Monday, January 16, 2012

3 Nurul Izzah Tagih Simpati Negeri Pahang!


Pelik tapi benar. Si Nurul Izzah baru - baru ni cuba untuk menagih simpati daripada rakyat termasuklah daripada Menteri Besar Pahang sendiri.

Secara kebetulan, Si Nurul Izzah ni datang tak dijemput ke kawasan Dewan Undangan Negeri Pelangai yang juga merupakan kawasan DUN MB sendiri.


Dalam program setengah hari itu sahaja, kita dapat lihat perbezaan yang ketara diantara pemimpin Barisan Nasional dengan pemimpin Pakatan Pembangkang.

Si Nurul Izzah ni datang dengan gerombolan konco - konco dia dari Kuala Lumpur dengan satu tujuan iaitu untuk meraih simpati rakyat yang menimpa keluarga dia.


Apa yang dia buat hanya menabur cerita sedih yang dialami oleh keluarga dia yang kononnya teraniaya dari kelakuan buruk Papa dia sendiri. (Kemudian kita cerita isi ceritanya ye).

Manakala MB Pahang pula pulang ke kawasan untuk melawat warga - warga emas dan juga mereka yang kurang upaya disamping berkongsi simpati dengan mereka.


Program kunjungan dari rumah ke rumah ni dijalankan dari pukul 6 petang dan berakhir jam 12.30 tengah malam.



Jadi, tak salah la kalau kita katakan yang Si Nurul Izzah ni datang ke Pelangai bagi meraih simpati dari MB Pahang ye tak.

Lagi pun apa lagi yang dia mampu buat ye tak. Jadi pemimpin, tapi minta simpati rakyat. Bukan ke keadaan tu sepatutnya berlaku sebaliknya? Pemimpin yang sepatutnya berkongsi simpati dengan rakyat. Baru boleh dihulurkan bantuan. Bukan setakat bercakap je!!!

Sumber: Semut Hitam

3 comments:

Anonymous said...

Kawasan sndri ko tak jaga x melawat,dah tu ko sibuk pegi smpai ke pahang sana,apa jadah ? Nak dpat simpati x payah nk jadi wakil rkyat kalo ssh nk turun padang mndgar masalh pnduduk kwasan sndri,dah la ssh nk jumpe,bek ko mntak simpati trus ke jabatan kebajikn masyarakat..pegi jahanam la ak nk pangkah ko lagi..

Anonymous said...

jgn nak buat pening kat Pahang plak... g lah jaga kawasan sendiri lagi baik...

Anonymous said...

'Budak lawa yang paling dibenci'

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates