Wednesday, March 28, 2012

1 Wee Ka Siong Ditumbuk! Siapa Samseng Sekarang?


PAKATAN harami sejak beberapa menjak ini gemar menggunakan pendekatan mengaitkan UMNO dengan imej samseng. Untuk menyokong gambaran tersebut dikatakanlah Nurul Izzah nak kena tumbuk, Guan Eng nak kena pukul, Anwar nak kena liwat dan sebagainya.

Penulis sebut Anwar nak kena liwat ke tadi?

Apa-apa punlah. Yang penting tu isunya disini cubaan mengatakan kita UMNO ni ganas dan depa tulah yang sebenarnya suci murni macam minyak masak Sri Murni.

Walhal takde bukti pun bahawa ‘samseng’ yang terlibat itu orang UMNO. Hanya sebab dia pakai baju UMNO, itu mungkin samseng yang diupah sendiri oleh Anwar untuk menjatuhkan imej UMNO.

Dan apa ke banghalnya UMNO nak menghantar samseng yang pakai atau bawa bendera UMNO? Bukankah itu hanya mendedahkan UMNO kepada kecaman dan kutukan? Ini politik zaman 60-an PKR sebab banyak sangat terpengaruh dengan wayang lama.

Tapi janganlah kita terlupa. Dalam kalau diikutkan sejarah negara ni bermula tahun 1998, imej ganas dalam berpolitik sebenarnya banyak dikaitkan dengan PKR dan PAS.

Paling di atas sudah tentulah PKR. Banyak contoh yang boleh ditunjukkan disini seperti cubaan menggagalkan upacara sumpah laknat oleh Trio Datuk T pada April tahun sudah dan sidang media bekas pegawai khas Anwar, Rahimi Osman pada Oktober 2010.

Disamping demonstrasi-demonstrasi yang kononnya aman tapi sering kali berakhir dengan kekecohan sebab penyokong Pakatan harami mananya yang reti makan saman, semuanya pun suka nak mencetuskan keadaan tidak tenteram.

Perhimpunan Dong Zong di Kajang semalam yang menyaksikan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Wee Ka Siong ditumbuk pula kita percaya dilakukan penyokong DAP sebab DAP saja yang kuat sokong Dong Zong ni.

Walaupun dakwaan Wee Ka Siong itu belum dibuktikan kerana polis masih menjalankan siasatan, tak salah untuk bercakap sebab dakwaan Nurul Izzah nak kena tumbuk pun masih tidak terbukti sehingga sekarang tapi UMNO dah dituduh sebagai bertanggungjawab dah, tak gitu?

Minggu sudah, Ketua Wanita MCA Pulau Pinang, Tan Cheng Liang diprovok, digelar ayam tua dan pelacur oleh penyokong Pakatan harami dalam satu majlis di negeri tersebut.


Semua ini menunjukkan bahawa Pakatan haramilah sebenarnya yang mengamalkan politik samseng, bukan UMNO mahupun BN seperti mana yang hebat dituduh sekarang.

Isu UMNO dan samseng ini dibangkit dan diulang banyak kali hanya untuk menanamkan persepsi negatif UMNO kepada rakyat. Tak pulak disedari mereka bahawa dalam masa yang sama Pakatan harami juga menuduh UMNO mengawal polis dan tentera.

Macam mana tu? Kejap kata kita guna samseng, kejap kata kita guna polis? Kalau dah boleh guna polis, nak guna samseng buat apa lagi?

Itulah pelik dan singkatnya otak penyokong Pakatan harami dan kesempatan ini digunakan sebaik mungkin oleh manusia bernama Anwar untuk kepentingan politik peribadinya dan itu sahaja semata-mata.

Mananya ada yang berkaitan dengan kepentingan rakyat, bohong saja semua itu.

1 comments:

Johan said...

Anwar pernah mengatakan yang diri akan dibunuh semasa mula-mula kesnya didakwa meliwat Saiful dilaporkan kepada polis. Satu dunia dihebohkannya bila melarikan diri macam tikus mondok ke Kedutaan Turki.....hajat nak ke Kedutaan USA tetapi melencong setelah berfikir kesan dan akibatnya.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates