Saturday, June 2, 2012

Himpunan Hijau PAS... Tak Lah Ramai Sangat! Gempak Je Lebih...


Menurut laporan dari sahabat McTheory yang berada di lokasi mengesahkan taklah.. ramai sangat orang yang hadir di himpunan hijau Pas.. Walau dikumpul dan dikerah seluruh Malaysia, paling tinggi boleh bagi hanya 50k saja la..

Menurut Mc lagi, itu pun bila depa kata nak kutip derma, ramai orang dah blah.. Agaknya orang Pas pun dah bosan bab kutip derma ni..

Kalo orang Pas kata himpunan ni boleh lawan sambutan ulang tahun UMNO. Sorry la der.. Jauh panggang dari api..





Dari sudut laporan dari MYKMU pula: Hari ini berlangsung satu Himpunan Hijau anjuran PAS yang diadakan di Stadium Darul Aman, Kedah. Sasaran kehadiran yang digembar gemburkan ialah 100,000 orang.

Surat pekeliling telah lama dihantar oleh Setiausaha Agung PAS sejak 19 Mei lepas meminta ahli-ahli PAS hadir bagi memenuhkan stadium sebab kalau ada sedikitpun ruang kosong alamatnya hasrat nak meniru Gelombang Merah tak kesampaian.

Tajuk surat bunyinya mengarut dan terdesak betul. Kerahan Ahli PAS Ke Himpunan Hijau menuju Putrajaya. Ini dah nama paksaan dah macam kerahan tenaga kalau tak ikut sama tiket syurga ditarik balik agaknya.

Nampak seperti terdesak sangat nak lawan Gelombang Merah yang menghimpunkan lebih 100,000 rakyat dan penyokong UMNO di Stadium Bukit Jalil.

Mengikut maklumat rakan-rakan banyak juga bas-bas yang parking di sekitar Stadium Darul Aman, betul ke? T-shirt free dan elaun serta upah wang kehadiran pun ada. Biar betul. Bukankah benda sebegitu kerap puak PAS kaitkan dengan UMNO?

Seperti kita sedia maklum, kapasiti tempat duduk Stadium Darul Aman ialah lebih kurang 32,000 dan sekiranya ruang berdiri tingkat atas dan ruang pejalan kaki setiap pintu dan ruang depan dipenuhi, total kapasiti akan menjadi sekitar 35,000 orang.

Bagi stadium size biasa seperti Stadium Darul Aman jika semua ruang duduk, ruang padang dan olahraga stadium dipenuhi tanpa sedikitpun ruang kosong jumlah hampir 50,000 orang lebih logik, itupun dalam keadaan berhimpit-himpit dan sukar untuk bergerak.

Kot kalau ada mamat haprakdaily kata 60,000 berhimpun atas padang dan 44,000 ribu lagi duduk di kerusi sedia ada itu namanya kebanyakkan hadirin dalam keadaan berlaku tindih menindih atas perut dan atas kepala.

Kot ye pun nak cukupkan 100,000 orang kira biarlah logik dek akal, kan nampak sangat menipu namanya.

Entah dari mana dia dapat statistik 60,000 orang boleh duduk atas padang dan trek olahraga stadium, mengarut sungguh. Satu meter persegi sepuluh orang berhimpit-himpit jantan betina ka?

Setakat maklumat rakan-rakan, paling tinggipun 60,000 orang yang hadir itupun termasuk yang berada di luar stadium. Angka yang hampir tepat mungkin lagi kurang dari itu.

Dengar kata hujan mencurah-curah di Alor Setar Kedah tatkala petang tadi betul ke? Harapnya tidaklah, sebab kalau betul ada berlaku hujan automatik acara itu akan dikenali sebagai Himpunan 100,000 Katak Hijau.

Tapi hujan adalah rahmat, bukan begitu? Ya, rahmat hanya bila hujan turun waktu program PAS tapi dianggap bala bila hujan turun tatkala majlis anjuran UMNO berlangsung. Dwi standard itu biasalah dalam politik kepartian yang memperalatkan agama, tak gitu?

* Err.. Tak jadi ke nak lelong Putrajaya disebabkan pembinaannya dulu dikatakan adalah satu ‘pembaziran wang rakyat’ oleh Tun Mahathir?

Berita terdahulu yang buat puak PAS meroyan: Himpunan Hijau Ke Putrajaya Tidak Memberangsangkan

22 comments:

Ali said...

Ganu dulu zaman hadi awe perintah pun cam tu la ramai datang akhirnya sepenggal je... akhirnya hasil dari pemerintahan beliau tumbuh surau dan masjid yg banyak dari makmun, sudahnya berpecahbelahlah ummat bersolat dua imam diserata ganu.

Anonymous said...

yeke banyak ni jer...? knape dekat google images nmpk mcm ramai jer..? lg pun skrang ni mmg slalu hujan...x tahu lah,x leh salahkan takdir...o_O

Anonymous said...

ko amek gmb org da blek.puii

Anonymous said...

Menipu je keje ko ni jinggo...tobat la.weh

Anonymous said...

ati pecacai lbh bighu dr umunuu.....seluruh warte...

bekas ahli umno said...

umno memang dah lumrah penipu,sbab tu apa yang dia buat semua kena kat dia balik.. bodoh punya umno

Anonymous said...

hahahaha panas mcm duk dlm neraka ke puak pas semua ni???

Anonymous said...

apa lh ko ni bodoh sngt time orng balik ko ambil

Anonymous said...

Jingo berok..ambik masa org dah blk..aku sndiri join jgk prhmpunan 2..penuh stadium..bahalol punya umngok..kami smua dtg dgn rela hati la..pakai duit sndiri..bkn dpt 300 mcm umngok kat bukit jalil

Anonymous said...

hahahaha.. sampah rupanya orang umno nih.. video ramai weh.. gambar time orang dah balik la yang kor nak tunjuk.. hahahaha

Anonymous said...

asal ko suka menipu ye... amik gambar time org da balik & bersurai,memang la dalam stadium lengang... habuan ape yang ko dapat bilo wat statement mcm ni? xbaik menipu woooo....

Anonymous said...

pencacai umngok mmg taik!! dari tok nenek turun ke kepala bapak, pastu wariskan ke anak cucu...semua kaki penipu!!! xde benda lain nak buat...menipu menipu menipu!!!! BODOHHH!!

Anonymous said...

Kenape aku jenguk ke blog ni aku pun tak tau. Maybe saja nak tengok kekreatifan blogger umno dalam cubaan menipu pengunjung blognya. Memang kreatif tapi tak mampu menutup kebenaran. Teruskan usahamu wahai blogger pencacai, semoga lebih terserlah kebodohan kamu di mata rakyat malaysia yang boleh berfikir.

Anonymous said...

Kalau nak tengok ramai ke tak ramai Himpunan Hijau, sila buka blog MSOmelayu atau blog Kedahlanie. Gambar yang kamu uploadkan tu bukan gambar masa peak crowd. Jangan cuba memperbodahkan orang.

af@sf said...

Pencacai umno bodo, kaki penipu, haram jadah

The Rusty Books by kairulizwan said...

haha. aku nk tgk ramai ke org yg dtg himpunan hijau ni. tp tgk kt blog gambar ada yg sket ada yg byk. tp video boleh buat superimpose ke? rasanya tak boleh kan?

jd yg dok menipu, sila lah bertaubat. tgk videeo kat bawah, minit ke 6:06 >

http://www.youtube.com/watch?v=6jcwZdzHf5A

minit 6:06... tgk berapa ramai...sape betul sape mbhohong...

Anonymous said...

Salam, tak sampai 100 000 ribu yg betul nya....angka yang paling tepat kena tanya Rais yatim, mungkin dalam 13 456.87 orang jer yang datang Himpunan HIjau...

Kalau ambil gambar sekerat2, ambil gambar sebelum acara utama dimulakan...mmg la boleh buat modal FITNAH LAKNATULLAH.....bas mmg banyak, tapi bukan mcm UMNO, UMNO huluq upah, huluq makan, huluq rahsuah..eh tersasul...nak p perhimpunan Hijau RM 30 kena bayar utk booking satu seat...pergi balik...makan tanggung sendiri...

UMNO..boleh BLAH..

Anonymous said...

Patutnya hang kena tulis yang betui..kehadiran mencecah 100,000 orang. Lepas tu tulis AM-NO perlu ambil pengajaran dari himpunan ini dan ubah dasar parti untuk lebih prihatin kepada rakyat agar rakyat kembali percaya kepada AM-NO..baru intelektual sikit dan boleh la kami respect sikit hangpa AM-NO..Ni tulis berita macam blog hang sorang saja yang ada kat internet ni..Pasal tu la orang panggil AMNGOK! Xmahu mengaku kelemahan dan kesalahan..malah makin sombong dan bongkak.

Anonymous said...

Mengikut maklumat rakan-rakan banyak juga bas-bas yang parking di sekitar Stadium Darul Aman, betul ke? T-shirt free dan elaun serta upah wang kehadiran pun ada. Biar betul. Bukankah benda sebegitu kerap puak PAS kaitkan dengan UMNO?.....

woi.(xleh bg salam kat kamu)hehe..1.bas tu kitaorang bayarla.bodoh 2.tshirt tu kami beli,ada rm20.rm 18.bodoh 3.haha.aku upah diri aku sendiri,aku kerja cari duit.simpan untuk pergi kedah.bodoh!

khoiyum_shuhada said...

http://2.bp.blogspot.com/-DwqBFaXiDvY/T8sTZA1kMyI/AAAAAAAAGJs/ZCqzakIUfXM/s320/hijau%2B3.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-N3ogmtq55NQ/T8sTYnx2s4I/AAAAAAAAGJg/CvYIb5ASpW0/s320/hijau%2B2.jpg

tu gambar sblm magrib...klik link kt ats ni nk tgk pic sebenar....

khoiyum_shuhada said...

http://3.bp.blogspot.com/-dmjXdy4CAtk/T8rGlTAr7bI/AAAAAAAAET0/O-nWOpi3Dtc/s1600/Himpunan+Hijau+Ke+Putrajaya-paling+aman.jpg

http://mk-cdn.mkini.net/483/72690305c6819d536a707eff4fdfd5cc.JPG

http://hazminhamudin.com/wp-content/uploads/2012/06/Himpunan-Hijau-Ke-Putrajaya-4.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-L1EMCGmPSI8/T8j7mCCtdNI/AAAAAAAAEEQ/jpKwSdttfmc/s1600/4.JPG

http://www.niknasri.com/wp-content/uploads/2012/06/07-dlm-stadium.JPG

http://mk-cdn.mkini.net/483/eca1814b87ca22fe56ad3a489d47d919.JPG

http://inksensei.files.wordpress.com/2012/06/himpunan-hijau-ke-putrajaya-7.jpg

http://www.niknasri.com/wp-content/uploads/2012/06/08-dlm-stadium.JPG

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/536733_425887614111030_197667700266357_1264923_749904008_n.jpg



http://media.shahalamkini.com/wp-content/uploads/2012/06/bcd2ScreenHunter_03Jun.0400.38.gif-400x250.png

HIMPUNAN HIJAU KE PUTRAJAYA: BETUL KE 100,000 YANG HADIR DALAM STADIUM BERKAPASITI 32,387 ORANG SAJA…???!!!
kingdom June 4, 2012 0
HIMPUNAN HIJAU KE PUTRAJAYA: BETUL KE 100,000 YANG HADIR DALAM STADIUM BERKAPASITI 32,387 ORANG SAJA…???!!!

Ini yang diceritakan di Harakah Seramai “100,000″ orang dikatakan hadir pada Himpunan Hijau ke Putrajaya pada malam 2 Jun lalu di Stadium Darulaman. Kalau ada yang sebut jumlah di bawah 100,000 maka orang itu dianggap dusta, fitnah dan jahat oleh puak-puak PAS… Kata depa, depa pergi ke stadium tu dan lihat “ratusan ribu” puak-puak “hijau” yang datang malam tu. Pak Samad Janggut pun kata yang hadir tu berjumlah “ratusan ribu”…heh! Tapi, aku tahu kapasiti sebenar Stadium Darulaman tu. Sebenarnya…stadium tu hanya mempunyai kapasiti penonton seramai 32,387 orang sahaja. Ia disahkan sendiri oleh Laman Web Rasmi Perbadanan Stadium-Stadium Negeri Kedah sejak stadium itu diubah suai pada 1997 dan terakhir sekali pada 2006. Stadium Darul Aman mula dibina pada tahun 1967. Mempunyai kapasiti penonton sebanyak 32,387 dengan semuanya berkerusi selepas pengubahsuaian pada tahun 1997 dan 2006. Tapi, oleh kerana aku kesian kat puak-puak PAS tu…takpalah…aku tambah 8,000 seat lagi untuk depa genapkan jadi 40,000. Ni pulak yang dikatakan Susan Loone dari Malaysiakini..50,000 je..? Bukan 100,000 ke???!!! Dan aku bagi lagi 10,000 orang yang berada di tengah padang, walaupun aku tahu kat padang tu hanya muat sekitar 6,000 hingga 7,000, termasuk yang berada di atas trek getah malam tu… Sekali lagi…aku bagi lagi 10,000 untuk puak-puak PAS yang duduk di luar stadium, termasuk para penjaja, peniaga, polis, unit amal dan “orang yang datang makan di KFC atau yang lalu drive thru” kat tepi stadium tu…heh! Tapi tu laaaa…40,000 + 10,000 + 10,000 = 60,000 orang saja. Tak cukup lagi 100,000 ni..!!! Camana nak cukupkan 100,000 yang macam Mahfuz kata tu? Adehhhh…. Camana pulak aku nak jadikan jumlah yang datang tu “RATUSAN RIBU” macam Pak Samad Janggut dan puak-puak PAS yang dok maki hamun tu..??? Heh! Errr…cam ni la…aku “double”kan jumlah keseluruhan dalam stadium tu, 40,000 X 2 buah stadium. Alamakkkk…baru 80,000 orang je…camana ni bro? Aku kira dua buah stadium tu pun tak cukup 100,000 lagi….adehhhh…. Err…orang-orang PAS yang dok cuba nak menipu tu boleh tolong cukupkan ke tak kiraan matematik tu? Setahu aku, matematik takleh menipu…! Heh!



dan yg terakhir...UMNO yg buat...
mana yg jahil...
pikir2 la...
http://i.imgur.com/LComa.jpg

pkat2 klik la link kt atas..

Anonymous said...

salam semua.saya sendiri pergi ke perhimpunan hijau di darulaman.sebenarnya ramai orang ramai hadir terutama sebelah malam penuh sesak.kenyataan mengatakan tak ramai itu tak benar.