Thursday, January 19, 2012

Chegu Bard Perlu Mohon Maaf Kerana Menghina Petani India Pariah! @chegubard


Macam mana Chegu Bard boleh hina kaum India sebegini rupa, jelas ini lah wajah PKR yang sebenarnya! Bard perlu memohon maaf di atas kebiadapannya ini!

di bawah petikan dari blog Prince Of Pilah

Chegubard Hina Petani India


Inilah kata kata @chegubard sempena Sambutan Perayaan Ponggal,beliau menyatakan sambutan tersebut merupakan perayaan kelas bawah alias kelas pariah,apakah @chegubard menyatakan semua yang menyambut perayaan ini merupakan pariah? Apakah yang @chegubard tau tentang Perayaan Ponggal?
Sebenarnya,kata kata @chegubard menunjukkan beliau tidak pernah mengetahui erti sebenar sambutan Ponggal,dan seperti biasa menjadikannya sebagai ajang politik beliau bagi memperbodohkan masyarakat,dan cuba mempermainkan sentimen kaum India.

Persoalannya adalah,apa yang @chegubard maksudkan dengan 'seharusnya melambangkan penyatuan kaum tani'? Mungkin beliau sendiri tidak tau erti kata kata tersebut. Sejak turun temurun sambutan Ponggal diadakan sebagai sambutan penyatuan kaum petani dan orang ramai yang akan berkumpul beramai ramai bagi memasak 'Ponggal' sebagai persembahan kepada Dewa Matahari dikawasan terbuka secara bebas,dan ianya turut diadakan di Malaysia dengan cara yang sama. Kata 'seharusnya' pada tulisan @chegubard seolah olah menunjukkan kerajaan Malaysia menghalang sambutan ini diadakan secara beramai ramai dikawasan terbuka,dan jika menurut saya, kata ' seharusnya' dalam tulisan @chegubard tidak seharusnya digunakan kerana ianya merupakan suatu pembohongan @chegubard kerana sambutan Ponggal memang diraikan sebagai penyatuan kaum petani dan orang ramai dikawasan terbuka dan secara bebas di Malaysia. Mungkin beliau tidak pernah menghadiri sambutan Ponggal sebelumnya.

Tapi apakah kaum India akan menikmati kebebasan yang sama jika Pakatan Rakyat yang diketui oleh PAS memerintah Malaysia? Jangan mudah terpengaruh dengan kata kata ataupun tulisan pemimpin pembangkang,kebanyakan dari mereka tidak tau apa erti sebenar tulisan mereka,dan @chegubard merupakan salah seorang dari mereka.

3 comments:

Bron said...

dia ni mmg mulut celupa bro..

pukimaq said...

Hina pariah aku tak terasa sangat.Jangan hina homo cun dan juga DS Anwar Ibrahim dah la.

Anonymous said...

Walaupun aku x suka ngan cikgu Bard
tapi betul sangat kata2 nya tu aper...



p/s "Pesta Punggong" pulak dirayakan oleh As-sheikh alJubri laknatullah...