Tuesday, January 17, 2012

Jaim Serbu Lubuk Pondan... Azwan Nok Lari Tak Cukup Tanah...


ALOR GAJAH - Taktik seorang pondan mengangkat kain hingga ke paras peha untuk menggoda anggota penguat kuasa sebelum melarikan diri gagal apabila dia akhirnya berjaya ditangkap tidak jauh dari lokasi serbuan di Kampung Telok Gong, Kuala Sungai Baru, dekat sini, awal pagi semalam.

Tangkapan itu dilakukan susulan tinjauan dan rondaan yang dijalankan anggota penguat kuasaan Majlis Perban­daran Alor Gajah (MPAG) bermula jam 10.30 malam, kelmarin bersama Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) sebelum menemui suspek dalam sebuah bilik kecil kira-kira 2.15 pagi, semalam.

Operasi yang diketuai Penolong Pengarah Bahagian Penguat kuasa Jaim, Zurul Iman Zakaria bersama 16 anggotanya dibantu sepasukan­ anggota bahagian penguat kuasa MPAG diketuai Setiausaha MPAG, Shadan Othman mendapati lokasi terbabit menjadi ‘port’ golongan pondan dan lelaki normal dari luar melampiaskan nafsu.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Jaim, Rahimin Bani berkata, semasa operasi, suspek yang berada dalam bilik itu seorang diri sedang berbaring di atas sebuah tilam nipis tidak menyahut panggilan anggota yang mengetuk pintu bilik berkenaan.

Menurutnya, kemudian pihaknya cuba meninjau dari tingkap jaring di tepi bilik kecil itu dan mendapati suspek sedang berbaring dengan hanya berpakaian kain batik serta baju singlet wanita.

“Ketika itu, dia hanya berdiam diri walaupun sedar kehadiran kami, namun enggan memberi kerjasama.

“Kira-kira 15 minit selepas itu, anggota meminta suspek keluar, namun enggan hingga memaksa kami memecahkan pintu bilik yang dibina daripada papan nipis,” katanya. Baca lagi di sini...

Apa-apa pun aku nak ucapkan sekalung tahniah kepada Azwan Nok yang telah mendapat penghargaan dari blogger tanah air, yang menobatkan Azwan Nok sebagai Bapok Tua :D Tahniah nok... semoga bahagia hingga ke......... ehh ada ke anak cucu?

No comments: