Tuesday, April 30, 2013

7 #PRU13 Panas! Chegu Bard Akui Pemilihan PKR Menipu


Disaat Anwar Ibrahim sering menyalahkan SPR kononnya terlibat didalam penipuan daftar pemilih serta perjalanan mengundi sewaktu pilihanraya, hari ini rakyat didedahkan tentang realiti sebenar yang berlaku.

Didedahkan sendiri oleh 'orang kuat' Anwar sendiri iaitu Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali dengan nama Chegu Bard. Anwar sendiri menjadi perancang sebenar di dalam penipuan pemilihan PKR.

Chegu Bard sendiri menyatakan yang beliau tidak percaya dengan kredibiliti Anwar serta mempersoalkan tuduhan Anwar terhadap SPR kerana sebelum ini Chegu Bard sendiri telah ditipu dengan teruk semasa pemilihan parti tersebut.

"Isu pemilihan kena tipu teruk... lepas tu nak gula-gulakan I... dia nak gula-gulakan I isu pemilihan, penipuan la, apa semua baru-baru ini oleh Anwar,'' katanya dalam rakaman berdurasi 43 saat dengan tajuk "Chegu Bard Kantoikan Anwar" itu.

Chegu Bard yang bertanding jawatan Ketua Angkatan Muda PKR pada pemilihan itu turut mendakwa Anwar cuba menyogok beliau dengan wang ringgit dan jawatan bagi menutup rahsia tersebut.

Dan Chegu Bard juga mendedahkan bahawa Anwar cuba menyogoknya dengan wang ringgit serta jawatan bagi menutup rahsia berkenaan pemilihan parti PKR sendiri yang disifatkannya sebagai tak adil dan demokrasi.

Rakyat Malaysia khususnya ahli-ahli PKR serta Pakatan harus melihat pendedahan oleh Chegu Bard ini sebagai satu 'turning point' untuk meninggalkan Anwar. Apatah lagi Anwar seringkali berceramah yang kononnya SPR bersekongkol dengan kerajaan untuk menipu rakyat didalam proses pengundian.

"Dia datang nak offer I gaji... nak lantik I jadi Timbalan Setiausaha Agung apa semua...I'm very sorry, I'm very sorry... this is not about jawatan... but i hope its about the truth.. dan you bercakap soal demokrasi,'' tegas Chegu Bard dalam rakaman tersebut.

Baru-baru ini Anwar mempertahankan Chegu Bard untuk bertanding di kerusi DUN Sungai Acheh tersebut menyebabkan Pas yang pada awalnya mempertaruhkan Mohd. Yusni Mat Piah di kerusi sama, terpaksa menarik diri.

Bagaimanapun tindakan pucuk pimpinan Pas yang menyerahkan kerusi tersebut untuk ditandingi oleh PKR menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan akar umbi dan jentera Pas di kawasan berkenaan.

Jadi, jika pemimpin utama dalam organisasi PKR sendiri menjadi mangsa penipuan licik Anwar Ibrahim, apakah mustahil rakyat bawahan yang masih 'hijau' dengan politik menjadi mangsa Anwar seterusnya? Dan pengundi di seluruh negara khususnya di Parlimen Permatang Pauh serta Dun Sungai Acheh harus menolak calon-calon dari PKR.

Jangan biarkan manusia-manusia munafik seperti mereka-mereka itu berterusan memperbodohkan rakyat dimasa hadapan. Cukup-cukuplah dengan apa yang terjadi sebelum ini seperti yang terjadi di Kampung Buah Pala.

Jangan biarkan 'pisang berbuah dua kali' dengan membiarkan konco-konco Anwar didalam PKR berterusan menipu rakyat. Tumbangkan PKR dan Pakatan sebelum nasib anak cucu kita menjadi taruhan.

Anwar memang dikenali sebagai individu lidah bercabang dan pembelit, jadi tidak hairan ramai yang tertipu dan termakan dengan penipuannya. Banyak pemimpin yang menjadi pengasas kepada pembentukan PKR telah meninggalkan parti, termasuk juga pemimpin-pemimpin yang rapat dengan Anwar

7 comments:

Anonymous said...

ANUWAT nak juboq je, bagi le.... tak luak pun cikgubard.

Anonymous said...

Apa nak jadi dengan sianwar sorang ni, tak serik-serik temberang, tak habih-habih menipu, tak puas-puas kongkek jantan betina. apa la nak jadi anwar oooiiii.

Kalau orang lain cakap aku tak heran, aii chegu bard, ayam tambatan PKR sendiri!!! Dari mulut dia sendiri !!!!

Anonymous said...

MALAS NAK AMBIL PEDULI HAL ANWAR NI, SEBAB DIA DAH GONE-CASE.

IZZAH MASIH BOLEH DIBENTUK DAN DILENTUR. LEPAS PRU13 KAMI SEDIAKAN PAKEJ MELENTUR IZZAH DI TOKYO 3 HARI DUA MALAM.

Anonymous said...

weii bodoh... pkr berani buat pemilihan sebelum pru. begitu juga dengan parti2 yg lain.... parti UMNO ??? fikir dan buat penilaian guna otak la mangkuk.

Anonymous said...

Anwar penipu bukan cerita hari ini, sebenarnya dulu, kini dan selamanya. Penipu Tegar gelarannya.

Anonymous said...

Suruh org guno otak puak dia bodoh mengalahkan unta fadang pasir saudi arabia. Belum faham faham lagi si Aljuburi tu boleh menyebabkan Melayu bodoh macam dia tu muntah hijau!

Anti Penipu said...

BODOH PUAK PENYOKONG NUAR NI TAHAP KRONIK BANG WEI!!!

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates