Monday, October 15, 2012

0 Ezam: Lihat Pertemuan Najib-Soros Dari Sudut Berbeza


Senator Mohamad Ezam Mohd Nor berkata, pertemuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan George Soros harus dilihat dari perspektif yang berbeza, yang dilakukan oleh seorang yang berstatus"pesaing" atau "hamba."

“Berjumpa antara seorang pesaing atau lawan dengan berjumpa antara tuan dengan hamba tentulah berbeza,” kata Ezam menjawab kritikan beberapa pihak susulan pengakuan Najib, kelmarin, bahawa beliau pernah mengadakan pertemuan dengan Soros dua tahun lalu.

Menerusi kenyataan SMS dikeluarkan hari ini, Ezam berkata, Rasulullah SAW juga pernah berjumpa dengan beberapa orang ketua Yahudi dan Quraish yang menjadi lawannya.

Ezam yang juga bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) berkata, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, Najib dan Soros adalah pesaing dalam kelas mereka tersendiri.

"Kebiasaanya, seorang jeneral perang zaman dulu dan kini berjumpa lawan mereka... begitulah Tun Mahathir dan Najib berjumpa Soros sebagai pesaing yang masing-masing memegang kepentingan berbeza," katanya.

Namun, Ezam menyelar tindakan sesetengah pihak yang mendakwa pertemuaan antara Najib dan Dr Mahathir dengan Soros sesuatu yang meragukan dan mempunyai agenda.

Tambah Ezam, apa yang terjadi di beberapa negara jelas menunjukkan Soros sebagai seorang berpengaruh untuk menjatuhkan sesebuah kerajaan jika ia tidak dibendung dari awal.

"Dalam konteks ini, Soros jelas daripada apa yang berlaku di Georgia, Hungrary, Mesir dan banyak lagi negara-negara lain adalah seorang tuan yang mempunyai agenda dan niat jahat untuk meruntuhkan asas, nilai budaya, agama di sesebuah negara dengan diganti nilai liberal tanpa batas dengan topeng hak asasi manusia dan demokrasi," katanya lagi.

Pada 20 April 2010, Ezam pernah mendedahkan orang-orang kepercayaan Anwar, termasuk Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Timbalannya, Azmin Ali pernah mengadakan pertemuan dengan Soros di Amerika Syarikat pada tahun 2003.

Ezam ketika itu masih menjadi Ketua Angkatan Muda Keadilan mendedahkan pertemuan orang-orang kepercyaan Anwar dengan Soros itu diatur oleh Elizaberth Wong, yang kini merupakan Exco Kerajaan Negeri Selangor.-SH

0 comments:

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates