Tuesday, January 15, 2013

8 Bongkar Mahligai Mewah Di Shah Alam Milik Pemimpin PAS!


Pemimpin PAS selalu berkata orang UMNO/BN hidup mewah kerana makan duit rasuah, tipu rakyat dan sebagainya... ayat-ayat tersebut selalu dijadikan modal bagi mengutip derma untuk duit poket mereka sendiri.

Tetapi hakikatnya mereka juga sebenarnya hidup bergaya dengan kemewahan yang luarbiasa... hinggakan ada diantara mereka yang memiliki mahligai mewah, kenderaan mewah pendek kata segala-galanya mewah.

Jadi apa bezanya PAS dengan sendikit peminta sedekah dikaki lima?


Shah Alam Rebels: Umum mengetahui bahawa pemimpin Pas dan pakatan haram memang bijak bermain silap mata di hadapan rakyat.

Kehadiran mereka ke ceramah-ceramah dengan menaiki kenderaan biasa berjaya mengaburi mata rakyat yang menyangka mereka adalah orang yang biasa-biasa sahaja.

Lebih celaka, dalam ceramah, mereka pula tuduh orang lain hidup mewah kerana amalan rasuah dan pelbagai. Jadi itu antara modal yang digunakan untuk mengutip wang rakyat melalui derma politik di dalam ceramah pakatan haram.

Sedangkan, di belakang rakyat mereka juga sebenarnya hidup senang lenang dengan kemewahan yang menakjubkan. Ada yang memiliki kenderaan mewah lebih dari sebuah.

Ini tidak termasuk kapal layar peribadi, rumah penginapan di luar negara dan macam-macam lagi yang rakyat tidak tahu.

Walaupun hakikatnya, mereka ini tidak punya pekerjaan melainkan menghambakan diri kepada parti politiknya dan siang-malam asyik maki hamun di dalam ceramah sahaja.

Jadi, mana datangnya sumber kekayaan itu?

Lain ceritanya pula, gambar di atas menunjukkan kediaman milik bakal calon Pas bagi parlimen Larut pada pilihan raya umum akan datang (PRU-13).

Kediaman adalah milik bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Dato' Mohd Fauzi bin Shaari yang terletak di No 7 Jalan 15/10, Seksyen 10, 40000 Shah Alam.

Pembinaan banglo mewah ini pernah mendapat bantahan penduduk di situ kerana dibina di kawasan riadah.

Namun ketika itu, penduduk tidak tahu banglo mewah itu milik siapa. Rupa-rupanya milik salah seorang pemimpin Pas.

Mana datangnya duit untuk membina sebuah mahligai mewah yang dikatakan punya kemudahan lif ini? Adakah kekayaan ini dikumpul ketika berkhidmat di dalam kerajaan dahulu?

Ataupun benar dakwaan kononnya beliau menerima RM15,000 setiap kali berceramah?

8 comments:

Anonymous said...

Bila beliau jadi orang PAS.?Ini BUKTINYA.Jadi kalau benar rasuah lapur agar siasatan di jalankan.

Anonymous said...

masyuk... kaut duit rakyat masuk poket sendiri...

lijitra said...

sapa pemimpin Pas yg empunya mahligai ni.habaq mai.dok rahsia buat apa kalau dah ada bukti kukuh.

Anonymous said...

Dh memang tk ada bukti Bro,sebab itu dia bertanya soalan supaya di jawap oleh org yg di tuduh.Itu taktik pencacai UMNO.Buka cerita dn minta yg di tuduh menjawap.Sama saperti apa yg berlaku pd sdr Azli Musa.

Anonymous said...

hahaha woi botoh... baca la sampai habis artikel tu.... mmg bodoh puak pakatan haram ni.....

Anonymous said...

Apa lagi, leporkan saje ke SPRM. Tak kisahlah pemimpin PAS ke UMNO ke, yang penting pemimpin tu kena bersih.

Anonymous said...

Lain ceritanya pula, gambar di atas menunjukkan kediaman milik bakal calon Pas bagi parlimen Larut pada pilihan raya umum akan datang (PRU-13).

Kediaman adalah milik bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Dato' Mohd Fauzi bin Shaari yang terletak di No 7 Jalan 15/10, Seksyen 10, 40000 Shah Alam.

KAN DAH TULIS NAMA DIA TU, MALAS SGT KE NAK BACA ATAU PUAK PEMBANGKANG NI HANYA NAMPAK APA YG MEREKA SUKA JE?

Anonymous said...

baru ja masuk pas.....dulu area situ murah....pas...kene ingat dia pegawai polis ke 3 tinggi pangkat dia....gov loan 4% ja......

Dia belum jadi exco ......pakai duit gaji sendiri tarak hal punya...jika ada orang kaya masuk pas.....macam mana?
lainlah kalau khir toyo....Dr klinik biasa...masa sebelum masuk umno tarak apa apa...tapi bila jadi menteri besar rumah jpuluhan juta....bodoh betul orang umno ni....

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates