Saturday, November 19, 2011

Projek Fidlot, Lembu PKR Rafizi Ramli Bertukar Menjadi Jenglots Haha!

Wajah Rafizi Ramli bertukar menjadi Jenglot!

NFC di fitnah

Operasi fidlot


Kini ia jelas (sekurang-kurangnya) bahawa tiada unsur penipuan atau apa-apa tanda-tanda kegagalan di Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) kerajaan seperti yang didakwa oleh pembangkang. Walaupun KPN Ismail Omar memberi jaminan bahawa pihak polis masih menyiasat dakwaan itu, semua pihak telah dinasihatkan supaya berhenti membuat spekulasi apa-apa.

Kasihan Shahrizat kerana menjadi subjek serangan politik oleh Pakatan Pembangkang. Walaupun beliau menafikan sebarang tipu muslihat dalam perjanjian itu, tiada siapa yang seolah-olah percaya, termasuk beberapa Penyokong BN yang melihat beberapa 'keuntungan peribadi' di dalamnya.

Hanya sejumlah sahaja yang mempertahankan Shahrizat, terutama Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang berkata tuduhan terhadap kerajaan dan Shahrizat 'serangan liar politik' dan 'lemah dari segi fakta'.

Pertama, tuduhan mereka bahawa NFC telah diberikan 5,000 ekar (2023 hektar) tanah di Gemas, Negeri Sembilan, secara percuma adalah palsu. NFC tidak pernah diberikan tanah yang banyak. Sebagai penyepadu Pusat Fidlot Negara (PFN), KJ berkata ia telah ditawarkan 1,500 ekar secara pajakan oleh Negeri Sembilan Menteri Besar Incorporated (MBI), dan ini telah disahkan oleh Menteri Besar sendiri.

Ini bermakna tanah itu tidak hanya 70% peratus yang lebih kecil seperti yang didakwa tetapi ia juga atas dasar pajakan.

Jadi, dakwaan bahawa daging lembu mentah dari ladang telah dijual kepada restoran utama di Singapura, iaitu Meatworks, Senor Santos dan Brawn juga tidak berasas kerana mana-mana import daging lembu mentah ke Singapura adalah mustahil kerana Republik melarang import daging lembu mentah dari Semenanjung Malaysia kerana takut penyakit kaki dan mulut.

Dan seperkara lagi, 'jenglots' pembangkang yang membuat dakwaan-dakwaan tersebut tidak melakukan apa-apa penyelidikan untuk menyokong tuntutan mereka.

Projek NFC juga tidak gagal untuk mencapai sasaran di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9), iaitu 60.000 lembu setahun walaupun ia hanya bermula pada penghujung 2008, tertangguh selama dua tahun selepas bermulanya RMK9.

Malah, dinyatakan pada muka surat 138 Laporan Ketua Audit Negara 2010 bahawa sasaran menghasilkan 8,000 lembu dalam tahun 2010 telah dicapai.

Dan kerajaan tidak menyembunyikan apa-apa yang berkaitan dengan pinjaman RM250 juta untuk NFC. Sebenarnya, tidak semua amaun yang dibayar bagi kegunaan NFC tetapi pihak pembangkang membuat dakwaan yang berdasarkan laporan kewangan NFC Dec 31, 2009 yang lapuk.

Kelihatan seperti parti-parti pembangkang sudah kehilangan banyak `peluru’ dalam 'kempen memburukkan kerajaan' ini. `Jenglots’ mereka (atau mayat hidup mereka) secara berterusan berusaha memperlekeh kerajaan dan melemahkan semua dasar-dasar pembangunan.

Saya rasa mungkin 'jenglots' ini harus pergi bercakap dengan 'lembu' yang berada di Fidlot bagi mencari kebenaran!

Just Read

2 comments:

zax said...

Famili lembu telah melembukan penulis..kebetulan memang berotak lembu,besar saja, akai tak ada

Anonymous said...

Puak Fuckatan pula berjaya menjadi lembu-lembu setelah ditarbiahkan oleh 3 ekor lembu yang bodoh dari PKR....

"NFC cuma ade 1 ekor lembu je"- tak ke bodoh lembu2 dalam Fuckatan percaya benda mengarut mcm tu...