Monday, August 22, 2011

Video Guru Tuisyen Memesongkan Akidah Murid Sekolah


Berikut pendedahan yang dibuat adalam Buletin Utama, TV3 pada 18 Ogos 2011. Murid ini antara mangsa mubaligh Kristian yang menerapkan ajaran mereka secara halus terhadap kanak-kanak dalam kelas tuisyen di Jalan Klang Lama. Murid ini turut diajar 10 lagu berunsur Kristian, gagal menghafal lagu dengan baik, pelajar akan didenda dan tidak akan diberikan hadiah.


Murid-murid yang diajar di pusat tuisyen tersebut dalam lingkungan umur enam hingga 14 tahun dari tiga buah sekolah berhampiran iaitu Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Setia, SK La Salle, SK St. Teressa dan Sekolah Menengah Kebangsaan Vivekananda.


Tempat tuisyen tersebut mengajar para pelajar menyanyi lagu-lagu Kristian dan dipertontonkan video mengenai Jesus Christ (Nabi Isa) dan kuiz bagi menguji kefahaman mereka. Adakah soalan-soalan kuiz tersebut sama dengan soalan kuiz yang diedar terhadap 12 orang Islam di gereja Damansara Utama Church Centre( DUMC)?

Ini satu kaedah halus yang digunakan oleh mubaligh Kristian terhadap kanak-kanak. Bagaimana pula kaedah mereka untuk orang dewasa? Sudah tentu caranya juga lebih halus untuk mempengaruhi umat Islam. Sewajarnya umat Islam perlu bersatu menyokong semua tindakan penguatkuasaan untuk menghalang umat Islam daripada perangkap-perangkap mubaligh Kristian ini. Bukan pula menuduh JAIS atau pihak yang menghalang umat Islam daripada murtad ini sebagai pihak yang salah. Siapa dalang pusat tuisyen ini? Ianya perlu didedahkan.

Info-Angin Perubahan

1 comment:

Anonymous said...

DAP mmg mahu negara islam ditukar kpd kristian! itu fakta!