Saturday, August 27, 2011

Mat Sabu Komunis Hina pejuang Negara

Aku dah cakap dia ni balaci komunis DAP...

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mencetuskan kontroversi baru apabila menganggap pengganas dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar.

Menurutnya, Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu, Mohamad turut mendakwa Dato' Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Beliau juga berikrar untuk mengubah semula sejarah kemerdekaan negara jika pembangkang berjaya merampas Putrajaya kerana dakwanya, sejarah yang tertulis pada hari ini tidak memaparkan fakta sebenar selain hanya memihak kepada UMNO.

"Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan yang sebenar, yang serang Bukit Kepong itu Mat Indra (Muhammad Indera). Dia Melayu tapi semua sejarah itu ditutup.

"Jins Shamsudin (Tan Sri) buat filem, Jins Shamsudin itu orang UMNO. Cerita Bukit Kepong (yang dibuat Jins) hat serang itu pula penjahat, hero yang mempertahan balai polis. Padahal Mat Indera yang mengetuai operasi itu akhirnya dihukum gantung," katanya dalam ceramah itu.

Dalam tragedi berdarah Bukit Kepong yang bermula kira-kira pukul 5 pagi pada 23 Februari 1950, satu persatu anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka gugur selepas diserang dari setiap sudut oleh 200 pengganas komunis, malah sebahagian daripada mangsa dicampak hidup-hidup ke dalam api.

Mohamad mendakwa semua sejarah negara adalah bohong apabila pegawai British diangkat sebagai pejuang kemerdekaan manakala yang melawan British menjadi penjahat.

"Semua sejarah negara kita bohong, pegawai British jadi pejuang kemerdekaan, lawan British jadi penjahat. Siapa pegawai British? Dato' Onn dan Tunku Abdul Rahman itulah pegawai British. Tapi bila tiba bulan merdeka hanya mereka yang ditonjolkan. Kalau begitu UMNO seorang sajalah yang merdeka, betul tidak," tuduhnya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

23 comments:

Anonymous said...

Betul juga kata bang Mat tu.Banyak fakta sejarah yang dihilangkan.yang belum mati pun depa dah putaq sejarah.Contoh sejarah Anwar Ibrahim dalam Kementerian Pendidikan cuba dihapuskan.Itulah ...kalau tak sekongkol dengan UMNO depa adalah pengganas dan pengkhianat bangsa.Tak pa lah....nanti kita tukar balihk kalau kita di beri peluang memerintah.KITA BETULKAN SEJARAH YANG TERJADI TERHADAP AS-SYAHID IBRAHIM LIBYA DI BALING DAN BANYAK LAGI.

Anonymous said...

anon 3;06 klu tak berminat duduk di malaysia sila berambus...

melayujantan said...

Anon 3:06 sama taraf kebangangan dengan Mat Sabun.....Dah nak MAMPOS agaknya Mat SABUN SI BABOON ni...Nak bodek APEK DAP dan nak UNDI CINA sanggup dia buat statement macam tuh....HINA BETUL MAKHLUK MAT SABUN NI...Lebih hina dari LIM BERUANG ENG!!

Anti Komunis said...

25 anggota polis terbunuh kerana melawan pengganas komunis yang menyerang. Polis melawan komunis yang tidak bertuhan. Malaysia bernasib baik kerana komunis berjaya dikalahkan lebih awal kalau tidak apa yang berlaku di negeri China dan Kemboja iaitu pembunuhan beramai ramai oleh komunis setelah berkuasa. Komunis berjuang untuk kemerdekaan tetapi bentuk negara yang mereka perjuangkan adalah sebuah negara Komunis Malaysia yang tidak bertuhan. Baik Mat Sabu baca sejarah pemerintahan komunis di Negeri China, Russia, kemboja, Cuba dan lain lain yang penuh dengan pembunuhan dan kebuluran.

Pas menyembah Babi sebagai Tuhan said...

Hati2 dgn sejarah..

Chin Peng tu mahu menjajah Tanah Melayu dari Jepun..

Chimn peng ialah double agen..dilatih British untuk menumpaskan Jepun..&Setelah jepun kalah..Chin peng mahu menakluk Tanah Melayu melalui bantuan China..

Melayu komunis hanyalah tunggangan & diberi layanan kelas kedua,,mcm Dap memperkudakan PAS..

Berapa banyak Orang Islam yg tak ada kena mengena dgn Komunis dibunuh komunis..

Mat Sabu mmg layak dihukum Mati..

Terbey said...

Apa yg mat sabu nak buat kalau pembangkang menang sebiji macam lee kuan yu ubah fakta sejarah kat singapura menafikan hak Melayu dan sejarah Melayu dipulau tersebut.

Majid Yahya said...

Betul 'Pas menyembah Babi sebagai Tuhan'
yang tak tahu dan malas nak selidik tentang sejarah usah buat andaian yg bukan2, termasuk manusia 'sabu' dan Anon 3:06.
manusia 'sabu' tak payah kita ambil pusing, dia ni memang 'celupar, mulut longkang, busuk membangkai'

Anonymous said...

mat sabu nk tkar sjarah....he3...termasuk sjarah dia kna tngkap khalwat ke.....itu pn sjarah jga...kes anwar skg pn akan jd sejarah jga...tu pn nk tukar juga ke....tapi yang best nya mat sabu ngan anwar ni....mat sabu sakit jubur suruh bini org hntarkn ubat dalam bilk dia...yg anwar plak mmg fvrte dia jbur....mat sabu blh arr mntak anwar checkkn jubur di....amcam.....

lantul said...

ingatlah semua ni politik je.....untuk kenpentingan diri masing masing.....mat sabu ni patut kuar dari malaysia...nk buat pergaduhan je tahu.....

karl_urban said...

dipetik dari harakah :

"Saya tak nampak sangat penyiaran berita ini bertujuan untuk menjatuhkan saya mahupun PAS, tetapi yang lebih besarnya mereka telah digunakan untuk mengalihkan tumpuan rakyat dari isu Suruhanjaya Pilihanraya, isu pendatang asing sebagai pengundi serta pembongkaran PAS dan Bersih tentang kotornya daftar pemilih di negara ini.


tolong la..takkan tiap hari dalam paper kite nak cte benda sama je..ade isu lain kite timbulkan la dalam paper..kalu mat sabu tak naikkan isu ni takde la konon kerajaan nak 'alihkan isu'..kau la yg salah then nak salahkan orang..

Anonymous said...

cukup tak cerdik mamat ni, yang dalam balai tu bukan melayu ke? kenapa nak highlightkan sikomunis melayu tu je?

tahun 1950 malaysia tak wujud lagi, cuma ada british DAN komunis tajaan TANAH BESAR. kalau british penjajah, komunis bukan penjajah ke?

cukup tak cerdik mamat ni, kita boleh merdeka dengan tanpa pertumpahan darah dari british, kalau komunis menjajah, bolehkah kita merdeka tanpa pertumpahan darah?

cukup tak cerdik mamat ni, kalau british penjajah, komunis mahu jadi penjajah. tak terfikirkah leftenan adnan yang askar melayu dokongan british tu nak mempertahankan tanah air dari jepun tu serupa macah polis bukit kepung nak pertahankan tanah air dari komunis? jepun orang luar, komunispun orang luar, time tu mana ada malaysia lagi, cina2 komunis tu ada IC malaysia ke?

bolehkah kata komunis tu wira? orang yang takde IC tu? berbanding dengan melayu polis bukit kepung yang bersultankan raja melayu?

hamba allah.. said...

mat sabu sebut skit smua dah melatah..yg duk hina agama islam wat tak tau je...

NusaBangsa said...

Saudara2 yang tak reti2 sejarah, mohon google pasal Ahmad bin Indera aka Mad Indera. Mat Sabu tidak puji komunis, malahan tak sebut perkataan komunis dalam ceramahnya. Yang sebut komunis adalah suratkhabar2 UMNGOK. Mat Sabu tidak sebut PDRM, dia cuma sebut polis British. Polis2 British yang mempertahankan Rumah Pasong Bukit Kepong kerja dengan British, bertuankan Queen Elizabeth (sama taraf dengan askar2 upahan British dari India, Afrika dan banyak lagi). Yang PDRM nak terasa lebih2 kenapa? Zaman tu PDRM memang BELUM WUJUD.

Sekarang ni siapa yang halau British, siapa pula yang berjuang mempertahankan kawasan British? Siapa yang mempertahankan Tanah Melayu dengan mengangkat senjata, siapa pula yang mendapat kemerdekaan hanya melalui meja rundingan? Kalau aku British, aku tak kasi Tanah Melayu merdeka sebelum mamasang pasak yang kukuh berpaksikan British.

Memang satu kenyataan yang pedih buat waris2 Bukit Kepong. Tapi bagaimana pula dengan waris2 nasionalis yang menggadai nyawa menghalau British? Kalau google Ahmad bin Indera, Kerajaan Johor jauh lebih lama mengiktiraf beliau sebagai antara 150 orang pejuang negara. Apakah Kerajaan Johor juga pengkhianat? Tidak tuan2, bangkai gajah memang tak boleh tutup dengan surat khabar UMNGOK.

sang kelana said...

sy rasa kurang sedap bila kita berbalah berkenaan sejarah lampau, ucapan mat sabu ada juga betulnya, kita org melayu cepat melenting bila satu2 perkara yg salah di mata kita di perbetulkan org..

cuba kita fahamkan balik, mat sabu nak fahamkan kita bahawa topik sbenar beliau bahawa sejarah negara kita tidak ditulis pada 2 perspektif, kita melihat tanah melayu dari sudut british semata2, jika pendapat mat sabu dikira tidak diterima, maka terpulang kepada pembaca/pendengar menilai semula. beliau atau sesiapa berhak bersuara menyampaikan isi fikiran yg dirasakan benar, kerana PM kita sendiri cakap negara kita ni negara berdemokrasi.

sape2 yg faham kalau kata malaysia ni negara demokrasi makna kata rakyat berhak 'bersuara'.. dia cakap bendera kita tiru bendera amerika (betul juge) malu betul.. rasa nak tukar je yg baru yg melambangkan negara sebenar malaysia, lagu negara ku cilok lagu terang bulan.. dah terang2 lagu tu cilok pon lagi mau nyanyi.. malu betul bila mat indon dgar kita nyanyi lagu kebangsaan yg rupanya cilok melodi dr seberang, uh...

Anonymous said...

Salam. Mat Sabu tak tengok jejak Rasul ke? ... Betapa seksanya orang Islam Tatar semasa dalam pemerintahan komunis Russia, tak dapat amal kehidupan sebagai muslim. Juga orang muslim lain di Russia serta orang Bosnia, Albania dan Champa semasa pemerintahan Komunis. Sekarang pun orang Islam Urgur di China Komunis masih di tindas. Nenek saya pernah cerita semasa Jepun kalah, komunis cuba nak ambil alih Malaya selama 12 hari, ramai orang di bunuh mereka termasuk seorang Melayu di kampong saya.

Anonymous said...

anon 3;06 apa cerita "air mata memali"..? kenyang perut hangpa kedaqah duit fakir miskin?

HERBAPASSION said...

saya cadangkan Pas sekarang harus ditukar nama nya menjadi PARTI ATHEIS SEMALAYSIA berikutan keteringinan mat sabu menyanjung pihak atheis komunis..... amcam?

HERBAPASSION said...

aku cadang PAS ditukarkan namanya untuk menjadi PARTI ATHEIS SEMALAYSIA sebab keinginan timbalannya besekongkol dgn komunis yang atheis tuh

Anonymous said...

pada zaman rasulullah,ada seorang pejuang berperang bersama rasulullah dan akhirnya beliau mati ketika berperang.ramai orang sangka beliau mati syahid dan menjadi ahli syurga.

akan tetapi,rasulullah mengatakan beliau bukan ahli syurga tetapi ahli neraka.anda tahu mengapa?kerana beliau berjuang bukan kerana agama.tetapi kerana kabilah(bangsa) dan negaranya.

moralnya..hampa semua dok kalut pasai perjuangan melayu la apa la..hampa taw x yang paling penting skali berjuang kerana islam..lantak la kalau dea bejuang kerana melayu pon.tapi kalau dalam hati dia xdak perasaan nak berjuang kerana islam..dea mati dengan sia2..fikir2kanlah

Hanif Mohd Mashut said...

Terang-terangan PAS itu berada dalam kelompok pembangkang yang dibarisi pemimpin-pemimpin Cina dan sudah pastinya ianya berkait rapat dengan fahaman komunis.Masih mahu menyokong mereka?UMNO itu ditubuhkan bagi melindungi hak orang-orang Melayu.Sepanjang pemerintahan mereka pernahkan hak kita diabaikan?Mengapa mesti kita sokong mereka yang belum pasti mampu mempertahankan hak kita?Mungkin saya masih muda.Tapi ini adalah apa yang saya lihat.UMNO ♥
Kalau ada siapa-siapa yang tidak dapat terima kenyataan saya ini.Ini facebook saya 'HANIF MOHD MASHUT'.Kita berdebat!

Anonymous said...

Salam. Pada pendapat saya perjuangan orang Melayu Malaysia juga adalah perjuangan Islam (linked genes) sejak zaman Raja Haji menentang Belanda di Melaka serta pembebesan Negeri-negeri Melayu di utara semenanjung.


Dari Keturunan Melayu Empayar Johor-Rhiau

Anonymous said...

Salam. Jangan kita bersangka buruk kepada orang Melayu yang berjuang untuk Negara, Bangsa dan Agama terutama pasukan keselamatan kita.

Anonymous said...

dlm bn takdak cina india ka?? Hahaha