Monday, April 30, 2012

Bersih 3.0: Video Anwar Memberi Arahan Kepada Azmin Cetus Kekecohan!

Gambar dan video ini membuktikan kekecohan yang berlaku di Kuala Lumpur kemarin berpunca dari Anwar Ibrahim dan Azmin Ali....

Video Sila klik di sini  Apa Kecoh2


Snapshot dari MIM menunjukan perusuh-perusuh merempuh pagar dawai Dataran Merdeka.



Anwar Ibrahim memberi isyarat kepada Azmin Ali.







Kemudiannya Azmin Ali berkata sesuatu kepada orang yang berada di sebelah beliau.






Pemimpin parti pembangkang dan Ambiga perlu dikenakan tindakan dan bertanggungjawab atas insiden keganasan di sekitar ibu negara sehingga menyebabkan kemusnahan harta benda awam serta kecederaan serius.


"Dalam beberapa saat pertama video tersebut, Anwar yang berdiri di atas sebuah trak, dilihat membuat isyarat dengan kedua-dua tangan ke arah Azmin.

Azmin, yang sedang berdiri di atas benteng itu dengan belakang beliau ke arah Dataran, menggerakkan ibu jarinya menunjuk ke arah Dataran dan mengangguk kembali ke arah Anwar manakala seorang lelaki India berbaju T kuning juga membuat isyarat yang sama ke arah pemimpin PKR tersebut.

Azmin kemudiannya memandang ke arah lelaki India itu, yang menurut beberapa pengguna Twitter adalah ahli PKR dari Negeri Sembilan, yang kemudiannya menunjuk kembali ke arah Azmain dan mengangguk.

Peserta perhimpunan mula melaungkan “Masuk! Masuk!” dan lelaki India itu terus membuka halangan, membolehkan orang ramai meluru masuk ke Dataran Merdeka”.

No comments: