POLITIK HARIAN: Kantoi!! DAP Dalang Demonstrasi Orang Asli di Wisma Negeri

Thursday, November 17, 2011

Kantoi!! DAP Dalang Demonstrasi Orang Asli di Wisma Negeri


Kantoi!! DAP menjadi dalang menghasut orang asli serang MB Negeri Sembilan... Fuhh!! patutlah laju je Malaysiakini up story tersebut.. Inilah namanya Pakatan Haramjadah!!!


Apa yang berlaku pagi tadi adalah salah faham pihak orang asli yang telah dihasut oleh pihak pembangkang yang cuba memutar belit kenyataan Menteri Besar Negeri Sembilan pada sidang akhbar pada 21 hb yang lalu, baca laporan di sini.

Ini adalah angkara putar belit yang sengaja disusun oleh pembangkang untuk memburukkan nama baik Menteri Besar Negeri Sembilan.

Demonstrasi berkenaan sengaja dirancangkan untuk mendapatkan publisiti dan untuk memburukkan Menteri Besar oleh pembangkang. Apakah mereka ini diupah oleh pembangkang ?

Sekiranya mereka benar-benar mewakili masyarakat orang Asli keseluruhan, sudah tentu mereka telah menyampaikan memorundum berkenaan kepada Menteri Besar ketika Menteri Besar berada di Jelebu untuk program 10 hb Nov lalu.

Menteri Besar ketika itu berada di Program Penyampaian Sijil Kelas Dewasa Ibu Bapa Murid Orang Asli dan Pribumi (KEDAP) di Jelebu . Program berjalan dengan lancar dan baik dan Menteri Besar diberikan sambutan yang amat meriah oleh masyarakat kaum Asli di dalam program berkenaan, klik sini..

Dalam sidang akhbar tengah hari tadi ,Menteri Besar menyentuh mengenai demontrasi Orang Asli yang berlaku di perkarangan Wisma Negeri, beliau menegaskan bahawa kerajaan negeri bukan ingin membeli tanah milik mereka tetapi kerajaan negeri mahu mewartakan perkampungan orang asli yang masih belum diwartakan.

Katanya lagi bahawa isu ini telah dimanipulasikan oleh pihak-pihak tertentu terutamanya dari pihak pembangkang dan membuatkan orang-orang asli salah erti terhadap usaha kerajaan negeri.

Usaha sebegini dilakukan supaya masyarakat orang asli mendapat hak- hak pelindungan di bawah perlembagaan yang telah termaktub.

Menurut Menteri Besar lagi apabila dihubungi oleh N9kini.net bahawa beliau tidak pernah mengatakan bahawa masyarakat orang Asli sebagai setinggan. Apa yang dikatakan oleh beliau adalah beliau tidak mahu orang menganggap masyarakat orang asli sebagai setinggan. Itu sebabnya kerajaan Negeri Sembilan akan mewartakan tanah tanah orang asli di seluruh Negeri Sembilan.Kerajaan juga berhasrat untuk memajukan tanah mereka bagi manaikkan taraf kehidupan orang Asli.

Apa yang boleh kita lihat dalam demonstrasi siang tadi adalah dalang dalang dari DAP dan kelihatan sama setiausaha Anthony Loke dan juga pemimpin Seremban yang lain.

Mereka ini sengaja mahu mempengaruhi orang Asli untuk melakukan demonstrasi pada hari ini.



DAP yang cuba menjuarai isu orang Asli sedangkan apa yang diucapkan oleh Menteri Besar tidak langsung menyentuh mengenai kedudukan orang asli sebagai setinggan.
DAP juga sengaja mengapi-api kan mereka kononnya kerajaan mahu membeli dan mengambil tanah mereka.

Menteri Besar telah bertemu dengan mereka dan menerima memorundum berkenaan.

-www.n9kini.net

10 comments:

Anonymous said...

semoga PAS boleh buka mata mcm mana DAP lacurkn PAS sama juga mcm kes org asli ni..

Anonymous said...

kuang hajar betul dap ni patut ahh ramai je smalam aku tgk

Anonymous said...

siallah DAPping shit ni!

Anonymous said...

siallah DAPping shit ni!

Anonymous said...

hahaha puak parrot melalak laa...hahaha pejuang bangsa? pejuang melayu? pejuang taikkkkkkkkkk hahaha lembu lagi mulia...pasal lembu dpt kondo...umno??? dpt reban je laaa hahaha

Anonymous said...

pas kafir biasa la.keje kafir laknat semua nak musnah org islam. cara terbaik kafir muka melayu PAS ni, ialah jadi anjing DAP.
allah pun PAS boleh buang, apa la org asli kat NS.

Anonymous said...

bagi bukti sejak merdeka hingga kini..DAP ada menolong dan berjasa kpd. orang Asli...bagi bukti walaupun satu...

Anonymous said...

ape masalah nye jika menjadi dalang demonstrasi bagi menuntut hak yang mereka?

Anonymous said...

Saya rasa tidak salah siapa yang jadi kepala atau dalang keran dengan demikian Kerajaan pimpinan BN sedar bahawa samada tindakan atau kata-kata atau tingkah laku mereka boleh atau akan menjadi isu atau tidak.

Oleh itu berhati-hati apabila mengeluarkan pendapat tidankan atau kata-kata.

Orang UMNO jugaa... terlibat

Anonymous said...

perhmpunan tu xde kne mgne ngan politik lah....klau xthu hjung pagkal baek diam je....lg stu dap xde kne mgne dlam hal nie, dowg sendri yg terhegeh2 dtg...