Wednesday, May 1, 2013

#PRU13 Calon BN Kuala Kubu Baru Dikasari Calon DAP


HULU SELANGOR - Calon Barisan Nasional di kerusi DUN Kuala Kubu Baharu, Jessie Ooi mendakwa bahunya lebam selepas ditolak calon DAP, Lee Kee Hion.

Ketika mengadakan walkabout di pasar malam lewat petang semalam, Ooi bertembung dengan Lee yang turut sama melakukan program ramah mesra di lokasi yang sama.

Mereka kemudiannya berjabat tangan dan mengambil gambar bersama sebelum Lee bertindak menolak bahunya.

Ia ekoran Ooi menolak tawaran Lee untuk berdebat.

"Saya menghulurkan tangan kepada Lee dan kami berjabat tangan serta bergambar bersama-sama untuk jurugambar akhbar.

"Namun ketika kami berjabat tangan, tangan kirinya terus menolak bahu saya. Pada ketika itu, Lee tersenyum dan mencabar saya untuk berdebat.

"Saya memberitahu beliau ia membazirkan masa dan dia terus menolak bahu saya. Ibu saya melihat Lee bertindak sedemikian dan terus menarik saya," kata Ooi kepada The Star.

Ooi berkata, memandangkan penyokong Lee kebanyakannya lelaki, beliau segera meninggalkan tempat itu dan kembali ke pejabat MCA di bandar.

Ooi kemudiannya membuat laporan polis.

Sementara itu, Lee berkata beliau turut melaporkan mengenai perkara yang sama kepada polis.

Lee berkata, beliau hanya menepuk bahu Ooi.

Selain mereka, Yoong Tham Fook, Pritpal Singh Mender Singh dan Nadarajah Subramaniam bertanding sebagai calon Bebas di kerusi DUN itu.

No comments: