Friday, November 2, 2012

Anwar Mengamuk Rafizi Guna Gambar Dan Video Sebagai Bahan Bukti Untuk Jatuhkan Nazri!


Seronok juga tengok pemimpin  PKR bermain dengan video.Apa lagi Pengarah Stratejiknya sendiri Rafizi Ramli.

Apa agaknya perasaan Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang melihat orang kanan dalam pakatan sendiri boleh bikin beliau malu kerana cuba bawa ketengah video sebagai bahan bukti.

Ingat lagi kes dakwaan video libatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan China Doll.

Haji Hadi dengan lantang iystihar di Muktamar PAS video adalah besi dan tidak boleh dijadikan bahan bukti.

Itu bab depa.

Ini bab nak kenakan orang Barisan Nasional yakni Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz bukan main bersusah payah Rafizi dan gengnya menayangkan tujuh segmen video di sidang akhbar di ibupejabat PKR di Petaling Jaya Jumaat.


Video tujuh segmen itu adalah untuk membuktikan anak Nazri iaitu Nadim mengunakan SUV mewah jenis Hummer milik seorang tauke balak,Micheal Chia yang dikaitkan dalam sumbangan RM40 juta pada UMNO Sabah.

Baru-baru ini Perdana Menteri Datuk Seri Najib  Tun Razak sudah jelaskan sumbangan politik itu diterima menerusi saluran betul.Malah katanya sumbangan politik adalah hal biasa dalam politik.

Beliau memberitahu pihak pembangkang pun ada terima sumbangan politik.

Sekalipun Nazri sudah jelaskan dalam sidang Dewan Rakyat siasatan  pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia  dapati tiada unsur rasuah dalam pemberian sumbangan politik itu namun PKR tidak puashati.

Mereka cuba hendak gambarkan Micheal Chia dibersihkan kerana Nazri dengannya ada apa-apa.

Hairannya dalam kes video seks semua mereka membisu macam batu kecut dan senang-senang terima bila Anwar buat penafian kosong kata lelaki yang belasah China Doll itu bukan dia.

Semua orang tengok bukti kukuh iaitu video itu dan juga CCTV orang berwajah Anwar sedang naik turun lif apartmen bersama Datuk Sharzly Eskay Abdullah.

Dan...Haji Hadi keluar 'fatwa' video besi tidak boleh jadi bukti.



Rafizi yang berlagak hero kerana merasa dialah yang berjaya jatuhkan Datuk Seri Shahrizat Jalil sebagai menteri dalam isu NFC nampak macam tidak seronok bila wartawan Agendadaily persoalkan bukahkah Haji Hadi sudah kata video tidak boleh jadi bukti.

Soalan ini ditujukan kepadanya semasa soal jawab selepas dia menayangkan video tujuh segmen mengenai isu Hummer.

Tahu apa jawab hero PKR ini : "Tanyalah Haji Hadi".

Orang PAS kenalah tafsir apa maksud jawapan Rafizi itu mengenai kenyataan bos mereka.

Apapun [I]moral of the story[/I] di sini senang saja : aku boleh...hang tak boleh.

Rafizi juga nampak tidak begitu seronok bila wartawan Agendadaily kata tidak nampak pun wajah anak Nazri dalam semua segmen video yang ditayangkan itu.

Soalnya bagaimana hendak main tuduh-tuduh jika orangnya sendiri tidak nampak dalam video itu.

Sebagai jalan selamat Rafizi menyerahkan kepada wartawan membuat tafsiran sendiri.

Baginya dia tetap mempertahankan Nazri ada konflik kepentingan dalam isu Micheal Chia kerana anaknya guna kereta Hummer itu.

Katanya dia akan membuat laporan kepada SPRM Isnin.

Ewah...Rafizi pun mendesak agar Nazri ikut jejak Shahrizat bercuti dari jawatan menteri sehingga siasatan SPRM selesai.

Dalam kes Anwar...pakatan pembangkang siasat pun tidak...suruh cuti pun tidak...dan bebas bersiul ke sana kemari sedangkan dakwaan video seks itu melibatkan kes moral yang sangat menjijikan.

Syok juga Rafizi persoal mengapa Micheal Chia dibersihkan dari dakwaan rasuah sedangkan pihak SPRM dan pihak penguatkuasa pencegahan rasuah Hong Kong (ICAC) tidak memberikan sebarang butir-butir kes itu.

Wang RM 40 juta itu disalurkan menerusi Hong Kong sebagai sumbangan politik kepada UMNO Sabah dan ICAC juga sudah bersihkan Micheal Chia.

Dalam kes video seks Anwar pakar luar negara sendiri sudah sahkan ia 99.9 peratus tulen.

Namun pembangkang buat pekak dan tak faham.- Agendadaily

1 comment:

Anonymous said...

takde apa pun tu setakat GAY JAMBAN LEMBIK ni 2nd class degree jer... hahahah kelakar aku tgk rafizi gay lembu jamban dungu PKR ni....