Saturday, March 9, 2013

Hacker Pembangkang Yang Dikenali Sebagai Sofea Hana Di Berkas Pihak Polis


Seorang penggodam komputer yang dikenali sebagai Sofea Hana yang telah diburu Pihak Polis kerana memfitnah Datuk Seri Najib meletak jawatan akhirnya ditangkap di sini, kata polis Bukit Aman petang tadi.

“Apabila ditanya apa yang dilakukan dengan website tersebut, dia menjawab godaman itu sekadar suka suka ,” kata Timbalan Ketua Polis Bukit Aman, Datuk Azhar Othman Yaakub.

Menurutnya, pihak Suruhanjaya telah mengambil tindakan drastik atas dakwaan memfitnah keterlaluan ke atas Datuk Seri Najib. Menurut sumber, Sofea Hana telah deactivate akaun facebook beliau http://www.facebook.com/sofea.hana.9 selepas mengetahui identitinya sedang dicari pihak berkuasa.

“Dia telah menggodam lebih dari 10 website kerajaan malaysia atas dasar politik. Terdahulu beliau telah mengupload video pendakwah bebas, Ustaz azhar idrus atas dasar politik,” tambah ketua polis tersebut.

Wanita itu Ditahan di lokasi kediaman beliau petang tadi.. – AFP

Sebut saja pasal hackers, mungkin ramai webmaster yang takut dengan kahadiran mereka ini, tambah lagi jika hacker tersebut diberi job untuk mengondam website yang melibatkan payment atau sesuatu yang secret.

Sofea Hana kata dia buat kerja ni semuanya kerana suka-suka... mmm.. biasalah bila dah kantoi tu jelah alasan untuk selamatkan penajanya...

Kalau dah blogger upahan pembangkang pun terima gaji RM3k-5k sebulan inikan pula Hacker! Hacker beb! bukan calang-calang orangnya.

Sudah tentunya seorang hacker seperti Sofea ini di beri imbuhan yang lumayan untuk melakukan kerja mengondam laman web kerajaan, ini perkara biasa bila berurusniaga dengan seorang hackers kalau tak beriban-riban upahnya sorry la bro... booo layan...

Ini kerana hackers berhadapan dengan risiko yang tinggi kalau kantoi mereka ditangkap dan dipenjarakan, gelap masa depan tu...

Itulah sebabnya job yang mereka terima datang sekali dengan pakej yang lumayan hingga cecah jutaan ringgit...

Sofea dah gondam 10 website kerajaan Malaysia... berapa dia dapat? kalau nak tahu... suruh Rafizi Ramli (PKR) jawab...

Ingat tak lagi Rafizi pernah kata facebooknya kena gondam, sebab-sebabnya lambat bayar payment kat Sofea kot!

1 comment:

Anonymous said...

Luku pala dier ramai2 pstu ckp kt sume suke2 nk luku pala dier
Haha