Sunday, October 23, 2011

Ramas Buah Dada: Guan Eng Mengelabah Apabila TS Muhyiddin Cabar Buat Laporan Polis


Untuk menyelamatkan diri, Guan Eng kini dilihat mengguna taktik menyerang kepada sesiapa sahaja yang cuba menyentuh isu pencabulan buah dada ini. 

DAP Semakin Terdesak dan Mengelabah!

Ketua publisiti DAP Tony Pua hari ini menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya bertindak ke atas timbalannya kerana "memberi sokongan tersirat" kepada blogger pro-Umno yang memfitnah anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, semalam dipetik oleh agensi berita nasional Bernama sebagai berkata: "Penafian adalah tidak mencukupi. Kalau tidak buat, minta polis untuk menyiasat dan bersihkan nama."

Muhyiddin juga meminta Lim membuat laporan polis dan membiarkan polis menjalankan siasatan bagi menjelaskan keadaan sebenar.

Beliau berkata sudah menjadi kecenderungan parti pembangkang untuk meletakkan semua kesalahan ke atas UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Beliau merujuk kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang menyalahkan penulis blog pro-UMNO yang mendakwa anak lelakinya itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanita berusia 16 tahun dan cuba melepaskan diri dari hukuman.

Terdahulu Karpal Singh pula mengugut akan membuat laporan polis esok dan terus akan menyaman Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin kononnya atas dasar fitnah jenayah (criminal defamation), jika Khairy tidak meminta maaf kepada Guan Eng dan anak beliau didalam tempoh 24 jam.

Sebenarnya dalam kes ini yang bersalah ialah Guan Eng dan anaknya... Karpal Singh cuba pusing cerita untuk meraih simpati kepada rakyat. Ini adalah satu politik murahan menunding jari kepada orang lain... sekiranya ada kesalahan, Karpal perlu mencari apa punca utama terlebih dahulu.

Jangan salahkan sesiapa. Sudah menjadi lumrah pembangkang dan Pakatan, apabila mereka ada masalah sendiri, mereka mula menyalahkan UMNO!


Hah! Guan Eng gelabah! TPM pertahankan KJ.. Ini bermakna perkara tersebut ada kebenarannya! Kita tunggu sahaja nanti! zaaaaaaazzz!!

1 comment:

Anonymous said...

yg paling kelakar diorang sibuk ckp yang gambar perempaun tue adalah palsu .Sekarang nie anak die tak nafikan samada pegang atau tidak