Friday, March 8, 2013

16 Kejam! Gambar Pengganas Sulu Penggal Leher Serta Cebisan Paru Paru & Hati Anggota Keselamatan Kita..!


Bukan untuk mengaibkan perwira negara yang telah terkorban tapi rasanya sudah tiba masanya untuk aku dedahkan kezaliman yang telah dilakukan oleh pihak pengganas! Mayat anggota polis yang ditemui telah dicacatkan dengan kejam oleh penganas bersenjata!

Dibawah laporan utusan:

Keadaan mayat salah seorang anggota polis yang dipenggal kepalanya ketika diserang hendap oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna, Sabah, baru baru ini. Bulatan atas, anggota badan manakala bulatan bawah, kepala - UTUSAN


Cebisan organ paru paru dan hati salah seorang anggota polis yang dibunuh kejam oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Sabah, baru baru ini - UTUSAN

Ditawan kemudian dipenggal kepala merupakan antara kekejaman yang tiada tara dilakukan pengganas Sulu ke atas anggota keselamatan negara.

Bukan itu sahaja, seorang anggota pasukan keselamatan yang turut ditawan dirodok perutnya menggunakan parang Sulu atau barong sebelum dadanya dibelah dan dikeluarkan segala organ dalaman.

Badan wira negara juga ditetak sehingga bercerai beberapa anggota badan sebelum dicampak ke laut manakala ada antara mereka maut kerana kedua biji mata mereka dicungkil menggunakan senjata tajam.

Seorang lagi anggota pasukan keselamatan walaupun terselamat menjadi cacat apabila kedua-dua belah tangannya kudung akibat ditetak dan kepalanya dikelar menggunakan kerambit.

Kesemua wira negara itu diperlakukan sedemikian selepas diserang hendap pada 2 Mac lalu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna.

16 comments:

Anonymous said...

APE BENDE NI WEIIIII....
DULU KATA ANGGOTA POLIS DITEMBAK MATI JA DAN TAK NGAKU ADA KEJADIAN BURUK.

TAPI, KALI NI DAH BUAT U TURN PULAK...BUAT CERITA LAIN PULAK


SO....SIAPA YANG MENIPU NI HAH????
SIAPA YANG TAK BERCAKAP BENAR NI HAH????

INI LAH DASAR ORANG MUNAFIK DAN FASIK YG SI ANON2 TU KATAKAN SEBELUM INI.

Anonymous said...

Anon 3.35 PM

Mungkin anda tidak pernah memikul tanggungjawab sebagai seorang ketua.

Mungkin anda bukan orang Islam.
Mungkin anda bukan orang Melayu.

Seorang ketua (dalam hal ini Ketua Polis beragama Islam) seboleh-bolehnya tidak akan dan tidak mahu mendedahkan bagaimana keadaan mayat anak buahnya, kerana banyak faktor:

1) menjaga maruah keluarga simati
2) menjaga aib simati
3) menjaga moral dan semangat anak buah lain yang masih berjuang

Mulut manusia tidak boleh disekat dari bercakap dan membuat fitnah terhadap simati sedangkan dalam agama Islam, kami ditegah dari memperkatakan keadaan sesuatu jenazah. Kami lebih di saran untuk fokus kepada berdoa, mengambil iktibar dari kematian tersebut dan sentiasa insaf bahawa mati itu adalah pasti bagi setiap yang bernyawa.

Harap tuan blogger dapat selitkan sedikit nasihat untuk pembaca2 anda yang beragama Islam.

presa1200 said...
This comment has been removed by the author.
hafizan mohamad said...

Sebolehnya benda ni disembunyikan pada awalnya.. supaya tidak mengaibkan mayat dan keluarga mangsa. tetapi dsebabkan bnyak khabr angin dan propaganda drpda bapak penganas di seberang sana. benda ni terpaksa didedahkan dan dipaparkan. lagi satu supaya dapat menunjukkan yang tindakan serangan kita adalah langkah tepat. kerana mereka ni memang ganas dan perlu dihapuskan..

Anonymous said...

aku tak puas hati....org2 yang nak jadi wartawan tak bertauliah. Kau jgn sebarkan maklumat2 mcm ni. Ni blh mendatangkan kekacauan dan gentar di kalangan penduduk malaysia pada penyagak ni! Kau sepatutnya tanamkan semangat juang dan berana kepada masyarakat malaysia. pandai kau tak bertempat. Cuba banyangkan syuhadah2 yang gugur ni keluarga kau sendiri. habis tu..ader org lain sebarkan gambar keluarga kau kena sembelih. Bayangkan la.

Anonymous said...

Assalamualaikum... kepada sesiapa yg tak tahu dan BODOH jadi belagak jadi WIRA umpama pandai semua perkara... Saudara penulis mendedahkan perkara ini btujuan baik... jangan salah ertikan... Hal keselamatan Negara tuan2 jgn politikkan... korang yg duduk kat rumah tak tahu apa2... bila baca blog mcm nie bukan minta bangkang pelbagai tapi cuba faham apa yg berlaku di Lahat Datu dan berdoa kpd Allah SWT agar malapetaka ini segera berakhir dan penceroboh segera di tangkap atau dihapuskan... memangsukar utk memuaskan hati semua pihak... tetapi inilah langkah dan jalan yg terbaik telah diambil.. kpd yg kata menipu ke apa.. klu tak puas hati pergilah ke Lahat Datu ajak sekali bapa sedara anda Tian Chua yg bodoh lagi hanjing... manusia yg tak pernah bersyukur... aku komen kat sini sbb hati aku terbakar dgn 1,2 komen yg aku kira penulisnya hingusan lagi bengap... anak aku pun paham apa yg sedang berlaku di Lahat Datu...

Anonymous said...

ISLAM MELARANG DARI MENGHINA APALAGI MENGAIBKAN MAYAT....SEBOLEH2NYA SEGALA PERKARA YG AIB HENDAKLAH DITUTUP DEMI MENJAGA MARUAH SI MATI DAN KELUARGA.....ISLAM JUGA MELARANG MENGAIBKAN MAYAT MUSUH WALAU SEKALIPUN MUSUH YG BUKAN BERAGAMA ISLAM......

Anonymous said...

utusan dan media massa yg lain pn dh ceritakan kes ini.. mmg perlu sedarkan rakyat betapa bahayanya pengganas sulu tu terutama sekali puak pembangkang!

Anonymous said...

ishk....dah sedekah Al Fatihah ke belum?..info tu utk kita memahami...AL FATIHAH banyak banyak...bukan komen banyak banyak...

Apaya kakiku said...

Allahu Akbar! Allahu Akbar ! Allahu Akbar !..... Wahai warga semua, bukalah mata dan akal anda semua...Apa yang sedang anda laku ketika negara dalam ancaman....Inilah masanya kita bersatu dan membantu negara, kepada yang bukan warga negara ini...AWAS! jangan sesekali anda memperlekehkan kami!!!...Anda akan kami perhatikan. "Baik yang datang maka baiklah juga balasannya, buruk yang datang maka buruklah juga dapatnya.....

Anonymous said...

Sial punya org sulu! Anjing tak sedar diri! Mereka nih benar2 telah mencalarkan imej agama islam!

Anonymous said...

Orang Pakatan Haramjadah jangan nak komen banyak2.

Kau orang kata pencerobohan ini adalah sandiwara terancang.

Kau orang panggil polis sebagai anjing ...

Kau orang mencaci, mencerca, menghina anggota pasukan keselamatan.

Kau tak sensitif ke dengan perasaan kaum keluarga mereka yang terkorban yang kau orang hina tu.

Bila Cina bunuh diri kerana tekanan dari parti sendiri kau orang ramai2 buat bantahan kata BN punya angkara. Siap sembahyang lagi. Syirik dan munafik.

Tapi bila anak bangsa sendiri terkorban kerana mempertahankan negara, kau orang keluarkan kata2 nista.

Kau orang ni memang spesis puk*mak haramjadah.

Kiblat kau orang hanya pada manusia yang bernama anuwar. Matlamat kau orang hanya mahu menumbangkan UMNO. Perangai kau orang tak ubah macam pengganas Sulu yang menyerang negara ini. UMNO ajak bersatu demi agama dan bangsa tapi kau orang menolak. Lepas tu menyalahkan UMNO. Orang Melayu UMNO pun dah menyampah dengan sikap kau orang yang sombong dan bongkak.

Memang kau orang ni spesis puk*mak haramjadah.




Anonymous said...

Ada la sbb nye org x expose. Sbb org mcm ko ni la. Bila org tak nak bgtau. Ko sibuk nak tau. Bila da tau. Ko ckp org tipu. TENGIN betui. Org sulu yg kejam tu ko nk bela lg.

Kekuda said...

harap bloggers dan pengomen boleh bezakan antara org sulu secara umum dgn lanun/penceroboh dari laut sulu. org melayu pun ada jadi lanun. dulu ramai org cina jadi pengganas kominis. adakah patut kita labelkan semua org cina sebagai pengganas kominis?

anjing said...

anon 3:35.....
betullah cerita tu...tiga kena tembak....salah seorang dipenggal kepalanya.....anda sebenarnya tak faham...bukan semuanya kena penggal kepala.....siapa pun tak tipu....anda yang munafik....orang suka buat fitnah adalah orang munafik....berita belum habis dah buat keputusan...hari ke-4 baru boleh ambil mayat....

Anonymous said...

semua ni poyo..

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates