar menghampiri kemuncaknya, nampaknya tidak mungkin bahawa penanda aras ini akan dipenuhi. Persoalan seterusnya ialah: apa yang akan rakyat Malaysia dan rakan-rakan mereka lakukan?”

Menurut Tidall, dakwaan liwat yang dilemparkan selepas Pakatan Rakyat mengambil alih lima negeri pada pilihan raya umum 2008, "seolah-olah bukan suatu kebetulan".

"Sebagai pemimpin berkarisma pakatan pembangkang, Anwar merupakan cabaran terbesar bagi Najib untuk terus berkuasa," katanya.

Biarlah kes ini berjalan dengan lancar. Pembangkang kena hormat kepada sistem perundangan negara dan harus yakin kepada undang-undang yang dibuat!

12 comments:

Anonymous said...

Rakyat Libya menjadi korban. Rasionalnya campur tangan tentera luar! adakah ini yg di mahukan oleh Anwar Ibrahim... mahu selamatkan dirinya rakyat akan jd mangsa kerakusan negara barat!

Anonymous said...

satu gerakan reformasi terbesar akan berlaku di malaysia jika DSAI di dapati bersalah!!! Reformasi keadilan tersebut akan mengulingkan kerajaan zalim dan akan mengakhiri zaman pemerintahan kuku besi di malaysia!

Anonymous said...

Pergi jahanam la.. Dgn ko punya reformasi! Yg bersalah tetap bersalah!

Anonymous said...

jangan jadi penyokong yg taksub setaksub3nya....!

Anonymous said...

Orang putih bukan semuanya bijak. Ada jugak yang bodoh.

Aku dah agak dah dari awal lagi, talian hayat terakhir Anwar adalah orang kafir yang berwarna putih.

Dan semestinya binatang peliharaan Anwar contohnya seperti Anon December 14, 2011 5:17 PM akan membuat kenyataan syok sendiri.

1 je aku nak beritahu.

Ini Tanah Melayu, bukan Tanah Arab.

Kalau betul kafir laknat berhala putih tu nak serang Malaysia hanya disebabkan Mahkamah jatuhkan hukuman pada seorang manusia yang tidak normal dari sudut nafsu, silakan.

Silakan serang Malaysia. Biar ramalan menjadi kenyataan. lagi cepat lagi bagus, aku pun dah bosan hidup dalam sistem kafir.

Menyerang Malaysia akan bertukar menjadi mimpi ngeri bagi seluruh kaum kafir yang tamak.

Anonymous said...

yg sokong sangat si anu...war tu...mesti sama sekufu la tuuuu...he3

Anonymous said...

aku yakin dari dulu lg memang si anugerah tuhan ni memang si petualang bangsa & negara....maklum org yg pandai bercakp ni jgn boleh percaya sgt....bahaya!

Anonymous said...

Fuck your mother n father...12 lawayer danm king jub tu bebas ke sana kemari , kutuk saan kutuk sinio, fitnah sana fitnah sini, joloik sana jolok sini, atas bawah depan belakang.. halal haram janji Nyaman.,....sure editor Gay...

TokAyah said...

Keistimewaan dan kebebasan diberikan ruang secukup2nya kepada Aljub dalam Liwat 2. Pak sheikh gagal membuktikan dia tidak ada ditempat kejadian. Jangan samakan Malaysia dengan Timur Tengah. Lebih 90% rakyat malaysia mahukam kedamaian. Kalau setskat pak sheikh satu orang naj diadakan reformasi pergi mampuslah puak-puak jahanam yang putus saraf otak.

Anonymous said...

Apa yang takut kat Editor KEPALA BUTUH bapak dia tu! Biar la dia tulis nak sensasikan isu ini.

Dia ingat Kementerian Petahanan UK tu senang2 je nak buat keputusan nak serang Malaysia ! Takkan jadi punya.

Depa lagi ada baguih punya tactical warfare. Iaitu bawa budaya kuning, sogok hiburan banyak2, kalau boleh tukar ugama jadi Kritian, guna local China Kristian , guna local India Kristian..lagi ampuh ! Challenge Perlembagaan, hina Raja,hina Islam, dsb.

Bila dah ramai jadi liberalisma (tak tukar nama tak per), jadi Atheis, jadi Kristian ...senang chuchok hidong dan boleh perah jadi kuli...BERES !

Yang CHELAKO nya pemimpim PAS yang tang atas tu semoga diturun BALA atas mereka tu ...dok bersekutu dengan geng HARAMJADAH menghina Melayu , Islam dan Raja ...Amin

- me a friend of the Al-Mehdi

Anonymous said...

Mengapa sokongan luar yang diperlukan dalam hal urusan negara sendiri dan sekiranya dipihak yang benar tidak perlu takut untuk menghadapi pertuduhan mahkamah.Ironinya,apabila semakin banyak bukti menjurus kearah beliau..Barat dilihat cenderung untuk membela anwar menguatkan lagi prasangka rakyat bahawa Anwar adalah agen kepada Yahudi

jagclash11 said...

anon 6.20pm..
perasaan kamu di kongsi oleh sebahagian besar umat melayu di malaysia ni...insyallah

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates