Saturday, June 16, 2012

2 Video - KJ Tak Pernah Rasa Gentar Dengan Chegu Bard! #bnyv


Agak-agak gambar yang kita orang tweet, atau up di blog ada nampak 50 orang ke? Macam mana la wartawan Malaysiakini boleh kata kehadiran di tweetup BNYV bersama KJ 50 orang jew?

Kalau nak menipu pun agak-agak la M'kini!


Cuba view Galeri foto di sini , klik lagi di sini dan klik di sini juga...

K pasal cerita Cik Bard meh kita tengok video apa yang KJ cakap! zazzzz...

Bila ditanya apakah KJ takut menghadapi Chegu Bard di Parlimen Rembau dalam PRU13.Jawapan KJ dia tak takut langsung dan kenapa dia mesti takut dengan orang yang pernah ditewaskan nya.


Video by Azmi APA

1 #BNYV : Take Charge. Make A Difference. - #Twtupkj Gamatkan NZ Garden @bnyv2012





Meriah!

Itulah suasana di NZ Curry House berhampiran KLCC semalam apabila Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaluddin turun mendekati rakan twitter beliau yang terdiri dari anak muda pelbagai bangsa.

Sessi 'TweetUpKJ' yang bermula jam 9.30 malam itu adalah usaha Pemuda BN untuk memperkenalkan BN Youth Volunteers (BNYV) iaitu sebuah badan sukarelawan yang diilhamkan oleh Pemuda BN.

Sessi yang berlangsung selama 2 jam itu turut memberi ruang kepada anak-anak muda pelbagai latar belakang untuk berinteraksi serta mengutarakan pandangan dan pendapat mereka terhadap dunia politik negara.

Selain berinteraksi bersama anak-anak muda Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaluddin turut meluangkan masa menonton perlawanan bola sepak Euro 2012 di antara France vs Ukraine bersama rakan twitternya yang kini berjumlah 122,943 orang.

Kehadiran dan sikap 'sporting' KJ berjaya mencuri hati anak muda untuk mendekati BN seterusnya terlibat secara tidak langsung sebagai jentera BN melalui BNYV.

Antara foto yang dirakam oleh lensa Unit Media Baru :








"Take Charge, Make A Difference" - Let's Join BN Youth Volunteers

Sumber -UMB PPUM

Lagi gambar dari Facebook page BNYV klik di sini...

0 Lagi Gambar Di Tweetup #bnyv Bersama KJ

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, June 15, 2012

0 Sekitar Majlis Tweetup #BNYV Bersama Khairy Jamaluddin

Sekitar Majlis Tweetup #BNYV Bersama Khairy Jamaluddin yang diadakan di NZ Garden, Jalan Ampang.. Sambutan sangat luar biasa dengan kehadiran anak muda BN Youth Volunteers.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, June 14, 2012

0 Dakwaan Bakal Menantu PM Menipu! Kita Terjah Dareh Gregorian?


Bakal menantu PM DS Najib Razak didakwa terlibat dengan skandal penipuan AS$20 juta heboh diperkatakan oleh pemimpin hinggalah penyokong totok pembangkang.

Pelbagai tuduhan dilemparkan kepada PM malah Pemuda PAS pula turut tampil menyatakan perasan 'bimbang' mereka di laman Malaysiakini :

Mari kita terjah cerita selanjutnya di sini...

0 Anwar Sedia Di Siasat Berhubung Video Chinadoll?


Berbekalkan modal akuan bersumpah oleh bekas Ketua Pengarah Siasatan BPR, Anwar Ibrahim tampil dengan penuh yakin Anwar menyatakan kesediaannya untuk disiasat sekali lagi secara terbuka berkaitan isu akaun induk RM3 bilion.

Walhal beberapa hari sebelum itu, Anwar berdolak dalik menjawab pertanyaan wartawan setelah teruk diasak bertalu-talu berhubung isu akaun tersebut malah sampai satu peringkat cuba mengheret pula Tan Sri Muhyiddin Yassin ke kancah polemik isu tersebut.

Jika dipandang seimbas lalu, nampak seperti Anwar sudah kembali meyakini sistem keadilan negara dan segala aspek ketelusan penyiasatan kes yang sebelum ini kerap dipertikaikannya. Ini satu keajaiban ke lapan dunia jika benar Anwar berpandangan begitu.

Atau mungkinkah juga langkah 'berani' Anwar kali ini ada kaitan dengan pendedahan menarik berkenaan British Virginia Island yang dikhabarkan menyimpan 'harta karun' milik seseorang?

Pendapat yang mengatakan tindak tanduk terbaru Anwar ini hanya sekadar untuk mengabui mata umum supaya meyakini sepenuhnya 'bukti' surat akuan tersebut dengan harapan isu akaun RM3 bilion ini akan tenggelam begitu saja dan keistimewaan yang terdapat di British Virginia Island akan dilupakan, ada logiknya.

Apa kaitan Anwar dan British Virginia Island? Rasanya ramai pembaca sekalian tidak mengalami kesukaran untuk memahami keistimewaan di pulau tersebut. Banyak blog dan media yang telah mengulas berkaitannya.

Sebetulnya ramai bekas rakan Anwar Ibrahim yang tergelak besar melihat telatah Anwar Ibrahim bersama 'bukti' akuan bersumpah yang ditunjukkan pada media konon itulah kesaksian penting yang dirinya tiada kena mengena dengan isu akaun induk RM3 bilion.

Mereka sedia maklum 15 tahun dulu Anwarlah yang paling lantang memperlekehkan akuan bersumpah Umi Hafilda dan Azizan yang di cop sebagai satu strategi kotor dan fitnah terancang yang langsung tidak layak dijadikan asas untuk mengadili perilaku dirinya.

Lagipun apa nak pelik dengan surat akuan bersumpah yang Anwar gah tunjukkan itu bila khalayak umum sudah agak jelas dengan perangai Anwar yang semasa dirinya berkuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri dulu suka campurtangan dalam sesuatu siasatan.

Sedangan Ketua Pengarah BPR pun mampu di kawalnya, pegawai siasatan Cawangan Khas (SB) pun sesuka hatinya saja di suruh gempak sana sini, apa sangatlah setakat nak 'mengarah' seorang ketua yang lebih bawah levelnya.

Apapun, alang-alang Anwar dah yakin dengan ketelusan pihak berkuasa dalam hal penyiasatan kes, eloklah juga Anwar mengumumkan kesediaannya untuk disiasat berkaitan isu video Chinadoll yang dikaitkan dengan dirinya.

Persoalannya, adakah Anwar sedia memberi kerjasama untuk lengkapkan siasatan Video Chinadoll tersebut?

Atau Anwar masih lagi berpendapat 'bukti' perut boroi dan tetek labuh yang terlindung di sebalik seluar dan baju sudah cukup sebagai kesaksian bagi menafikan aksi intimnya?

0 Ambiga Live on Yahoo!


Prominent lawyer-activist Datuk Ambiga Sreenevasan will be taking questions from the public in an online chat hosted by Yahoo! Malaysia at 3pm today.

Those with questions for Ambiga may submit them by typing them out during the chat at http://my.news.yahoo.com or by sending them to Yahoo! Malaysia’s Facebook page before 3pm.

Kalau ada sesiapa yang rasa tak berpuas hati atau ada banyak soalan yang hendak di ajukkan boleh lah berchating dengan Ambiga hari ni.....

Wednesday, June 13, 2012

0 Sedap.... Azmin Ali Hentam Setpol MB, Fekah!


Perbalahan dalam PKR Selangor, yang menyebabkan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim terpaksa berundur daripada jawatan ketua PKR Selangor pada 2010, nampaknya kembali berulang.

Sasaran kali ini ialah ke atas setiausaha politik menteri besar, Faekah Husin.

Kempen dalam talian dengan nama Kami Sayangkan PKR itu pada awalnya nampak remeh, namun tetap mencuri perhatian apabila ia dilihat mendapat sokongan oleh timbalan presiden PKR Azmin Ali.

Azmin yang kini ketua PKR Selangor, minggu lalu menerbitkan semula satu tulisan diTwitter yang menggesa Faekah "dipecat".

Tindakannya itu mencetus spekulasi sama ada satu lagi perbalahan akan berlaku di dalam parti tersebut di Selangor.


Ditanya mengenai perkara itu, MP Gombak tersebut menganggap bahawa perkara itu tidak penting kerana beliau menerbitkan semula tulisan tersebut secara "tidak sengaja."

Azmin bagaimanapun menambah, banyak rungutan mengenai Faekah yang diterima seja beberapa bulan, "termasuk daripada penjawat awam."

Katanya, pengadu berkenaan diberitahu bahawa parti dan menteri besar tidak boleh membuat banyak tindakan melainkan pengadu berkenaan membuat aduan rasmi dan mengemukakan bukti.

Beliau enggan mendedahkan dakwaan berkenaan namun aduan sama ke atas Faekah itu malah diterima daripada individu dari Sabah, katanya.

Faekah yang tidak memegang apa-apa jawatan dalam parti semenjak dilantik sebagai setiausaha politik meteri besar pada Jun 2010, dikatakan berdepan dengan tindakan pemecatan pada Mac akibat tekanan daripada parti.

Sumber di peringkat tertinggi PKR mengesahkan bahawa aduan ke atas Faekah ditimbulkan dalam beberapa mesyuarat biro politik, namun tiada tindakan diambil setakat ini. -Malaysiakini

Rasanya Azmin hendak balas dendam pada Khalid Ibrahim dan Fekah kerana mendedahkan video 'blow job' Azmin dalam jamban dulu....

0 Pakatan Rakyat Mengelirukan Rakyat


No 1 : PR Dapat Menawan Putrajaya Namun Pilihan Raya di Malaysia Kotor ?

Mutakhir ini , Anwar selaku Ketua Umum Pakatan Rakyat mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat akan menawan Putrajaya dan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional dengan majoriti sekitar 10 kerusi tambahan. Ada sesetengah rakyat yang rasional dan mampu berfikir sudah mampu menimbulkan beberapa persoalan dan keraguan di minda mereka.

1 . Bagaimana Pakatan Rakyat boleh menawan Putrajaya sekirannya pilihan raya di Malaysia adalah kotor dan tidak adil seperti didakwa oleh mereka?

Memandangkan kini adalah musim Piala Euro 2012 maka satu analogi yang cukup mudah adalah sekirannya seseorang pengadil ( SPR ) yang tidak adil untuk tidak mengesahkan dan memberikan gol yang sudah dijaring maka bagaimana sesuatu pasukan yang hendak dikalahkan oleh pengadil ( SPR ) itu boleh menang?

Keadaan ini ibaratkan Pakatan Rakyat dan Anwar menuduh pengadil bola itu adalah kotor tetapi mereka mampu dan boleh menjaring 10 gol?

They claim that the election system in Malaysia is dirty and yet at the same time they claim they can win by simple majority of 10 seats ?

If really SPR is dirty then why on earth would they want to let Pakatan Rakyat to win even the simple majority of 1 seat ?

Dalam isu ini mana yang sebenarnya benar?

2. Pakatan Rakyat mampu untuk menawan Putrajaya atau tidak?

3. Pilihan Raya di Malaysia telus atau kotor?

They go on with BERSIH 1.0 , 2.0 , 3.0 and maybe soon 4.0 and keep shouting that the election in Malaysia is dirty and not fair and yet at the same time they are the one shouting that they are going to win in the 13 General Election ?

The Rakyat that got the ability to think wisely is really in confusion state now where how on earth is any political party going to win in a dirty and fraud election?

If today you are the Prime Minister of a country or the director of SPR and if you are really dirty then why on earth would you want to let Pakatan Rakyat win ?

No 2 : Individu Yang Menubuhkan PTPTN Merupakan Individu Yang Hendak Memansuhkannya

Jika kita imbas kembali individu yang menubuhkan PTPTN pada suatu ketika dahulu adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri. Pada ketika itu kata beliau adalah untuk membantu pelajar di Malaysia. Mengapa pada hari ini Anwar pula merupakan individu yang hendak memansuhkannya?

Jika dahulu Anwar mengatakan PTPTN MEMBANTU pelajar tetapi mengapa kini pula beliau berkata PTPTN itu MEMBEBANKAN pelajar?

Jika polisi dan dasar yang dicadangkan dan ditubuhkan oleh Anwar sendiri beberapa tahun kemudian beliau pula memansuhkan dan menyerang dasar beliau sendiri maka sejauh manakah lagi segala janji , dasar dan polisi buka JINGGA boleh dipercayai?

Yang cadangkan JINGGA adalah Anwar tetapi mana tahu kemudian hari akan berlaku kes seperti PTPTN dimana dasar JINGGA akan dikatakan sebagai menyusahkan rakyat?

No 3 : Pemansuhan PTPTN Anwar /PR adalah baik dan Pemansuhan PTPTN BN Terhadap Unisel Pula Menganiayai Pelajar?

Menurut Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim bahawa langkah pemansuhan PTPTN kerajaan Mengecewakan , Menganiaya & Menggadai Masa Depan Anak Muda tetapi tidak pernah pula Khalid Ibrahim mengatakan kepada Anwar dan kerajaan Pakatan Rakyat bahawa cadangan mereka memansuhkan PTPTN juga Mengecewakan , Menganiaya & Menggadai Masa Depan Anak Muda ?

Rakyat keliru. Apakah pada hari ini Khalid Ibrahim berpendapat sekirannya Anwar membunuh orang maka Anwar tidak bersalah malahan berpahala dan sebaliknya sekirannya Ali membunuh orang maka Ali itu jahat dan berdosa?

No 4 : Mencadangkan Penubuhan PSC dan Memboikkot Setelah Cadangan Diterima?

http://blog.limkitsiang.com/2012/02/26/dap-calls-for-psc-on-lynas-plant/

http://www.malaysiakini.com/news/1903409 ( DAP desak tubuh PSC kaji loji Lynas di Gebeng )

Sidang akhbar pada 26 Februari juga dihadiri oleh beberapa pemimpin kanan DAP iaitu Lim Kit Siang, Tony Pua dan Ronnie Liu.

Namun pada hari ini apabila kerajaan Barisan Nasional bersetuju untuk menerima cadangan dan cabaran mereka untuk menubuhkan PSC mereka kini pula mengambil pendirian yang berbeza.

Pertama , adakah mereka merupakan ahli politik yang konsisten dalam perjuangan mereka? Bagaimana pendirian mereka boleh berubah walaupun hanya sebulan lepas mereka yang mencadangkan penubuhan PSC?

Kedua , sekirannya PSC benar – benar “pointless’ seperti kata mereka mengapa pula tidak ada seorang pemimpin dalam Pakatan Rakyat pada ketika itu bangkit menentang desakan Tan Seng Giaw yang mencadangkan penubuhan PSC ?

Ketiga , bukankah pada hari ini Tan Seng Giaw , Lim Kit Siang, Ronnie Liu dan Tony Pua sepatutnya mewakili aspirasi rakyat untuk duduk dalam PSC yang dicadangkan oleh mereka sendiri ? Mereka yang memanggil sidang akhbar untuk mendesak penubuhan PSC maka bukankah rasional untuk mereka berada dalam PSC ?

Jika DAP tidak mempercayai penubuhan PSC maka mengapa pula pada awalnya mereka mendesak dan memanggil sidang akhbar untuk mencadangkan penubuhannya?

Peliknya setelah ditubuh mereka pula mengatakan PSC itu tidak boleh diyakini?

No 5 : Lim Guan Eng Mencabar dan Mencadangkan Debat Kedua dalam Bahasa Inggeris dan Kini Tidak Mahu Berdebat?

Lim Guan Eng sendiri yang menjerit hendak debat yang kedua dalam bahasa selain daripada bahasa Mandarin. Kini setelah debat ini sudah mencapai sepakat beliau pula mengatakan mungkin akan tarik diri daripada perdebatan tersebut?

Selaku rakyat Malaysia yang waras akan mula untuk binggung oleh tingkah laku seorang Ketua Menteri ini. Keadaan ini ibaratkan individu A hendak berkahwin dengan individu B tetapi setelah hari perkahwinan semakin dekat individu A pula tidak mahu meneruskan perkahwinan tersebut. Yang meminang pun dia yang mahu tarik diri pun dia.

Mungkin ini dikatan sebagai MENGUNDI UNTUK PERUBAHAN? Mengundi untuk berubah – ubah pada setiap masa.

Vote for CHANGE to keep changing at all times?

sumber - http://1sya.com/?p=626

1 Tangguh Haji: Kalau Ketua Penerangan Cakap Pun Pandangan Peribadi, Apa Yang Rasmi?


TUAN Ibrahim Tuan Man bukan calang-calang orang. Dia adalah Ketua Penerangan PAS, pendek kata kalau PAS itu manusia, Tuan Ibrahim adalah lidahnya. Sudah tentu jawatan Ketua Penerangan ini bukan jenis yang punch masuk pukul 8.00 pagi, punch keluar pukul 5.00 petang. Ketua Penerangan kerjanya ialah bercakap bagi pihak parti, berkenaan hal parti juga, dimana dan bila diperlukan.

Justeru amat menghairankan bila pemimpin PAS yang lain pakat-pakat menjauhkan diri dari Tuan Ibrahim dan menyifatkan kenyataannya supaya jentera parti menangguhkan ibadah haji, sebagai kenyataan bersifat peribadi semata-mata.

Apa yang peribadinya mengenai kenyataan Tuan Ibrahim tu? Di samping dia sendiri sebagai Ketua Penerangan, hal yang dia bercakap itu pun hal parti, melibatkan gerak kerja parti untuk persiapan pilihanraya.

Yang kita nampak, pandangan Tuan Ibrahim itu tidak disokong sebab sudah jelas satu Malaysia orang marah dengan PAS kerana sanggup mengenepikan ibadah (rukun Islam) untuk kepentingan parti, macamlah yang nak menyelamatkan kita di akhirat besok PAS, bukan amal ibadat kepada Allah swt.

Selain PAS mahu melihat sendiri respon orang ramai kepada kenyataan tersebut sebelum menentukan tindakan selanjutnya. Kalau siar guna Harakah, selain backfire kepada diri mereka semula, respon hanya mewakili ahli parti PAS sahaja, bukan khalayak yang lebih ramai. Berlainan bila isu ini disensasikan oleh Utusan Malaysia yang punya jumlah pembaca jauh lebih besar dari Harakah.

Apa yang penulis nak tegaskan disini ialah semua ini membuktikan sememangnya kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man itu adalah pendirian rasmi PAS, cuma kerana hasilnya tidak seperti yang diharapkan, maka mereka lebih rela mengalihkan semua beban kesalahan kepada Tuan Ibrahim. Seperti biasa, Tuan Ibrahim akan senyap seketika, orang lain ambil alih (contoh Idris Ahmad), dan kembali bersuara bila isu ini sudah senyap dan tidak lagi hangat.

Oleh kerana ini adalah pendirian rasmi PAS, maka wajiblah kita mempersoalkan parti jenis apa yang sanggup mengenepikan ibadah yang menjadi salah satu dari rukun Islam, semata-mata untuk urusan duniawi seperti pilihanraya? Dulu bila kita kata PAS tak boleh beza antara politik dan agama, dia kata UMNO kafir sebab UMNO umpamakan agama suku, politik suku (Amanat Hadi Awang).

Janganlah pemimpin PAS harap penafian ini boleh menyelamatkan PAS dari kutukan dan kecaman rakyat, terutama orang Islam di Malaysia ini. Ramai orang sudah masak dengan pendekatan dan strategi seumpama ini dalam PAS, tinggal lagi ada sekelompok manusia hati kering dalam parti tersebut yang mampu memekakkan telinga dan membutakan mata kepada kebenaran, berterusan memanjangkan pembohongan yang dilakukan pemimpin mereka.

Itu yang buat ada segelintir rakyat yang terpengaruh, maklum, pembohongan yang disebut berulang-ulang, akhirnya akan nampak macam betul.

Tuesday, June 12, 2012

0 Imbasan Isu Komunis & Mat Sabu


Saat ini soldadu-soldadu pro Mat Indera Komunis sedang bertempik sakan konon kata mereka bagi meraikan kemenangan moral yang pertama selepas salah seorang pengadu dalam isu Bukit Kepung, Visva Nathan menarik semula laporan polis terhadap Mat Sabu.

Isunya mudah tak perlu berbelit. Bekas pesara polis tersebut membuat laporan mendakwa Mat Sabu memburukkan nama baik anggota polis dan keluarganya berikutan ceramah Mat Sabu mengangkat Mat Indera Komunis sebagai hero kemerdekaan.

Tapi disebabkan perkataan komunis tidak disebut secara nyata dalam ceramah tersebut, maka pihak-pihak tertentu mempunyai sedikit kelebihan untuk manipulasikannya mengikut kepentingan yang diwakilinya.

Hakikatnya, fakta sejarah menjelaskan Mat Indera telah mengetuai segerombolan anggota komunis dan terlibat secara langsung menjayakan serangan ke atas Balai polis Bukit Kepong juga dikenali sebagai Rumah Pasung.

Manakala Mat Sabu secara sedar menyebut dan menerima serangan yang diketuai oleh Mat Indera komunis itu sebagai tindakan betul dan dianggap sebagai wira kemerdekaan. Manakala anggota polis yang mempertahankan Balai Polis tersebut ditakwilkan konon berada di pihak yang salah.

“Bila hari merdeka nanti, tunjuklah filem Bukit Kepong. Bukit Kepong, polis itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan. Ketuanya Mat Indra, Melayu.. tetapi semua sejarah tu ditutup".

"Jins Shamsudin buat filem, Jins Shamsudin tu UMNO. Cerita Bukit Kepong hat serang Balai Polis tu penjahat, polis tu polis British, sebelum merdeka negara kita di perintah oleh British".

"Tapi di buat filem yang hero hat pertahan balai polis hat serang tu pengganas. Padahal Mat Indera ketua penyerang balai polis tu dan akhirnya dia dihukum gantung di jail Taiping”. – (Mat Sabu, Timbalan Presiden Pas / 21 ogos 2011)


Ringkasnya kenyataan Mat Sabu bermaksud seperti berikut;-

- Mat Sabu mengakui Mat Indera adalah ketua penyerang Bukit Kepong
- Penyerang Bukit Kepong (yakni komunis) adalah pejuang kemerdekaan
- Filem Bukit Kepong mengangkat polis sebagai hero

Sementara realiti sejarah membabitkan Mat Indera pula ialah;-

- Mat Indera mengetuai sepasukan 200 orang pengganas komunis menyerang Balai Polis Bukit Kepong.
- Mat Indera adalah pemimpin kanan dalam Regimen ke-10 Komunis
- Ribuan orang Melayu Islam dan Cina menjadi mangsa keganasan komunis
- Ideologi komunis menolak ketuhanan, manakala agama dianggap sebagai candu kehidupan
- Komunis di Tanah Melayu bermatlamat mendirikan Republik Komunis seperti republik komunis Soviet Union dan negara Cina
- Selepas kematian Mat Indera, komunis berterusan membuat kacau walaupun British sudah tiada di Tanah Melayu

Di bandingkan semua point di atas, kesimpulannya Mat Indera adalah salah seorang yang memegang kepercayaan pada ideologi komunis.

Malah dalam buku tulisan bekas ketua komunis Melayu, Abdullah CD "Memoir Abdullah CD (Bahagian Kedua)" secara jelas menyebut Mat Indera adalah salah seorang pemimpin kanan dalam pasukan komunis yang dipimpin oleh Chin Peng.

Sekalipun ada cerita mendakwa Mat Indera adalah seorang yang alim, bukanlah satu kekecualian untuk memaafkan kekejaman komunis yang diketuai oleh Mat Indera sewaktu serangan ganas mereka di Bukit Kepong.

Lagipun, alim atau ulamanya seseorang, tidaklah pula menyebabkannya kebal dari gangguan iblis dan syaitan yang sentiasa menyeru kepada kejahatan.

Bukankah ada kisah seorang alim akhirnya masuk neraka dek kerana teruja melihat sang iblis yang menyamar sebagai alim yang khusyuk beribadah kepada Allah s..w.t?

Nota: Kamus Dewan Edisi Keempat: rumah pasung;
i. balai polis
ii. rumah tempat menahan orang salah

0 Anwar Pencetus Budaya Politik Benci Dan Hasut


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mendakwa meningkatnya kejadian keganasan politik adalah disebabkan sikap berdiam diri Perdana Menteri terhadap insiden yang berlaku.

Anwar memberi contoh kekecohan yang berlaku semasa ceramah beliau di Lembah Pantai tempoh hari sebagai bukti dakwaannya.

Rakyat tahu hakikat sebenar bahawa sepanjang sejarah politik negara tidak pernah berlaku kejadian seperti mana yang dituduh oleh Anwar.

Pola keganasan politik yang disebut beliau mula kelihatan dalam masyarakat Malaysia sebaik sahaja Anwar dibebaskan dari penjara lapan tahun lalu.

Ia bertambah rancak apabila beliau memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh pada 2008 dan seterusnya diangkat sebagai Ketua Pembangkang.

Kalau dahulu hanya terdapat protes secara kecil-kecilan dan terpencil oleh penyokong pembangkang tetapi setelah Anwar memimpin gabungan parti-parti PKR, PAS dan DAP di dalam Pakatan Rakyat, seolah-olah terdapat perancangan yang lebih teratur dan tersusun untuk menimbulkan huru hara di negara ini.

Kemuncaknya boleh dilihat daripada rusuhan yang berlaku semasa perhimpunan Bersih 3.0 pada April lalu.

Bukan sahaja harta benda awam musnah dan rosak, malah kenderaan pasukan polis juga dimusnahkan serta petugas media tercedera.

Klip video jelas menunjukkan Anwar memberi arahan kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali supaya penyokong merempuh halangan perimeter Dataran Merdeka.

Rusuhan Bersih 3.0 disebabkan peranan utama Anwar menghasut orang ramai serta pengerusi perhimpunan, Ambiga Sreenevasen yang melanggar Akta Perhimpunan Aman 2012.

Inilah politik benci dan hasutan yang diamalkan oleh pihak pembangkang sejak dari dahulu.

Pergi sahaja ke mana-mana ceramah yang dianjurkan mereka, rakyat akan berpeluang mendengar bermacam-macam tuduhan liar, fitnah dan tohmahan yang dilemparkan kepada kerajaan dan pemimpin-pemimpin negara.

Sudah tentu sasaran utama mereka ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tidak cukup dengan itu, pembangkang menggembangkan budaya politik kotor mereka untuk menyerang isteri Perdana Menteri, malah anggota keluarga Perdana Menteri juga tidak bebas daripada serangan politik pembangkang.

Politik hasutan yang dicetuskan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang seperti Anwar, Nik Aziz, Lim Guan Eng, Mat Sabu dan lain-lain inilah yang mewujudkan suasana tidak tenteram dan ketidakstabilan politik di dalam negara.

Pembangkang tidak mempunyai modal politik yang kukuh untuk menghentam kerajaan melainkan membuat dakwa dakwi yang kadangkala di luar logik dan penerimaan akal yang sihat.

Setiap isu diputar belit dan diselewengkan fakta, umpamanya menuduh Datuk Seri Shahrizat Jalil terlibat secara langsung dalam isu NFC semasa beliau menjadi anggota Kabinet.

Setelah meletak jawatan barulah SPRM membersihkan namanya dan keluar fakta sebenar bahawa beliau tidak terbabit langsung dalam isu tersebut.

Namun kerosakan terhadap integriti dan maruah seorang menteri telah pun berlaku disebabkan fitnah pihak pembangkang.

Anwar serta pemimpin pembangkang tidak peduli samada apa yang dihamburkan dari mulut mereka dalam siri ceramah kepada rakyat berlandaskan kepada fakta atau sebaliknya.

Yang penting pembangkang mahu menimbulkan semaksimum kebencian di dalam hati rakyat terhadap kerajaan.

Segala usaha pembangunan yang di bawa oleh kerajaan Barisan Nasional untuk membela nasib rakyat sejak merdeka mahu ditutup oleh pembangkang dengan budaya fitnah dan hasutan mereka.

Pembangkang berfikir jika rakyat sudah cukup membenci kerajaan atas propaganda dan dakyah ang mereka sebarkan, maka mereka untuk merampas Putrajaya menjadi semakin cerah.

Mereka gagal memahami politik lapuk yang mereka amalkan sudah lama ketinggalan zaman.

Pemimpin politik seperti Anwar dilihat sebagai sudah usang dan lebih sesuai dikaitkan dengan zaman Jurassik.

Rakyat mahu kerajaan sediada terus menerajui usaha membela mereka kerana mereka tahu membezakan antara fakta Perdana Menteri dan auta Anwar.

0 Panerai Watch Shamsul Iskandar AMK Ori Atau Made In Thailand?



Wah hebat anak kambing Anwar Ibrahim ni... pakai jam tangan berjenama Panerai yang berharga RM24,500. Itu baru jam tangan belum seluar dalam lagi.... tah berapa ratusan ribu la plak seluar dalam milik si Sam ini... dengar khabar Sam memakai seluar dalam yang special sikit, tiada di pasaran, kena tempah beb... (Kalis air kencing)... al-maklumlah.. Sam ni suka terkencing dalam seluar.

Cerita ni saje je aku nak kepoh ala-ala puak pembangkang... nak dengar apa kata puak ni pulak.... Jom kita view video di bawah.....


0 Agen Neo-Con : Anwar Melatih Gerila Pluralisme Di Indonesia?


Mungkin ramai yang tidak sedar akan kewujudan akhbar kecil ‘Malaysia Harini’, namun muka depan akhbar ini bagi tarikh 11 – 25 Jun 2012 menunjukkan yang akhbar ini perlu diberi perhatian.

Pendedahan di muka depannya yang bertajuk ‘Utan Kayu markas lahir gerila anwar?’ mendedahkan bagaimana mahasiswa dilatih untuk menyerap masuk ke dalam sektor-sektor awam sebagai perisik untuk memperoleh maklumat. Dalam pada itu, mereka juga bertanggungjawab untuk menerapkan pemikiran dan fahaman liberal dan plural di kalangan masyarakat. Matlamat utama latihan mereka di markas tersebut adalah untuk menjatuhkan kerajaan yang menolak pemikiran dan fahaman mereka.

Menurut akhbar tersebut, Anwar telah merekrut ramai anak muda kita, terutama mahasiswa untuk dihantar ke Utan Kayu bagi menjalani latihan.

Secara ringkasnya, pemikiran liberal dirujuk sebagai pemikiran terbuka yang meletakkan hak asasi, iaitu kemahuan, kehendak dan nafsu manusia mengatasi tuntutan budaya, agama mahupun hukum alam, contohnya perlakuan seks songsang. Dalam hal-hal tertentu, golongan ini juga meletakkan hak segelintir mereka sebagai mengatasi hak majoriti contohnya dalam menganjurkan demonstrasi dan rusuhan.

Fahaman pluralisme pula merujuk kepada kepercayaan bahawa semua agama adalah sama kedudukannya. Maka, ibadah dalam Islam seperti solat boleh dilakukan di mana-mana saja tempat ibadat tanpa mengira sama ada ia adalah kuil hindu atau gereja. Selain itu, semua orang boleh mengaminkan doa yang ditujukan kepada Allah S.W.T. atau Dewa berkepala gajah, atau Jesus Christ kerana ia tiada bezanya.

Komunitas Utan Kayu dipelopori oleh Pengarang akhbar Tempo iaitu Goenawan Mohamad, Pengarang akhbar Suara Pembaruan, Aristides Katoppo, Peneliti LIPI, Moehtar Pabottinggi, Wartawan Kanan Radio Mara, Mohamad Sunjaya, Pegawai Komunikasi UGM, Ashadi Siregar serta beberapa tokoh wartawan lain di Indonesia.

Kebebasan akhbar yang wujud selepas tumbangnya Presiden Seoharto telah membuka jalan yang luas kepada golongan ini untuk bergerak cergas. Bagi memudahkan pergerakan mereka dalam politik, pemimpin Komunitas Utan Kayu menubuhkan Institut Studi Arus Informasi (ISAI) yang bertanggungjawab menerbitkan buku politik dan membangunkan jaringan wartawan alternatif.

Sepertimana agen-agen penyebar fahaman liberal di Malaysia seperti Malaysiakini, SUARAM dan berbagai-bagai lagi yang ditaja oleh NED dan NDI iaitu antara jaringan kompleks di bawah CIA, Majalah Tempo juga ada menerima bantuan khusus daripada The Asia Foundation dari jaringan yang sama. Melalui dana yang diterima dari pihak inilah maka Goenawan berjaya menubuhkan Komunitas Utan Kayu dan juga Komunitas Salihara iaitu Pusat Islam Liberal dan LGBT, yang mana Anwar pernah dijemput untuk memberi ucapan khas.

Peneraju The Asia Foundation di rantau Asia Tenggara ialah Dr. Surin Pitsuwan, Bekas Menteri Luar Thailand dan sahabat Anwar.

Surin mendapat pendidikan dari Harvard, merupakan Muslim Thailand pertama yang pro neo-con sehingga diterima sebagai fellow di The Rockeffeler Fellowship Program, The Rockefeller Foundation, Harvard University dan American University, Cairo. Peranan The Asia Foundation ialah menaja fahaman Islam pro-barat atau liberal tadi.

Selain Anwar yang pernah berucap di Komunitas Salihara, Goenawan juga pernah menjemput Aminah Wadud, iaitu tokoh Islam liberal yang mengimamkan solat Jumaat di Amerika untuk berucap di sana. Mungkin ramai yang lupa bahawa ketika Anwar menjadi Presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), beliau pernah melantik Aminah Wadud ini sebagai tenaga pensyarah Universiti dari 1989 – 1993.

Antara tokoh lain yang pernah menjadi tetamu kehormat Komunitas Salihara ialah Musdah Mulia iaitu tokoh Islam liberal yang giat membela LGBT.

Selain Komunitas Salihara, Goenawan juga memperjuangkan LGBT melalui Lontar Foundation dan Tifa Foundation.

Persamaan antara Aminah Wadud, Musdah Mulia, Goenawan dan Anwar Ibrahim adalah mereka merupakan antara personaliti Islam yang menerima sanjungan serta anugerah khas dari Barat atas nama pejuang kebebasan, pejuang hak asasi, kemanusiaan dan berbagai-bagai lagi.

Kerana berjaya menimbulkan kontroversi di kalangan umat islam, Aminah Wadud menerima Danish Democracy Prize. Musdah Mulia menerima anugerah US State Department’s International Women of Courage kerana membela LGBT. Anwar diberi jawatan tinggi dalam beberapa organisasi dalam rangkaian jaringan Neo-con manakala Goenawan pula menerima penghargaan ‘Dan David Prize’ dari Tel Aviv University, Israel malah akhbar Israel, haaretsz juga melaporkan bahawa goenawan turut diberi hadiah wang USD250 ribu atas penghargaan itu.

Hakikatnya, pengiktirafan, anugerah dan sanjungan yang diberikan oleh barat kepada semua mereka ini, walaupun dirujuk atas nama hak asasi, kemanusiaan, kebebasan dan sebagainya adalah sebenarnya pengiktirafan terhadap kerja kuat mereka untuk memecahbelahkan umat Islam serta melemahkan pegangan agama Islam.

Di Malaysia, antara tokoh yang turut menerima sanjungan dan beberapa anugerah dari Barat atas nama hak, kebebasan dan kemanusiaan adalah Ambiga Sreevanesan, yang juga merupakan pejuang LGBT.

Justeru, jika ada yang masih sangsi dengan kewujudan gerakan khas untuk melemahkan Islam, sewajarnyalah mereka kembali merujuk kepada Al-Quran yang menyatakan bahawa “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu sampai kamu mengikuti agama mereka” (al baqarah ayat 120).

Allah tidak berbohong kepada hambanya. Bukti kebenaran ayat-ayat Al-Quran kini berada di depan mata. Semoga mahasiswa dan golongan-golongan muda di Malaysia tidak terlalu mudah terhasut untuk membenci dan memberontak tanpa asas. Dan gunakanlah akal dengan sebaiknya agar tidak terpedaya dengan ide-ide baru yang kelihatan menarik tetapi sebenarnya sesat dan merosakkan diri serta masyarakat.

Kerajaan juga digesa agar tidak memandang ringan akan pendedahan ini. Adalah diharapkan agar tindakan tegas diambil untuk mengekang pergerakan agen-agen neo-con di negara kita.

8 Karpal Singh Karam Di Hospital.... Khabarnya Sudah Gila?


Semalam heboh dengan berita yang mengatakan Karpal Singh sudah gila...

Cerita tersebut di sebarkan melalui email yang memaklumkan Karpal Singh telah dimasukkan ke wad urology sebuah hospital kerajaan sejak tiga hari yang lalu.

Karpal Singh dilaporkan mengalami penyakit ‘delerium’ iaitu sejenis penyakit bagi orang yang keliru atau khayal atau separuh sedar.

Menurut wikipedia ‘delerium’ berkaitan dengan kecelaruan mental yang mempunyai ciri-ciri psikotik seperti halusinasi dan delusi.

“Dia (Karpal) sudah mula bercakap-cakap seorang diri dah,” kata sumber itu.



Dari sumber terbaru, Anak kedua Karpal Singh mengesahkan bapanya dimasukkan ke hospital untuk menjalani rawatan susulan.

Gobind Singh Deo mengesahkan perkara itu ketika ditanya oleh Mstar online.

“Memang benar bapa saya dimasukkan ke hospital, tetapi bukan kerana beliau tiba-tiba jatuh sakit.

“Beliau hanya mendapatkan rawatan susulan seperti yang dijadualkan oleh doktor,” katanya ketika dihubungi mStar Online, Isnin.

Monday, June 11, 2012

4 Cerita Anwar Lagi: Mansuh PTPTN - Anwar Pelawak Politik Tanahair


Pada Ahad lepas, Anwar Ibrahim selaku Ketua Pembangkang masih juga tidak serik mendendangkan janji pendidikan percuma, tentu saja ramai yang ketawa berdekah mendengar propaganda tersebut.

Dalam ceramahnya di Stadium Kajang itu, katanya pakatan pembangkang optimis untuk menyediakan pendidikan percuma dan PTPTN tetap akan dimansuhkan.

Menurutnya, dengan cuma RM5 bilion setahun tanggungan untuk pendidikan percuma, bukan satu masalah kerana kos itu nanti boleh diambil dari hasil keuntungan jualan minyak negara yang berjumlah RM80 bilion.

Nampak mudah dan ringkas penyelesaiannya, seolah-olah segala hasil minyak itu akan kekal selamanya manakala sektor lain seperti kesihatan, pertahanan, pengurusan, bayaran pencen, kos subsidi dan lain-lain tidak memerlukan perbelanjaan.

Pada minggu lepas, kita dipertontonkan dengan aksi kalut malut menyelubungi kem pakatan pembangkang gara-gara langlah pembekuan sementara pinjaman PTPTN kepada UNISEL milik kerajaan negeri Selangor.

Paling penting, dalam tempoh pembekuan sementara itu kita berpeluang melihat model pendidikan percuma yang mereka propagandakan selama ini rupanya berkonsepkan gadai dan jual aset milik universiti.

Penyelesaian mudah ala korporat keparat yang jika menjadi budaya dalam urus tadbir kerajaan tentunya bakal melingkupkan semua harta benda rakyat, negeri dan negara.

Itu baru melibatkan keperluan menanggung sebuah IPT dan jumlah pelajar yang terlibat pula cuma 1000 orang. Jika semuanya mengambil pengajian ijazah, bermakna sejumlah RM7 juta setahun sahaja diperlukan untuk menampung seribu orang pelajar tersebut.

Tapi dek kerana ura-ura menyediakan pendidikan percuma hanyalah propaganda politik semata-mata, mereka hilang punca untuk mempraktikkan janji tersebut. Yang terlintas di kepala mereka jual dan gadai tanah.

RM5 bilion seakan dipandang sebelah mata oleh Anwar tapi RM7 juta setahun untuk UNISEL pun sampai timbul ura-ura bergolok gadai tanah. Haru.

Jika angka sekecil RM7 juta setahun pun tidak mampu ditanggung sekalipun dikatakan kantung kerajaan negeri memiliki aliran tunai RM1.8 bilion, sebaliknya tanah milik universiti juga yang mahu dijual.

Bukankkah lawak namanya bila begitu yakin Anwar mahu menyelesaikan kos tanggungan yang lebih besar sehingga mencecah RM berbilion setahun?

Tidak syak lagi dengan sikapnya yang bermuka tebal dan gemar menabur janji tanpa mengukur baju di badan sendiri, Anwar layak digelar sebagai satu-satunya politikus yang memiliki pakej yang lengkap untuk dianugerahkan sebagai pelawak politik tanahair.

Barangkali untuk sekurang-kurangnya 100 tahun akan mendatang, Anwar Ibrahim akan dikenang oleh rakyat Malaysia sebagai pelawak politik paling tersohor yang sukar dicari ganti.

4 Akaun RM3 Bilion: Anwar Terpaksa Bersilat Lidah


Sekali lagi Anwar Ibrahim selaku Ketua Pakatan Pembangkang terpaksa bersilat lidah untuk menepis isu akaun RM3 bilion yang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Perkara ini penting menuntut penjelasan dan jawapan yang ampuh. Nilai RM3 bilion bukannya kecil anak dan ia didakwa berlaku ketika Anwar adalah Menteri Kewangan dan juga Timbalan Perdana Menteri.

Tapi sudah tabiat Anwar, tiap kali dirinya terbelit dengan isu panas ada saja caranya mengelakkan diri dari menjawab persoalan yang timbul.

Selalunya pemimpin UMNO yang akan dijadikan sebagai kambing hitam untuk dipersalahkan atau dipertanggungjawabkan sekaligus dengan harapan dirinya tidak akan dipersoalkan oleh penyokong pembangkang.

Bendanya bukanlah susah, jawab YA atau TIDAK, itu sahaja. Jika YA, rakyat nak tahu dari mana datangnya aset dan wang tersebut. Jika TIDAK, kenapa tidak di saman sahaja Timbalan Gabenor Negara, Abdul Murad yang mendedahkannya.

Ini tidak, hanya dek kerana panas punggung disuruhnya pula Tan Sri Muhyidin Yassin pula mendedahkan akaun beliau. Tiada kaitan langsung dengan isu RM3 bilion yang heboh diperkatakan sejak 13 tahun dulu.

Penulis teringat kejadian dalam satu sidang akhbar setahun yang lalu membabitkan isu chinadoll. Bila wartawan tanya komennya tentang isu tersebut, tak semena-mena ditunjukkan perutnya yang konon tidak boroi. Pun bersilat lidah juga. Mengarut sungguh caranya menjawab.

Songsang betul cara pemikiran Anwar saling tak tumpah dengan perwatakan dan kegemarannya. Kaedah menjawab yang langsung tidak mencapai tahap intelektual sebagai seorang pemimpin.

3 Akhirnya PAS Berjaya Hancurkan Lubuk Emas - Kulim Hi-Tech Park


Kulim Hi-Tech Park (KHTP) sebuah taman teknologi tinggi yang diilhamkan dari Silicon Valley di Amerika dahulunya merupakan projek kebanggaan Negeri Kedah. Ia adalah satu-satunya projek di bawah naungan Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) yang berjaya.

Diuruskan oleh Kulim Technology Park Corporation (KTPC), projek ini telah menerima beberapa anugerah hartanah peringkat antarabangsa sekali gus meletakkannya di antara kawasan pelaburan paling berprestij dalam peta pelaburan dunia.

Tapi, ini semua cerita lama iaitu sebelum pihak pengurusan KTPC dan negeri bertukar tangan kepada PAS. Zaman kegemilangan KHTP telah berakhir selepas PRU 2008, dan KHTP kini tidak ubah bagai sebuah syarikat hartanah yang hanya menunggu masa untuk dikuburkan.

Pihak pengurusan KHTP yang baru iaitu yang diketuai oleh Haji Muhammad Sobri Osman, Presiden KTPC, langsung tidak mampu membawa pelaburan baru. Di bawah telunjuk Annuar Safar, Naib Presiden Ind. Dev. & Research, Haji Sobri mengiakan apa saja cadangan dan keputusan beliau.

Annuar Safar ialah salah seorang dari 3 pengurusan atasan yang kekal sejak dari zaman Barisan Nasional menerajui Kedah. Dan sejak dari zaman BN lagi, Annuar Safar telah diketahui sebagai penyokong Pakatan Rakyat malah semua pekerja tahu bahawa beliau pernah menyalahgunakan peralatan pejabat untuk membantu parti Keadilan dalam pilihanraya kecil Lunas pada tahun 2000.

Sejarah Annuar Safar juga menunjukkan yang beliau pernah diminta surat tunjuk sebab oleh Lembaga Pengarah KTPC akibat terdapat bukti jelas yang beliau terlibat dalam salahlaku rasuah. Sebelum menyertai KTPC, Annuar Safar juga pernah diminta meletak jawatan dari sebuah GLC atas alasan salahlaku rasuah juga.

Di kalangan pekerja, Annuar Safar terkenal dengan sikap dengki khianat dan dendam terhadap sesiapa saja yang lebih tinggi pangkat darinya atau orang bawahan yang dilihat mampu mencabarnya. Beliau yang ditugaskan mengurus Techno Center, pada ketika itu, memenuhi pejabatnya dengan wanita-wanita muda dan sering menambah bilangan pekerja walaupun tiada keperluan untuk syarikat berbuat demikian. Segala teguran dan kritikan dari pihak atasan akan disimpan sebagai dendam, tanpa berbuat apa-apa.

Apabila PAS mengambil alih negeri Kedah, KTPC juga diambil alih oleh PAS. Ini menyebabkan ramai orang-orang lama yang berpengalaman meninggalkan KTPC kerana tidak sesuai bekerja dalam suasana politik dan tidak professional.

Setiap keputusan dibuat dalam konteks politik terutama apabila ia melibatkan pekerja. Pengurusan baru juga mengambil tindakan ‘membuang’ pekerja secara halus atau tidak langsung jika dikenalpasti sebagai penyokong BN. Hampir kesemua tindakan ini diambil oleh Haji Sobri kerana menerima bulat-bulat segala nasihat Annuar Safar, yang pastinya berniat untuk membalas dendam.

Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa Haji Sobri adalah seorang Ahli Jawatankuasa PAS Kedah dan ura-ura menyatakan yang beliau akan bertanding di kawasan Pantai Merdeka, Sungai Petani dalam PRU 13 nanti. Mungkin juga kerana terlalu sibuk berpolitiklah maka beliau meletakkan sepenuh kepercayaan kepada pegawai-pegawai pengurusan atasan untuk mengendali KTPC. Namun, khabar juga jelas kedengaran yang beliau sebenarnya tidak cukup pengalaman dan pengetahuan untuk mengendalikan syarikat korporat bertaraf dunia seperti KTPC. Membawa sikap biasa seorang ‘lebai PAS’, Haji Sobri juga dikatakan jenis yang suka melalut berbual mengenai wanita di dalam mesyuarat-mesyuarat yang diterajuinya serta tidak gemar berbincang perihal kerja yang dianggapnya terlalu berat untuk dicernakan.

Di sinilah terletaknya persoalan besar mengenai KHTP iaitu, apakah wajar seorang Presiden syarikat milik kerajaan negeri di bawah naungan Pusat bergerak aktif dalam politik yang menentang kerajaan pusat?

Haji Sobri ini juga kelihatan di Himpunan Hijau PAS pada 1 Jun lalu memberi sokongan penuh untuk menjatuhkan kerajaan. Amatlah janggal apabila seorang peneraju syarikat yang bertanggungjawab membawa masuk pelaburan langsung asing, menentang kerajaan pusat sedangkan beliau perlu bekerjasama erat dengan pusat.

Tanpa bantuan, kerjasama dan sokongan pusat, usaha menarik pelaburan adalah hampir mustahil.

Untuk pengetahuan, pengurusan KTPC terdahulu menghadkan program promosi pelaburan keluar negara paling kerap hanyalah 3 atau 4 kali setahun. Ini kerana setiap program promosi pelaburan ke luar negara memakan belanja ratusan ribu ringgit dengan hanya membawa 4 – 5 orang delegasi dari KTPC dan kerajaan negeri.

Oleh itu, adalah lebih praktikal jika program promosi ini diadakan bersama kerajaan pusat agar setiap prosedur, tawaran atau perbincangan khas mengenai cukai dan sebagainya boleh dilakukan terus antara kerajaan negeri dan kerajaan pusat dengan pihak kerajaan pelabur terbabit tanpa membuang masa. Pastinya, satu-satu pelaburan yang besar memerlukan komitmen bukan sahaja antara syarikat pelaburan dengan KTPC tetapi juga Duta dan Menteri, malah mungkin Perdana Menteri.

Dengan sikap Haji Sobri yang menentang pusat, bagaimana rakyat Kedah mampu mengharapkan beliau untuk membawa masuk pelaburan baru?

Di tambah dengan kemunculan pesaing-pesaing lain di luar dan dalam negara, terutamanya Senai Hi-Tech Park yang diterajui oleh Dato’ Ahmad Shukri Tajuddin iaitu bekas CEO KTPC yang ‘ditendang’ oleh PAS, bagaimana KHTP mampu terus hidup? Senai Hi-Tech Park dikatakan giat mendapat pelaburan baru walaupun jumlah kekerapan pegawai-pegawainya keluar negara tidak mampu menyaingi kekerapan pegawai-pegawai KTPC - iaitu berkali-kali setiap bulan. Bayangkan, jika program promosi pelaburan 3-4 kali setahun juga memakan jumlah ratusan ribu ringgit setahun, berapa agaknya yang dileburkan oleh pihak KTPC untuk keluar negara berkali-kali sebulan?

Sudahlah kerajaan PAS Kedah langsung tidak mampu menjana wang untuk negeri, kini, pengurusan KTPC pula meleburkan wang sebanyak jutaan ringgit setahun untuk promosi KHTP tanpa membawa sebarang hasil. Pelaburan sedia ada pula ada yang sudah berkira-kira untuk keluar dari KHTP atas berbagai-bagai alasan seperti rombakan pengurusan serta ketidaktentuan ekonomi dunia.

Nampaknya, selagi PAS Kedah tidak mampu memisahkan politik dengan pengurusan negeri dan syarikat-syarikat milik negeri, selagi itulah satu projek pun tidak akan mampu membawa hasil kepada negeri, malah projek yang telah berjaya seperti KHTP juga akan turut hancur sekali.

Apakah nasi telah menjadi bubur bagi KHTP? Apakah masih ada harapan yang ia akan dipulihkan selagi pengurusan KTPC dan negeri tidak bertukar tangan kembali?

Apapun, buat masa ini kita ucapkan setinggi tahniah kepada Haji Sobri, Azizan dan PAS secara keseluruhannya, kerana berjaya dengan cemerlang sekali dalam menjahanamkan KHTP.

0 NFC: Rafizi Nak Buat Filem Pulak Dah


DISEKELILING Rafizi sekarang, rata-rata orang menganggapnya sebagai hero kerana kononnya berjaya menumbangkan Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil dalam isu National Fedlot Corporation (NFC). Puji-pujian ini menjadikan Rafizi teruja dan rasa ‘terer’ yang amat sangat. Dia yakin bahawa isu ini saja mampu memenangkannya dalam kerusi Parlimen dimana dia akan dicalonkan nanti.

Tapi pelbagai perkembangan semasa kebelakjangan ini menjadikan isu NFC ini kurang menarik lagi dah, sekurang-kurangnya dari segi politik yang menguntungkan Rafizi.

Antaranya pengesahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sendiri bahawa Shahrizat tidak terbabit dengan NFC, tidak seperti yang digembar-gemburkan dulu. Disember lepas, Ketua Audit Negara mengesahkan bahawa projek NFC tidak bermasalah, yang bermasalah NFCorp – syarikat yang dimiliki dan diuruskan suaminya, Datuk Dr. Mohamed Salleh Ismail.

Justeru, Rafizi perlu memikirkan sesuatu untuk menyambung hayat NFC ini kerana pilihanraya yang diharapkannya berlangsung lebih awal, tidak menjadi kenyataan. Ini penting, sebab orang Malaysia diketahui hanya berminat dengan isu yang masih panas, isu yang dah sejuk kurang nak diberi perhatian.

Lagipun Rafizi tidak ada kelebihan lain yang boleh ditonjolkan sebagai pemimpin yang pro rakyat melainkan isu NFC ini sahaja. Statusnya sebagai anak emas Anwar (ada kata anak ikan) dan latar belakang pendidikan di luar negara menjadi Rafizi sebagai golongan elitis yang tidak pro rakyat. Kedudukan Rafizi yang naik mendadak dalam PKR, dari Penasihat Kewangan kepada Pengarah Strategik, ada kena mengena dengan hubungan intimnya dengan Anwar, tidak lebih dari itu.

Maka itu, terfikirlah Rafizi untuk menerbitkan sebuah filem yang berkaitan dengan NFC (seperti dilapor Malaysiakini). FIlem, seperti mana yang kita tahu memainkan peranan mendekatkan artis dengan masyarakat, bukan masyarakat dengan artis. Rafizi juga mengimpikan untuk mendapatkan populariti dengan pendekatan yang sama. Dia sendiri tak mahu dekat dengan rakyat, tapi mahu rakyat dekat dengan dia melalui penerbitan filem berkaitan NFC ini.

Kebetulan ada filem-filem pendek ‘pro kerajaan’ dari kumpulan yang menggelarkan Bangkang Dari Longkang sedang mendapat sambutan hebat di Youtube, maka penerbitan filem oleh Rafizi ini nanti dijangka akan menyaingi kepopularan Bangkang Dari Longkang, dalam masa yang sama menghidupkan kembali cerita NFC yang semakin pudar kepopularitiannya seperti yang penulis sebutkan di atas.

Menurut maklumat yang penulis dengar, Rafizi akan bekerjasama dengan penggiat filem pro Pakatan Rakyat seperti Hishamudin Rais, Jed Murad dan pelakon Mislina Mustaffa untuk menjayakan filem tersebut nanti. Terlupa Rafizi bahawa semua nama-nama yang disebutkan di atas punya idea tapi tidak ada nilai komersial, walaupun ada pengalaman dan keupayaan.

Sedangkan nilai komersial itulah yang menarik penonton.

Tapi, apa sekalipun kita tidak pedulilah sama ada Rafizi nak buat filem atau apa. Yang kita harapkan kalau masih ada maruah, masukkan juga babak dimana Rafizi menghasut, membayar kakitangan Public Bank untuk mendapatkan salinan penyata kewangan NFC, seterusnya melanggar undang-undang negara (Akta Bank Dan Insititusi Kewangan – BAFIA).

Ini penting sebab pemimpin pembangkang sering bercakap tentang matlamat tidak menghalalkan cara, terutama bila membincangkan video seks Anwar. Sekarang kita nak lihat, Rafizi berani ke tak berani mendedahkan apa sebenar yang dilakukannya sehingga ke tahap memperalatkan orang lain dan undang-undang negara.

0 Caroline Juara Mentor 6 cc. @EllaAminuddin


Sorry geng hari ini lari dari topik biasa... Sebab aku masih teruja dengan kemenangan Caroline semalam huhu....

Seperti yang aku harapkan... protege kepada Ella pasti menjuari Mentor 6 akhirnya menjadi kenyataan..

Dan tidak di nafikan, kelebihan yang ada pada Caroline yang mempunyai suara unik dan bakat semulajadi berjaya memikat Juri tetap serta peminatnya di seluruh tanah air.

Syabas kepada Ella kerana menjadi orang pertama yang nampak bakat terpendam yang dimiliki oleh Caroline... Semoga kehadiran Caroline di industri muzik ini berjaya mengubah fenomena Rock N Roll yang baru....

Peace Yoooo!!

Caroline feat. Azlan The Typwriter - Kau Kekasihku (o.a. Siti Nurhaliza)



Dengan mendapat markah keseluruhan sebanyak 71 markah , protege Ella, Caroline berjaya meraih gelaran juara Mentor musim keenam Mentor 6 yang berlangsung di Stadium Malawati, di sini, malam Ahad.

Caroline atau nama sebenarnya Puteri Caroline Mohd Kamel, 20, berjaya membawa pulang wang tunai sebanyak RM100,000 serta trofi.

Protege Ogy Ahmad Daud, Zatul atau Noor Nazatul Farahin, 23, mendapat tempat kedua dengan mendapat 60 markah , sekaligus meraih wang tunai berjumlah RM30,000 serta trofi.

Manakala protege Faizal Tahir, Anas atau Anas Ridzuan (50 markah) yang mendapat tempat ketiga menerima wang tunai sebanyak RM10,000.

Pada segmen pertama, Anas membawakan lagu Cinta Muka Buku nyanyian Najwa Latiff, Zatul (Pawana dan Pelesit Kota – Search) dan Caroline membawakan lagu My Love (Justin Timberlake) dan I Don’t Wanna Miss A Thing (Aerosmith).

Kemudian ketiga-tiga protege ditugaskan untuk berduet dengan penyanyi profesional dimana Anas membawakan lagu Selamat Malam (nyanyian Faizal Tahir) dengan Hazama, Zatul dan Ziana Zain (Nakal-Gigi dan Sedang Ingin Bercinta-Dewa 19) manakala Caroline membawakan lagu Kau Kekasihku (Siti Nurhaliza) dengan Azlan The Typewriter.

Tugasan terakhir, Anas menyampaikan lagu barunya iaitu Hanya Dirimu, Zatul (Tinggalkan Yang Lalu) dan Caroline membawakan lagu Harus Cintamu.

Format pemarkahan merangkumi 50 peratus daripada juri profesional, 30 peratus undian SMS dan 20 peratus melalui juri awam.

Juri profesional merupakan pemuzik Datuk Ramli MS dan Datuk Sharifah Aini.

1 'Anwar PM Seketika, Guan Eng Ganti'


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya akan menjadi Perdana Menteri buat seketika seki-ranya pembangkang berjaya mentadbir negara kerana realitinya DAP tetap mahu jawatan tersebut disandang Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, hakikat tersebut berdasarkan kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang menegaskan, selagi hidup, beliau akan terus berjuang memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri.

"Anwar hanya akan menjadi Perdana Menteri buat seketika sebagai taktik sahaja kerana Karpal sudah kata sampai mati akan perjuangkan Perdana Menteri dipegang oleh orang bukan Melayu dan bukan beragama Islam.

"Karpal juga menyebut nama Guan Eng sebagai Perdana Menteri dan Guan Eng boleh menjawat jawatan itu kerana tiada peruntukan dalam Perlembagaan menghalangnya menjadi Perdana Menteri," katanya ketika menyampaikan ceramah di Taman Skudai Kanan, di sini semalam.

Karpal baru-baru ini mengeluarkan kenyataan bahawa beliau akan terus berjuang untuk memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri selagi beliau hidup.

Malah, beliau turut mengakui tersasul menamakan Guan Eng sebagai bakal Perdana Menteri seperti yang dilaporkan beberapa akhbar berbahasa Inggeris tetapi tetap menegaskan calon bukan Melayu akan menyandang jawatan tersebut suatu hari nanti.

Meskipun ketika ini pembangkang bersetuju ketua pembangkang itu adalah calon paling layak memegang jawatan nombor satu negara, namun Karpal secara peribadi menganggap tidak ada undang-undang yang boleh menghalang jawatan itu disandang calon bukan Melayu.

Sementara itu, Hasan berkata, meskipun didesak pelbagai pihak, namun Anwar sehingga kini masih gagal mengumumkan 'ahli-ahli' Kabinet bayangan pembangkang meskipun pilihan raya umum akan diadakan pada bila-bila masa sahaja.

Petikan dari Utusan Malaysia

Sunday, June 10, 2012

0 Sekitar Himpunan Skuad Muda KDN #we1peace


Sekitar Himpunan Skuad Muda KDN di MAEPS. Syabas kepada semua yang terlibat! #we1peace
Selanjutnya sila klik di sini...













2 30,000 Sertai Himpunan Menjunjung Kasih dan Taat Setia Sultan Johor



Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar hari ini terharu dan sebak dengan kehadiran rakyat dari seluruh negeri itu termasuk masyarakat Orang Asli ke Istana Pasir Pelangi di sini bagi menyatakan ikrar taat setia.

Ketika bertitah, baginda turut menyatakan rasa sayang terhadap rakyat Johor.

"Saya sayang rakyat saya. Tidak ada rakyat yang tidak ada raja.

"Saya ada permintaan untuk melihat rakyat bersatu, tidak kira kaum, mesti bersatu. Bersatu kita kuat, bercerai kita runtuh," titah baginda.


Kira-kira 30,000 sertai perhimpunan Ikrar Taat Setia Sultan Johor yang pada asalnya menyasarkan hanya 20,000 orang. Masyarakat Orang Asli turut hadir.

Kebanyakkan peserta mula berhimpun di pekarangan bangunan Sangkar Kristal, Taman Pelangi bermula jam 11 pagi biarpun perarakan dijadualkan mula jam 1.30 petang.



Himpunan Menjunjung Kasih dan Taat Setia Duli Yang Maha Mulia Baginda Sultan Johor dianjurkan oleh Pemuda Johor dan Majlis Penyelaras Gabungan NGO Melayu Negeri Johor (Gabung).

Suasana di pekarangan istana yang penuh sesak bertukar menjadi emosional apabila baginda tiba-tiba menjadi sebak dan menitiskan air mata ketika menyampaikan ucapan ringkas kepada hadirin.

"Saya tidak akan melupakan hari yang amat bersejarah seperti hari ini," titah baginda sambil mengesatkan air mata dan laungan "Daulat Tuanku" rakyat yang menghadiri perhimpunan itu terus berkumandang.

Perhimpunan itu sebagai reaksi balas terhadap kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menerusi laman Twitter mengenai bidaan nombor pendaftaran kenderaan WWW 1 oleh Sultan Johor.
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates