Wednesday, August 24, 2011

Kalau Chegu Bard Anak Jantan Pergi La... Buat Laporan Polis Berhubung Isu Cincin Rosmah

Kalau setakat menyalak siang dan malam tapi tak berani buat laporan polis pasal isu cincin Rosmah tu... baik kerat dan bagi anjing makan je barang Chegu Bard tu....

Bukan sekali dua,  malah dah berkali-kali Chegu Bard ini dicabar untuk membuat laporan polis... Kalau berada di pihak yang benar kenapa sampai sekarang Chegu Bard tidak berani menyahut cabaran-cabaran tersebut?

Jelas Chegu Bard adalah seorang pembohong... Sampai sekarang pun dia tidak membuat laporan polis ke atas Rosmah?


Badrul Hisham Shaharin sekali lagi dicabar supaya membuat laporan polis ke atas Datin Seri Rosmah Mansor berhubung dakwaan pembelian sebentuk cincin bernilai AS$24 juta (RM72 juta).

Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, kegagalan Badrul Hisham berbuat demikian meskipun cabaran itu sudah lebih sebulan dilontarkan telah membuktikan tuduhan itu hanyalah fitnah semata-mata.

Ini kerana jelas Anuar, Badrul Hisham atau lebih dikenali 'Chegu Bard' tahu bahawa cincin itu langsung tidak mempunyai kaitan dengan Rosmah sebaliknya, ia dipesan masuk dari New York, Amerika Syarikat oleh Maira Nazarbayev.

"Jika benar tuduhan itu mengapa sehingga sekarang Chegu Bard tidak berani menyahut tiga cabaran yang saya buat pada 17 Julai lalu? Mengapa sampai sekarang dia tidak membuat laporan polis ke atas Rosmah?

"Mengapa dia tidak membuat laporan penuh kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan mengapa tidak menamakan secara jelas yang cincin itu milik Rosmah," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Maira yang berasal dari Kazakhstan merupakan bakal besan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dalam pada itu, Anuar turut mempersoalkan apakah motif sebenar Chegu Bard melontarkan fitnah tersebut kepada isteri Perdana Menteri dan siapakah yang mengharap keuntungan politik daripada fitnah berkenaan.

Katanya, semua persoalan tersebut perlu dijawab dengan segera kerana telah menjadi rahsia terbuka bahawa bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat, Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mempunyai hubungan persaudaraan dengan Anwar.

Apatah lagi jelas beliau, dakwaan berhubung pembelian cincin oleh Rosmah itu hanya timbul selepas Chegu Bard mengadakan pertemuan sulit dengan Anwar di Indonesia, pada April lalu.

3 comments:

Che'Gu Disiplin said...

dah memang sah penipu. x ape dia dpt masa g indon tu. aritu sibuk nor nak keluar pkr. aku rasa anwar janji nk bg dia jadi menteri kot nti. ramai dh kena kencing cgu bard oi. ko x sedor2 lg ke

Anonymous said...

tak boleh tak boleh buat report polis
nanti mereka kate diadili secara tipu oleh polis malaysia.

*biar la mereka menyalak segema alam. Allah s.w.t jua yang tentukan*

Anonymous said...

SEmua org2 yg bijakpandai dah keluar dari PKr...tinggal yg bodo bodo je lagi..!!