Tuesday, October 25, 2011

Isu Ramas Buah Dada, Guan Eng Terdesak Minta Karpal Saman Khairy Jamaluddin


Jelas dilihat, dalam isu ramas buah dada, Guan Eng begitu terdesak sehingga meminta Karpal Singh membuat laporan polis terhadap Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berhubung isu anak Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Dalam twitter, tweet KJ langsung tidak menyentuh anak Lim Guan Eng pun... biasalah Pakatan memang pandai putar belit malahan kenyataan TPM pun mereka belit inikan pula tweet dari KJ.

@Khairykj Khairy Jamaluddin
@PapaGomo Mungkin dia roboh Kampung Buah Pala sebab nak ganti dengan Kampung Buah Dada.
http://twitter.com/#!/Khairykj/status/125841671102529536

Tweet KJ berseloroh dengan Papa Gomo menjadi isu utama DAP! sedangkan isu rasuah RM200,000  mereka tutup mulut! double standard betul lah puak ni!

Sepatutnya apa yang wajar dibuat oleh Guan Eng ialah membuat laporan polis dan polis boleh menyiasat sama ada kes sogokan RM200,000 tersebut benar atau sebaliknya. Kenapa sehingga hari ini Lim Guan Eng tidak berani sentuh isu tersebut malahan tidak pernah membuat penafian berhubung rasuah RM200,000?

Tindakkan menyaman Khairy ini adalah taktik politik murahan DAP bagi mengalih pandangan masyarakat berhubung dengan isu sebenar, isu yang lebih besar sebenarnya ialah rasuah RM200,000 yang dilakukan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Perlu diingatkan Guan Eng boleh hilang kuasa di Pulau Pinang jika beliau didapati bersalah dalam kes ini.

Menyaman Khairy Jamaluddin tidak akan mengalih isu penipuan serta pembohongan yang dibuat oleh Lim Guan Eng.

Terdahulu, Lim Guan Eng telah di dakwa atas tuduhan beliau membayar RM200,000 kepada keluarga mangsa untuk menutup kes anak lelakinya ramas buah dada mangsa tersebut.

Guan Eng dilihat tertekan dan tak terjawab! jika sebelum ini garang berkokok dengan isu yang dibangkitkan tapi kali ini lari menikus serta menyalahkan UMNO dan mengaitkan Ketua Pemuda UMNO Malaysia!

1 comment:

pemerhati said...

Kalau kita teliti,leh nampak macam mereka cuba alihkan perhatian rakyat yg nak tahu samada berita nie benar atau tak..Kalau saya ayah,mesti saya wat laporan polis