Tuesday, August 23, 2011

Isu Rumah Kos Rendah: Lidah Guan Eng Terus Jadi Kelu Ekkk....


Sehingga kini, selama tiga tahun memerintah Pulau Pinang, kerajaan DAP dilihat gagal membela nasib rakyat termasuklah di dalam isu rumah kos rendah ini.

Tiga soalan yang perlu Lim Guan Eng perlu jawab berkenaan penipuan pembinaan Rumah Kos Rendah di Pulau Pinang. Baca di sini...

Sehubung dengan itu Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang, Ir Shaik Hussein Mydin terus mendesak agar Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng agar tidak menjadi pelakon bisu sebaliknya segera menunjukkan di manakah rumah kos rendah yang didakwanya telah dibina di negeri tersebut.

Tegasnya tindakan membisu Guan Eng hanya akan mengesahkan dirinya sebagai pemimpin yang sentiasa berbohong kepada rakyat.

Guan Eng sebelum ini lantang menafikan bahawa kerajaan Negeri Pulau Pinang gagal membina rumah kos rendah dan sederhana sejak mengambil teraju pemerintahan negeri pada tahun 2008.

Sebaliknya Guan Eng mendakwa telah membina 11,596 rumah berharga kos rendah dan sederhana berharga antara RM42 ribu hingga ke RM72 ribu dan daripada jumlah tersebut, 3,421 buah rumah telah dibina oleh kerajaan dan selebihnya oleh pihak swasta.

Namun begitu Guan Eng tidak menyatakan di manakah perumahan terbabit dibina.

“Kalau dah buat rumah tersebut mesti ada…kalau ada di mana? Ramai dah cabar Guan Eng tunjuk rumah tersebut tapi sampai sekarang Guan Eng tak tunjuk.

“Mungkin Guan Eng cuba cari rumah itu tapi tersesat tak jumpa sebab itu sampai sekarang dia tutup mulut”, kata Shaik Hussein secara sinis.

Beliau seterusnya berkata tindakan Guan Eng yang terus menyembunyikan kepala itu membuktikan bahawa bukan dirinya saja pemimpin yang tidak bertanggungjawab malah konsep Telus, Akauntabiliti dan Bersih yang kononnya diamalkan pentadbirannya tidak lebih sekadar satu retorik kosong semata-mata”,katanya.

1 comment:

Anonymous said...

Guang Eng Komunis, mahu hapuskan melayu d pulau pinang!! Bangsat!!