Wednesday, January 13, 2010

MB SELANGOR JADI BUDAK SURUHAN ANWAR SELAKU PENASIHAT EKONOMI




Kenapa Anwar beria sangat mahu memegang jawatan selaku Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor. Adakah kerana kepintaran dan kebijaksanaanya dalam urusan ekonomi atau atas sebab bekas Menteri Kewangan yang dikatakan hebat sehingga krisis kewangan negara pada 1996-97 yang mana ketika itu Anwar dengan semaunya membasuh tangan dan hampir-hampir bersedia untuk memjana pinjaman IMF Dunia. Kalau bukan dengan pantas PM ketika itu Tun Dr.Mahathir menghalang cadangan yang memusnahkan dan memporak-perandakan Negara serta meruntuhkan keutuhan pegangan kuasa ekonomi di Asia.

Apa ada pada Anwar, kalau bukan hanya bermain politik untuk dilantik Penasihat Ekonomi Selangor!.Gimik dengan tak bergaji dan akhirnya disediakan kemudahan segala opis yang semaunya untuk mengangkat martabat selaku Penasihat Ekonomi Selangor. Macam tak ada lagi pakar ekonomi yang terdapat bagi anak jati di Selangor ketika ini.Saya percaya idea ini datang dari Anwar sendiri untuk"back up" dan accessories diri untuk agenda dirinya.

Percayalah, tauge-tauge besar dari luar negara tak pasti dari mana akan sudi hadir ke Selangor untuk menjalankan operasi perdagangan terbuka yang mana mereka ini adalah rakan dan kepentingan Anwar untuk diwaktu masa panjang kelak.Jika ini terjadi, Anwar akan menguasai Selangor dengan kekuatan perdagangan yang banyak dari luar negara. Sekali jantik, sepuluh yang datang tau!. Sekaligus sepuluh yang datang itu akan menjahanamkan budaya dan sosio-ekonomi Selangor. Back Up semacam ini sangat memberbahayakan malahan kuasa MB Selangor Khalid Ibrahim tidak akan dapat menghalang sekiranya ia terjadi.Kenyatan Anwar "Walaupun saya ketua Khalid dalam PKR tetapi di Selangor, dia adalah ketua saya. Jadi jangan risau,” kata Anwar yang juga Penasihat PKR sambil menambah beliau akan berada lingkungan sebagai anggota sepasukan untuk membantu Selangor.

Bolehkah kita dengan waras mengakui kenyataan semacam ini. Seorang bapa dilantik oleh anak(ketua kelas) sebagai bendahari kewangan untuk kelasnya? Tentu saja pengaruh si bapa sangat besar dalam pentadbiran kelas tadi.

Isu BTN yang di timbulkan oleh pembangkang khasnya PKR ada kaitan dengan Kerajaan Selangor kalau kita perhatikan secara serius.Ia melibatkan MB Selangor tidak mendapat sokongan dan kerjasama dari kakitangan perkhidmatan awam.Mungkin saja kakitangan awam merasakan pentadbiran kerajaan Selangor gagal dalam mengurus dan mentadbir Selangor. Oleh itu dengan memasukkan Anwar, Usaha itu kononnya boleh melenturkan hubungan tegang apa yang berlaku.

Akhirnya ditimbulkan BTN sebagai punca yang penjawat awam ini telah "Diindoktrinasikan & q uot;oleh pemerentah. Hebat bukan, permainan politik dan strategi Anwar dan juak-juaknya dalam isu BTN ini. BTN adalah semangat Jati Diri untuk Negara dan pertahanan cintakan tanahair. Segalanya bukan atas alasan BTN tetapi kegagalan kerajaan Selangor mentadbir dan berkomunikasi dengan baik dengan kakitangan awam di Selangor. Mungkin saja, pentadiran awam merasa muak dengan ujudnya kaki-kaki pengampu dan menjual nama parti sebagai sandaran diwaktu berurusan dengan penjawat awam.

Jangan persalahkan kakitangan awam dalam hal kerajaan Selangor jika Selangor akan dilanda muflis setelah Anwar menjemput tauge-tauge besar yang akan membaham kekayaan bumi Selangor.
Sumber: Tblog

No comments: