Wednesday, March 28, 2012

Azmin Ali Jadi Bacul, Enggan Layan Hasan Ali



Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali bolehlah dianggap sebagai bacul kerana enggan melayan cabaran bekas Exco Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali agar menjelaskan butiran sumber kewangannya untuk membeli saham bernilai jutaan ringgit ketika menjadi pegawai kerajaan pada 1992 hingga 1994.

Ahli Parlimen Gombak itu mendakwa tuduhan Hasan sebagai fitnah bagi mengalih perhatian orang ramai mengenai persoalan yang dibangkitkannya pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor baru-baru ini.

Azmin yang juga Adun Bukit Antarabangsa berkata beliau melahirkan rasa terkejut dengan cabaran Hasan dan mendakwa Hasan Ali mengambil pendirian menyerang peribadinya yang kononya fakta-fakta fitnah

"Saya terkejut sebab sebagai pemegang PhD beliau selalu mendakwa dirinya bijak dan berpengalaman luas...tapi saya terkejut sebab pemikirannya terlalu lemah dalamrespon kepada perbahasan saya dalam DUN.

"Beliau mengambil pendirian yang mengecewakan. Apakah ini nilai Islam dan Melayu yang hendak diperjuangakan Hasan Ali? Beliau tak jawab soalan pokok tapi kutip fitnah beberapa individu dan menyuburkan fitnah itu," katanya.

Pada persidangan DUN Selangor minggu lalu, Mohamed Azmin membangkitkan mengenai perbelanjaan berjumlah RM300,000 bagi mengubahsuai pejabat Hasan ketika menjadi exco Selangor dua tahun lalu.


Persoalannya disini... jika benar kenyataan Hasan Ali berbaur fitnah kenapa Azmin harus menjadi bacul untuk membersihkan dirinya?

No comments: