Monday, April 9, 2012

2 Mana Nurul Izzah Ketika Rakyat Memerlukan Bantuan! @n_izzah

Nurul Izzah Ratu Tenggek

Nurul Izzah mana semasa penduduk sedang sibuk berpindah? Tengah melepak sambil main futsal dan badminton!!

Nurul Izzah ‏ @n_izzah
Pendaftaran bermula, Kejohanan Futsal dan Badminton Piala YB@n_izzah di Lee Chong Wei Arena Sport

What's xfun is when u fail 2score during penalty kicks @ a tournament bearing ur name haha :p DewanLeeChong Wei, old klang rd

:) saya masih perlu belajar bermain bola dgn baik haha. Nasib baik ada skill sedikit bermain badminton td :p

Isy!! Lain macam je perangai Nurul Izzah ni! Dulu dialah yang paling kuat berkokok kononnya jadi jaguh memperjuangkan hak penduduk Flat 4 Tingkat, tapi masa mereka perlukan bantuan kau, kau lebih suka main badminton dan futsal dari bantu mereka pindah?

Nampak sangat Nurul Izzah bukannya kisah sangat penderitaan penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi! Mereka cuma alat dalam permainan politik sempit Nurul Izzah!!

Masa penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi merayu minta bantuan untuk bangunkan semula kediaman mereka, siapa yang tampil untuk bantu?

Dato Raja Nong Chik dan Kerajaan yang tampil sebagai fasilitator untuk bantu pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kerinchi.

Ada Nurul Izzah bagi cadangan alternatif? TAKDA!!

Yang dia tahu, bantah bantah bantah!!

Masa Kerajaan buat referendum untuk mudahkan penduduk pilih pemaju yang mereka mahu, ada Nurul Izzah bantu? TAKDA!!

Yang dia tahu bantah kononnya referendum tak adil, sedangkan inilah demokrasi di mana penduduk berhak pilih pemaju yang mereka mahu. Hairan betul aku tengok Nurul ni, kononnya pejuang demokrasi, tapi masa demokrasi diamalkan, dia bantah!!

Masa majoriti penduduk (92.5 % = 432 keluarga) dah bersetuju dengan pembangunan, ada dia bantu percepatkan proses pembangunan? TAKDA!!

Yang dia buat ialah hasut 35 orang untuk menolak tawaran tersebut. Dia hasut 35 orang untuk buat tuntutan yang bukan-bukan. Akhirnya mereka terlepas pampasan yang patut diterima dan terlepas peluang untuk memiliki rumah baru yang jauh lebih selesa.

Dan kini, kumpulan yang membantah itu terus ditinggalkan oleh Nurul Izzah.

Sekarang ni masa penduduk perlukan bantuan untuk pindah, mengapa Nurul Izzah tak bantu mereka?

Cukup cantik kau Nurul!! Main badminton dan futsal lagi penting dari bantu penduduk?

Habis tu, masa bila Nurul ada?

Oooooh… Nurul cuma timbul bila masa nak buat kecoh dan merusuh. Masa tu dia datang dengan samseng-samseng Cina dan India, sedangkan kawasan ini 100% Melayu. Dia datang dengan orang luar macam Adam Adli yang tak pernah tunjuk muka sebelum ini di Lembah Pantai, tapi cuma datang untuk wujudkan huru-hara.

Adam Adli ni orang Kerinchi ke? TAK!

Adam Adli ni orang Lembah Pantai ke? TAK!

Adam Adli ni orang KL ke? TAK!

Dia ni orang Penang, tapi diimport khas oleh Nurul Izzah khusus untuk cetuskan kekacauan.

Masa penduduk perlukan bantuan untuk pindah, ada tak si Adam Adli datang? TAK!!

Kawan-kawan boleh nilai sendiri perangai sebenar Nurul Izzah dari tindak-tanduknya sepanjang peristiwa ni berlangsung.

Masa dia perlukan penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi, lantang dia bersuara kononnya nak bantu mereka, tapi bila mereka dah tak diperlukan, langsung tak dipandang sebelah mata.

Bak kata pepatah, habis sepah, madu dibuang.

Macam ni ke pemimpin yang Lembah Pantai nak?

Bandingkan pula dengan Dato Raja Nong Chik. Beliau dari awal lagi dah terlibat untuk bantu penduduk.

Sekarang ni, bila penduduk yang membantah pindah, beliau turun untuk bantu mereka. Orang yang bantah pun dibantu!!

Macam ni barulah betul pemimpin yang mengutamakan semua rakyat, bukan seperti Nurul Izzah yang hanya tahu mempergunakan rakyat!! Baca lagi pendedahan dan gambar...

2 comments:

Anonymous said...

pergi jahanam la...

Anonymous said...

Habis madu sepah dibuang.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates