Wednesday, July 29, 2009

Nik Aziz tidak boleh menyumbang kepada bangsa dan agama


Sikap yang ditunjukan oleh Nik Aziz dalam keyataan beliau yang berbaur penghinaan kepada seluruh ahli UMNO baru baru ini tidak boleh kita pandang rengan. Nik Aziz lebih rela melihat bangsa Melayu jahanam , PERGI JAHANAM DENGAN UMNO. Nik Aziz lebih rela berkongsi kuasa dengan parti yang menghina Islam , Nik Aziz sanggup menghalalkan yang haram dan membutakan mata apabila pemimpin PAS terkeluar dari akidah kerana mahu berkongsi kuasa dengan bangsa asing. Nik Aziz menolak perpaduan Melayu. Nik Aziz berpatah arang dengan bangsa Melayu.

Nik Aziz sebenarnya di kawal oleh Anwar Ibrahim. Keyataan beliau mahu berbaik baik dengan kerajaan Pusat baru-baru ini adalah maianan politik Anwar bagi mencetus satu kontraversi lagi antara PAS dan Anwar. Nik Aziz juga bijak memutar belit keadaan setaraf dengan Karpal Singh dan juga Lim Kit Siang , cuma Nik Aziz mungkin tidak sehebat Anwar Ibrahim , Raja kepada segala kaki putar.

Sejak kebelakangan ini Nik Aziz sudah tidak relevan lagi. Banyak keyataan dan tindakan beliau tidak disenangi oleh rakyat, bukan sahaja ahli UMNO tetapi dikalangan ahli PAS sendiri. Perpecahan dalam PAS sendiri sudah mula dikesan walaupun mereka berjaya menyembunyikan dari ahli ahli mereka.Nik Aziz juga merasakan bahawa ada sebilangan pengikut PAS dan orang-orang Melayu yang sudah hilang kepercayaan kepada beliau.

Keyataan balas Timbalan Perdana Menteri yang mahu kita tidak memperdulikan Nik Aziz lagi amat bertepatan kerana ini merupakan tamparan yang amat buruk buat Nik Aziz yang tidak menyangka keyataan sebegini akan dikeluarkan oleh TPM. Memang tepat, jika kita layan Nik Aziz , tidak akan memberikan apa-apa faedah kepada agama dan bangsa kerana Nik Aziz tidak lagi boleh menyumbang melainkan menjadi kera sumbang. Eloklah kita biarkan beliau terus menari dengan rentak sumbangnya

3 comments:

Anonymous said...

dia pembangkang biasa yg percaya dgn apa yg dia percaya. cuma dia ni dah tua aje. maklum la org tua mmg biasa dpt penghormatan.

biarkan la dia nak mati dgn hasad dengki didada dia.

aku dah baca harakah lebih kurang 30 thn, mmg mcm tu la perangai nik aziz, mmg tak pernah nak berubah.

memang tak de apa yg nak diharapkan drpd dia, dia pemimpin kecil yg mempunyai pemikiran yg sempit.

Zul

Anonymous said...

Nik Ajis=NAJIS

kaga said...

sumbangannya??

dapatkan slaid powerpoint, dia cukur rambut, dll..selain drp maki hamun.

pada aku dia hanyalah bertaraf ustaz..bukannya ulama.

otaknya terhad dan tak berwawasan selain dari nak peruntukan.

kalau dia jadi PM, lebih teruk dari paklah