Saturday, January 19, 2013

Bible Bahasa Melayu Diedarkan Kepada Pelajar Di Penang!



Tergempar Persatuan Mukabuku Pulau Pinang membuat pendedahan berkaitan dua pemuda mengedar buku yang di percayai bible kepada pelajar-pelajar di hadapan sekolah di Pulau Pinang. Seterusnya klik pada tajuk entri....

Pengedaran berlaku di perkarangan Sekolah Menengah Jelutong Jalan Penaga Pulau Pinang apabila sebuah kereta berhenti dan menurunkan dua orang lelaki cina sambil memakai beg penyandang meluru masuk ke kawasan sekolah tersebut tanpa rasa bersalah.

Seorang lelaki berbangsa cina terus masuk ke perkarangan sekolah dan menemui beberapa pelajar perempuan Melayu bertudung yang sedang menunggu bas dan menyerahkan bible-bible tersebut.

Tanpa disedari perlakuannya telah dirakam oleh seseorang lelaki cina itu terus bercakap-cakap dengan beberapa pelajar Melayu lelaki kemudiannya menyerahkan juga beberapa bible tersebut.

Difahamkan juga menurut sumber lelaki cina itu berkata bahawa "bila selesai membaca buku ini hubungi dia seperti nombor yang tercatat di bible untuk mendapatkan wang saguhati". Lelaki cina itu juga telah diawasi oleh dua orang lain yang dipercayai adalah 'bodyguard'.


Laporan Polis telah dibuat di balai Polis Jelutong dan pihak polis sukar untuk menyiasat kerana perbuatan ini ada kaitan dengan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Dalam hal ini umat Islam perlu bersatu menangani isu tersebut dan jika tidak ada tindakan dari pihak Polis mungkin boleh menggugat keharmonian antara Agama di nagara ini.


No comments: