Monday, March 4, 2013

40 Gambar Penceroboh Sebelum Melancarkan Serang Hendap Di Semporna


Gambar ini diperolehi dari telefon bimbit penceroboh yang mati di tembak di Semporna.

Penceroboh mengambil gambar kenangan mereka sebelum melancarkan serang hendap di simunul dan sekitar daerah Semporna.


Penduduk tempatan belasah penceroboh sampai mati...

Seorang Penceroboh Dipukul Sehingga Mati Oleh Penduduk Semporna

Video Sidang Media PDRM 3/3 Jam 9.00 PM

Enam Anggota Polis Terkorban, Enam Anggota Kumpulan Bersenjata Turut Maut Di Semporna

Tidak Sangka Ahli Keluarga Sendiri Maut - Al-Fatihah Supt Ibrahim Lebar


40 comments:

Anonymous said...

I rase macam tak kene la kes ni. Mungkin betul ape yg dinyatakan oleh kebanyakkan blogers bahawe negeri Sabah ini masih sah dalam katogari PAJAKAN daripade Kerajaan Sulu. Kerane itu mereke cube mengambilnye semule.

Berdose tau kalau kite tak pulangkan semule harte yang kite PAJAK pade tuannye.

Anonymous said...

"MASIH ADA MATAHARI DAN BULAN"

Anonymous said...

Aku ada beli rumah kat KL. Dalam "PERJANJIAN" tu disebut 99 tahun "PAJAKAN" ie bukan hak milik kekal. Mengikut pegawai undang2 kat DBKL, walaupun rumah itu 99 tahun aku PAJAK, JIKALAU, DBKL nak ambil balik dan nak diusahakan sendiri tanah tu sebelum 99 tahun, maka, aku terpaksa menyerahkannya.

So, hampa ada faham ke maksud ayat aku kat atas kalau nak di relatekan dgn peristiwa kat Sabah tu?

Anonymous said...

Cilaka pencacai..fuckatan...org tengah susah dia buat lawak pulak..elok d langar lori balak engkau ni

Anonymous said...

Buka minda anda dan buat kajian..undang2 tidak sama di semua tempat terutama undang2 tanah,kerajaan tempatan dan undang2 antarabangsa..sejarah juga perlu diambil kira,jgn jadi hakim tanpa fakta yang benar..rujuk link dibawah,moga boleh dijadikan panduan kita bersama http://t.co/8v0Cu1yfwQ

Anonymous said...

Tanah hak kau hanya 6 kaki x 3 kaki x 6 kaki itu pun jika ditakdirkan kau memilikinya.

Anonymous said...

Masih ada matahari dan bulan, maknanya perjanjian kekallah sampai
dunia kiamat.
Apadaa nak samakan perjanjian kau yg
99 tahun tu.

Anonymous said...

Kalau baru tengok dunia tahun 70an baik baca Buku Sejarah sebenar dari dapatkan maklumat Bloger yang seangkatan dengan kau.
Jangan jadi rakyat yang bacul dan tak ada telor!!! Kau rasa ke apa yang rakyat Sabah rasa?

Anonymous said...

11.15.
Lemah semangat level 10 kau ni!!!!!

Anonymous said...

Jangan jadi buruk siku wei.
Jangan jadi monyet, dah bagi paha, dada kau nak sapu.
Orang tu cuma bagi pajakan ja bukan untuk dibuat harta sendiri. Apala kau orang ni. Kau orang baca tak satu tulisan dpd luar negara yang mengatakan "Kerajaan Malaysia Menipu Sejarah"

Bikin malu la kau orang ni.

Anonymous said...

Anon 11.32,
Satu kaki tanah tu berapa ribu kalau beli? Boleh dapat IC biru tak?

Tapi mesti janji, kalau aku pergi sana dan beli tanah tu, kau orang jangan tiru perangai macam si Ajib tu, menipu. Naya kau nanti kena tanam hidup2.

he..he..he..!!

Anonymous said...

Tengok makna peribahasa pun dia tak
faham!!

pahang ku said...

tuan..mohon link kan blog pahangku.com Terima Kasih

Anonymous said...

Weiiii anon 12:07
Aku tahu lah kau orang ada Bsc, ada Master, ada Phd, ada Dsc. Apa la yg ada padaku cuma seorang "pencuci tahi" yg di tinggal kan oleh kau orang.

he..he..he!

Anonymous said...

Hanya puak yg tak ada telur sahaja yg akan berkata macam anon2 bacul diatas...

Bila pulau batu putih menjadi milik singapork koranglah yg berdegar-degar menyalahkan kerajaan?

Bila situasi ini berlaku korang pulak yg berpihak pada LANUN2 jahanam..korang sepatutnya mampos dari hidup.

Teserlah sudah korang sebenarnya penakut tahap cipan..cakap bergegar dunia, hakikatnya penakut.

Baik jadi anjing dari manusia..org seperti korang lah sebenarnya mudah menjadi pengkhianat bangsa. Jenis kalau perompak masuk rumah, bini pun sanggup diserahkan demi menyelamatkan nyawa sendiri...memang selayaknya korang berada di bawah PR..manusia jenis BABI..

Anonymous said...

Jadi tukang cuci taik tak apa.
Jangan kerja jual jubo....dah ler.

Anonymous said...

Aku tengok Malaysia bila kat luar negara bukan main jadi orang tengah untuk pendamai pada yang bertelagah. Pandai pulak guna formula itu la...ini la. Sampai bertahunpun tak apa. Tapi, kali ni bila berlaku dalam negara, hancus jadinya. Tempoh masa yang di beripun pendek. Mana pergi formula2 yang dilaung2kan kat luar negera masa jadi pendamai tu?

APA BARANG MACAM NI.

Anonymous said...

MATI KATAK LA BILA BERJUANG YANG BUKAN milikYA.....!!!!

Anonymous said...

Klu berani letak dlm moneyfesto pakatan beruk la pulangkan balik sabah..lupe beruk2 pakatan termasuk raja beruk xde telor..

Anonymous said...

Anon bangang diatas, DBKL rampas umah ko bwk senjata ke? Pastu kau pun terkorban mempertahankan umah ko..ko dikira mati syahid ke mati katak puru? Bodo ko sebijik mcm lembu..oh ye klu ko x bodo tkkan ko sokong pakatan beruk ye tak?

Anonymous said...

ALLAH DAH KATA: CIRI-CIRI ORANG YANG FASIK IALAH TIDAK MENEPATI JANJI.

ALLAH JUGA DAH KATA: SEBARANG BENTUK HARTA/BENDA YANG BUKAN HAK KITA, HENDAKLAH KITA PULANGKAN PADA TUANNYA KALAU KAMU ORANG YANG BERIMAN

ALLAH PUN ADA KATA: ORANG YANG BERJUANG BUKAN PADA JALAN ALLAH DAN BERJUANG MEMPERTAHAN YG BUKAN HAKNYA AKAN MENDAPAT BALASAN PEDIH DI AKHIRAT NANTI.

JADI, BILA AKU TENGOK & BACA SURAT PERJANJIAN KESULTANAN SULU DGN PENJAJAH BRITISH DAN BEBERAPA DOCUMENTS DI SANA DULU, DAN KEMUDIAN MEMBANDINGKAN DGN PENGETAHUAN YG AKU DAPAT DPD ORG BIJAK PANDAI AGAMA, AKU TAK TAHU NAK KATA APA LAGI AKAN TINDAKAN YG MALAYSIA TELAH AMBIL......

NAUZUBILLAH......!!!!

Bukan masalah kecut telor....tapi...yg aku lebih takut ialah balasan Allah kat sana tu.

matdeboq said...

Photo itu telah lama wujud sejak dari Oktober 2012 lagi!!

Sial rujuk.... Laman blog "Kesultanan Sulu"...dihttp://tausug-global.blogspot.com/

Laman tersebut ada kaitan tentang Tuntutan Kesultanan Sulu.... dari keluarga yang lain-lain.

Ada juga atikel mengenai kertelibatan beberapa ahli politik Malaysia.

Anonymous said...

Macamana kau orang nak "konerpun" atau nak spin ka issu tu, bila dinamakan PAJAK, maka kau orang WAJIB kena serah balik pada tuan punya tanah tu.

ada faham.....

Anonymous said...

Ko ada tanah.Bagi ajelah tanah ko.
Tak pun bagi bini ko.

Anonymous said...

Pelik,tolong buktikan kalau ada mana mana pulau sekarang ni kepunyaan Sultan Sulu yang dah berjaya dimajukan dan boleh dibanggakan.Bertuahnya rakyat sabah termasuk migrate dari sulu mendapat nikmat yang ada sekarang ini.Nak harap sultan sulu ....sampai kiamat pun tak boleh maju.

Anonymous said...

buat pencacai fuckatan..kalau nk sgt jg balaci sultan palsu,sila masukkan ke manifesto korg nk serahkan sabah kt sultan palsu kalau korg menang

Pisau Lipat said...

Pecacai Pakatan nampak sangat kalau dah kena sontot dengan tuannya cakap pun dah merapu.

Konon pejuang agama, kalau setakad ilmu orang PAS baik pergi main jauh2.

Kalau setakad ilmu pajak gadai pi tanya kedai Ah Tong.

Sekarang ni dunia sedang menunding jari Al Juburi dalang dan pengkhinat.

Tak payahlah nak susah pusing dalam bloq.

Lebih baik mandi Hadas Besar. Agar amalan dapat diterima.

Anonymous said...

Saya sokong kalau Fuckatan masukan dalam mneyfesto nya, jika menang PRU 13, Sabah akan dikembalikan kepada Philipina atau Sultan Sulu. tak perlu janji bulan bintang la weiiii.. Syurga # Neraka bukan emak Bapak ko yg punya...

Anonymous said...

ufnaneth

Anonymous said...

Setuju, diorang lah jenis2 org yg munafik dan riak. Tak layak duduk di atas bumi Malaysia. Tak tau nak bersyukur.

Anonymous said...

Korang yg berlagak pandai ni please la, hormatilah la perjuang kita yang mati shahid di medan perang demi mempertahankan agama, bangsa dan negara. Sebelum nak menuduh Malaysia atau siapa2 pun, belajar sejarah dulu boleh tak?!
Sultan Sulu yg SEBENARNYA sudah pun MENYERAHKAN Sabah kepada BRITISH(British North Borneo Company)ketika pemerintahannya.

Aku dah malas nak terang lagi baca sendiri kat wikipedia :: (North Borneo dispute).

Anonymous said...

kepada yang rasa Malaysia ni berhutang dengan Puak Sulu silalah keluar daripada negara ini secara terhormat sebelum korang semua menjadi mangsa belasahan sepertimana penceroboh terbabit dibelasah mati oleh penduduk Sabah itu sendiri. Fahamkanlah maksud penyerahan tu dulu sebelum komen yang bukan-bukan memperlekehkan para pejuang kita kat sana tu. Waima Sulu nak ambil balik sekalaipun Sabah kena lah bayar pampasan. Contoh kalo korang majukan tanah tetiba tuan punya yang ngaku dah serah segala hak pada korang tu datang nak ambil semua ape yang korang usahakan selama ini korang nak bagi balik macam tu je ke? bangang tahap cipan tol lah sesape yang memihak pada penceroboh. Pulang lah balik IC korang tuh kt Jabatan Pendaftaran Negara. Pi main jauh-jauh dari negara Malaysia ni.

Anonymous said...

berbalik kpd pokok cerita: sabah dlm malaysia, FAKTA DAH LENGKAP. sabah diceroboh. penceroboh dakwa sabah hak dia. rakyat melayu ada yg seronok sokong penceroboh. yg patriotik pasti tak sokong. polis dan askar bermatian mempertahankan sabah.berlaku perpecahan. APA PENDAPAT KALIAN?

Anonymous said...

Harap polis dapat kenal pasti individu2 dari gambar di atas utk dapatkan mereka yg membunuh anggotanya dengan kejam.

Anonymous said...

haha..bangang betul budak budak sekarang. Apa kata Manifesto PKR atau PAS, kembalikan Sabah ke Sulu disebabkan pajakan. Ada berani ka? haha dah kalau dah nama pembangkang...

-atas pagar

Anonymous said...

hapuskan semua pengganas termasuk dalang di sebalik pencerobohan di sabah. pengkianat yg mnyokong pengganas sumbat je dlm penjara. PLEASE REVIVE ISA FOR THE SAKE OF THE MAJORITY

Anonymous said...

siapa yg cun i.t tolong check sapa anon yg asyik propa isu PAJAKAN kat blog ni.Perangai mcm sial...

alex fabrini said...

Pegi mamposlah macai2 fuckatan ni...nk di spin isu pajakan pulak..dh nama pun penyerahan, bkn PAJAKAN !!! kalau hati tu dh busuk, mmg xkan ade yg betul.. alhamdulillah sampai hari ni malaysia masih di bwh p'tadbiran k'jaan BN...Pak Ajib tu mmg dh dipilih bkn mcm Pak Nuar tu...

Anonymous said...

Tak apa lah kalau adah pajak kena bagi balik. Betullah tu. Tapinak bagi balik pon kena ada caranya. Yang bawak senjata sampai tak mau berunding danpenuh dgn keegoaan menuntut haknya yg belum pasti. Sikap Sultan Sulu ni macam orgPKR dan PAS. DAP ok sikit. Mereka golongan interlek dan memahami. Kaji apa komen Karpal.

Anonymous said...

SAH SABAH ADALAH PAJAKAN - Selagi ada Matahari dan Bulan...ada faham???? Selamanya...

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates