Wednesday, November 2, 2011

Wanted Bob Lokman! Waran Tangkap Sudah Dikeluarkan!


Jabatan agama Islam Selangor (JAIS) telah memperoleh waran tangkap untuk menahan selebriti bertukar ahli politik dan pendakwah celop Bob Lokman kerana memberi ceramah tanpa Jais akreditasi.

Pengarah Jais, Marzuki Hussin memberitahu pemberita pada hari Selasa, bahawa waran itu telah dikeluarkan pada 28 Oktober dan ia membenarkan badan agama untuk menangkap Bob jika dia telah dikesan di negeri ini.

"Jabatan kami masih mencari untuk Bob, beliau mahu membantu siasatan yang melibatkan beliau. Kami dalam proses mengambil tindakan undang-undang untuk menghendaki Bob untuk hadir di mahkamah (syariah).

"Dia akan dibebaskan dengan ikat jamin selepas kenyataan beliau telah dicatatkan," kata Marzuki.

Beliau memberikan maklumat terkini mengenai kes Bob selepas JAIS menahan beliau untuk memberi ceramah di hadapan lebih 70 orang di Masjid Sungai Lui di Hulu Langat bulan lepas.

Ia dilaporkan bahawa Bob telah diarahkan untuk hadir di jabatan Jais tetapi beliau enggan, berkata lebih rela ditangkap.

"Nak tangkap? tangkaplah" kata Bob celop dalam satu kenyataan terdahulu..

Bob sedang disiasat di bawah seksyen di bawah Seksyen 119 (1) Enakmen Pentadbiran Jais, di mana pesalah boleh didenda sehingga RM3,000 atau hukuman penjara dua tahun, atau kedua-duanya.

Ia bukan kes pertama seperti Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad, juga didakwa bagi kesalahan yang sama.

Apa Celop Bob!

5 comments:

Anonymous said...

Lari Bob lari....lari.Balik dok Kelate.Pah 2 kalu jupe jugak gi nusuk alik siam....gi dok golok.Pah 2 kalu tak dok kijo , ambik upah bedil ore.Ha.....ha.....ha.

Anonymous said...

Media la ni cam haram. Hal kecik nk diperbesarkan. Kes syiah kat gombak dulu xde lak nk ltak frony page. BOdOO!!!

Unknown said...

hahhahah...nak lari mana???

Anonymous said...

Ini lah satu lagi muka artis yang bila senang lupe diri.. bagi nasihat orang bukan main lagi.. kenapa takut.. kata orang beriman.. salah saorang pencacai yang pasti dilaknat...

Anonymous said...

ak nk kata bodoh... dia pandai. susah sgt ker nk ikut prosedur JAKIM..?? niat baik nk berdakwah.. tp xkne cara.. tnpa tauliah.. akn diaggp sbg tut... nnt org tuduh jd Ayah Bob..