Thursday, April 12, 2012

2 Ambiga-Anwar: Kotor Tetap Kotor!


Ibaratnya …Sang gajah sedang tertawa berguling-guling melihat telatah sesetengah manusia.Siapa tahu mungkin gambar diatas ini pun boleh menjadi sumber inspirasi untuk geletek mindanya.

Apa lagi ada perumpamaan popular yang mengaitkan binatang itu berbunyi: kuman di seberang laut nampak…tapi gajah depan mata tidak kelihatan.

Bersih…jangan siapa pertikai tentang bersih.Bukankah kebersihan menjadi ajaran setiap agama.Maka ia wajib menjadi pegangan setiap insan.

Cuma ada yang sikit ragu dan nak bertanya Datuk S Ambiga apakah prespektif beliau tentang istilah ‘bersih’.

Soalan ini dikira amat relevan kerana beliau mengetuai apa yang dinamakan BERSIH.

Kalau namanya sudah BERSIH tentu ramai yang nak tahu sejauh mana beliau menghalakan teropongnya untuk memastikan segalanya bersih.

Cukupkah bersih setakat proses pilihanraya yang kononnya diperjuangkan oleh BERSIH?

Bukankah bersih pilihanraya juga ada hubungkait dengan moral seseorang pemimpin.

Bagaimana kalau ada pemimpin yang diragui bersih turut bertanding?

Kalau Ambiga merasa ragu-ragu mengenai ertikata bersih dalam kontek itu beliau tidak harus segan untuk mendapat pedoman dan nasihat dari Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebagai pemidato yang hebat ,Ketua Pembangkang itu tentu mempunyai pelbagai pandangan istimewa tentang bersih.

Juga…jangan lupa cuba korek dari beliau apakah orang yang dikaitkan dengan video seks yang disahkan 99.9 peratus tulin oleh pakar antarabangsa boleh masok kategori ‘ orang bersih’.

Juga...bersihkah orang itu kalau ada dakwaan lebih berat lagi yang belum dibersihkan... kata ada skandal dengan isteri orang kepercayaan.

Kita tahu Ambiga besar kemungkinan tidak berani celupar begitu pada Anwar…sebagaimana beliau kini berlagak bagai pahlawan terbilang berkeras habis nak juga-juga buat himpunan BERSIH 3.0 diadakan di Dataran Merdeka pada 28 April ini.

Kata orang...berani gempak takat tu ajelah.

Entahlah samaada beliau ada rasa malu pada diri sendiri atau tidak.Sebagai peguam yang ada nama Ambiga tentu faham sangat atur main perundangan yakni jika sesuatu itu sah fitnah …jawabnya saman.

Mana agaknya naluri beliau?Apakah beliau tidak merasa curiga kenapa sampai hari ini Anwar tidak saman orang-orang yang didakwa sebagai penyebar fitnah itu.

Satu dunia tahu orang-orang itu sentiasa menadah tangan dan tertunggu-tunggu surat dari samannya.

Tidak pasti samaada Ambiga sendiri sudah menonton video aksi hempas pulas sensasi itu ataupun melihat gambar CCTV dua lelaki yang sedang naik turun lif apartmen lokasi aksi berkenaan.

Mungkinkah beliau bimbang terpancut keluar reaksi “ Oh My God”.

Fikir dari sudut lain pula …memanglah kalau nak kira Ambiga peduli apa tentang isu dakwaan moral orang disebelahnya itu.

Nak salahkan beliau seorang pun nampak tak kena juga.Ini lebih-lebih lagi bila Tok Guru PAS sendiri yang ayat Al-Quran sentiasa dibibir boleh main pekakkan telinga dan butakan mata, istihar video itu BESI.

Mungkin juga Ambiga kurang arif tentang perumpanaan Melayu pasal nampak kuman di seberang laut tapi tak nampak gajah depan mata.

Lagipun bila matlamat bersama sudah menyatu untuk mengejar undi atas nama ‘bersih’…peduli apa pada gajah liar main drama depan mata.

Bukankah ada satu lagi kata-kata popular berbunyi : matlamat menghalalkan cara...Tak gitu, Ambiga. -Agendadaily

2 comments:

Adi Kencana said...

Kalau dah kotor, kotor jugak...

KERAJAAN PAKATAN SELANGOR HALAU MELAYU KELUAR BANDAR! IKTIBAR BUAT PENDUDUK KG BHARU. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

CANTIK GAYA BAJU KUNING MEREKA 2 TU...SAMA PEMIKIRAN DAN NAFSU...BERSUMPAH LAKNATLAH BRO KALAU TAK BERSALAH...SEBAGAI BEKAS REFORMIS 1998, PR DAH KEMARUK PEMIMPIN KE NAK ANGKAT MANUSIA TU JADI PM...ORG BARAT PUN TAHU MALU APATAH LAGI ORG2 ISLAM DI NEGARA ISLAM SENDIRI.....

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates