Friday, October 4, 2013

Khairy Tidak Bersendirian Berjuang Pertahan Jawatan Ketua Pemuda Umno #KJ4KP


Khairy Jamaluddin mungkin perlu berjuang habis-habisan untuk mempertahankan jawatan Ketua Pemuda Umno, tetapi beliau boleh berasa selesa kerana beliau tidak bersendirian.

Khairy mempunyai Jamawi Jaafar dan Iruan Zulkefli bagi membantu berkempen untuk beliau.

Kedua-dua mereka adalah antara empat yang bertanding untuk jawatan timbalan ketua pergerakan itu dan mereka membantu untuk "mempromosikan" ketua apabila mereka pergi memperkenalkan diri mereka kepada para perwakilan.



Ketua Pemuda Umno Tenom, Jamawi berkata, beliau akan menjelaskan kepada 75,000 ahli yang mengundi mengenai pencapaian pergerakan di bawah kepimpinan Khairy.

"Saya percaya beliau telah melakukan kerja yang baik untuk Pemuda Umno. Ramai yang sedar tentang perkara ini, tetapi mungkin ada beberapa orang yang perlu diberi maklumat lanjut tentang apa yang telah kita lakukan," kata Jamawi, 39 yang lebih daripada gembira untuk melibatkan penerangan berkaitan kepimpinan Khairy dalam usahanya untuk berkempen.

Iruan, 36, juga telah menjelaskan kepada peringkat akar umbi mengenai aktiviti dan rancangan masa depan pergerakan itu.

"Pujian harus diberikan kepada Khairy kerana membantu golongan belia melalui pelbagai inisiatif, seperti belia makna dan job fair Barisan Nasional," kata Ketua Pemuda Umno Lenggong itu.

Khairy berhadapan dengan pertarungan lima penjuru dengan Akhramsyah Sanusi, Syed Rosli Syed Harman Jamalullail, Irwan Ambak Khalid Izhar dan Abd Karim Ali pada pemilihan sayap Pemuda Umno, Wanita dan Puteri pada 12 Oktober ini.

Apabila Jamawi, Iruan dan dua pencabar Khairul Azwan Harun dan Lokman Noor Adam mendekati Khairy dengan niat mereka untuk bertanding bagi jawatan itu, ketua pergerakan itu mempunyai satu nasihat bagi mereka - jangan ada tikam belakang atau memburukkan pihak lain

"Kami memberi jaminan kepada Khairy bahawa kami akan bersaing dalam cara yang sihat, dalam semangat setiakawan dan persaudaraan.

"Kami tidak akan membenarkan keputusan (pemilihan) untuk berpecah-belah kerana Umno tidak mahu perpecahan di mana-mana peringkat, termasuk di sayap pemuda," kata Iruan.

Kekuatan adalah semangat setiakawan mereka bahawa terdapat keadaan di mana mereka pergi ke bertemu akar secara berkumpulan.

Melihat masing-masing berkempen bersama, ia jelas memberi kejutan daripada khalayak di samping turut memberikan sokongan. -Mstar

"Mereka tidak menjangkakan untuk melihat kita bersama-sama kerana mereka tahu kita bersaing antara satu sama lain. Tetapi apa yang kita lakukan adalah satu perkara yang baik.

"Ia adalah jenis politik baru dengan tanpa menikam belakang atau membuat fitnah," katanya.

"Hanya pertandingan yang bersih dan sihat di kalangan kami," kata Jamawi.

Beliau menyifatkan bahawa ini adalah kerjasama unik yang boleh wujud di antara mereka kerana mereka berkongsi matlamat yang sama - untuk berkhidmat kepada Umno dan menjadi jaguh bagi orang Melayu. -Mstar

No comments: