Thursday, February 14, 2013

Badrul Amin Bercerai Dengan Isteri Keduanya Fiona...


Semalam, Badrol Amin telah pergi ke mahkamah syariah Hulu Langat atas kes penceraiannya dengan bini kedua beliau, Ina Fiona. Badrul Amin hadir pada jam 8.30 pagi bersama peguam syariahnya untuk perbicaraan.

Mengikut rekod, Badrul Amin menceraikan isteri keduanya, Ina Fiona kerana sudah tidak sefahaman lagi semenjak kes khalwat di sebuah hotel di Kuantan tahun lalu. Semenjak dari itu, mereka kerap bergaduh dan Badrol Amin juga jarang pulang ke rumah isteri keduanya.

Mengikut sumber yang rapat dengan Ina Fiona juga memberitahu tuntutan cerai Badrul Amin yang juga Ketua Cabang PKR Sabak Bernam telah disuarakan sejak 2-3 bulan lepas namun baru hari ini kes penceraian dijalankan di mahkamah.


Pada Februari 2012,  Badrul Amin Baharon menafikan laporan media bahawa beliau telah ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) di Kuantan.

Katanya, kejadian tersebut adalah satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan beliau.

Apa kejadahnya duduk dalam bilik hotel bersama bini orang pada jam 3:00 pagi? Inilah dia Ustaz alim kucing namanya...

Menurut sumber lain difahamkan, Badrul Amin terpaksa menceraikan Ina Fiona bagi membolehkan dia menikah dengan Zati Iwani, isteri orang yang ditangkap khalwat dengannya di Kuantan Februari 2012.

Berapa banyak bini Ustaz PAS ni nak haa......?

2 comments:

inafiona said...

Saya redho dgn apa yg berlaku, InsyaAllah ada HikmahNya . Doakan mereka gembira , lagi pun Zati tu telah lama brkenalan dan adalah kawan kpd isteri prtama, Zumrah. Doakan mereka bahagia dunia akhirat. Jangan ada yg menuding jari , ini semua ketentuan Allah . Salam.

inafiona said...

Saya redho dgn apa yg berlaku . Semoga ada HikmahNya. Zati merupakan kawan kpd Zumrah, isteri prtama. Doakan mereka gembira dan bahagia dunia akhirat. Jangan menuding jari trhadap sesiapa, ini adalah ketentuan Allah. Salam .