Thursday, May 2, 2013

17 #PRU13 Anwar Mengamuk Lagi Bila Diminta Ulas Tindakan Bapa Saiful


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi enggan mengulas bersabit tindakan bapa Saiful Bukhari Azlan yang menarik semula tuduhan bahawa kes liwat membabitkan Anwar dan anaknya adalah konspirasi Putrajaya.

Anwar beralasan beliau tidak mahu lagi menjawab soalan dari media yang dakwanya ditaja Umno Barisan Nasional (BN).

Anwar: 'You dari mana?"

Wartawan: "Saya dari Antarapos."

Anwar: "Hanya Umno saja minat (kes liwat membabitkan dirinya), orang lain tidak minat."

Tindakan Anwar enggan melayan soalan bersabit Azlan Mohd Lazim itu dilihat bercanggah dengan sikap cakna PKR sebelum ini yang 'mengusung' bapa Saiful itu ke beberapa siri ceramahnya sebelum ini.

Azlan tatkala itu dimanfaatkan PKR sepenuhnya untuk 'membersihkan' nama Anwar daripada tuduhan liwat yang dilemparkan terhadapnya.

Bagaimanapun, Anwar seakan menerima tamparan hebat apabila menjelang beberapa jam sahaja lagi pilihan raya umum akan berlangsung, Azlan menarik balik kenyataannya dan menegaskan Ketua Umum PKR memang meliwat anaknya.

Azlan turut menarik kembali permohonan maafnya kepada keluarga Anwar selain mengumumkan keluar PKR berkuat kuasa serta merta.

Pada tahun 2008, Anwar dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bersait tuduhan meliwat Saiful namun dibebaskan kerana hakim mendapati bukti DNA tidak kukuh untuk mensabitkan beliau.

Dalam sidang media yang sama, Anwar turut meminta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjelaskan dakwaan bahawa terdapat hampir 45,000 orang diterbangkan dari Sabah dan Sarawak menggunakan 'jet jumbo' sejak 25 April hingga 5 Mei depan, sebagai pengundi hantu.

Beliau juga mempersoalkan ketelusan 50,000 undi pos yang dikelola SPR. Katanya undi pos itu tidak telus kerana turut melibatkan golongan yang tidak sepatutnya seperti penyambut tetamu agensi media dan sebagainya.

Anwar juga dilihat 'mesra' menjawab soalan yang diajukan wartawan dari luar negara yang bertanyakan penahanan seorang blogger yang dikenali dengan nama pena 'milo suam'.

Calon PKR bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh itu sebelum ini beberapa kali dilihat berat sebelah apabila melayan pemberita asing namun enggan menjawab soalan yang diajukan wartawan tempatan.

17 comments:

Anonymous said...

Boleh pesan sama Dato Seri Anwar Ibrahim, kami ingin jumpa beberapa orang yang boleh bantu menjernihkan kemelut keluarga Dato Seri.

1. Abu Bakar Bin Hasan
2. Abu Bakar Ghazali, Assoc. Prof. Dr
3. Chandan Kumar Chakrabarty,Assoc. Prof. Dr.
4. Goh Chin Hock
5. Yap Boon Kar, Dr.

Namun info yang kami perolehi nanti adalah milik rakyat, harus di diberi kepada rakyat.

Anonymous said...

sebenarnya anuar yang akan bawa pengundi hantu. telah beberapa kali ke sabah berbincang dengan hantu. tak mengapa kalau hantu naik kapal terbang manusia tak nampak. 45 ribu orang cukup sebuah k terbang aja. pengundi hantu akan terus turun ke lapangan terbang di permatang pauh. semua hantu-hantu akan berkumpul di belakang mesjid ceruk tok' kun.

Anonymous said...

45k pengundi diterbangkan dari sabah/sarawak? bior betul yob. Satu kapal airbus kata boleh muat 450orang. 45000/450 =100 kapal. kat mana nak landingkan kapal tu. dan kat mana nak simpan 45k sehingga waktu mengundi..kalau hotel tentu perasan, dalam ladang sawit kot....tu belom kira logistik nak angut ke tempat undi tu......hish gilor la

Anonymous said...

Yg betul 45,000 org tu memang org selangor yg dah tak mau kat dia dah....sj buat cerita

Anonymous said...

bang non gay ni memang penipu pun.

Anonymous said...

haha mintak BFM interview dia sekali lagi

"Datuk Seri, are you gay?"

Anonymous said...

Otak yg kurang sihat akan mengeluarkan tuduhan yg tidak sihat...

Kesian jugak aku kat Nuar al Jub ni... Your days are almost coming to an end....

Anonymous said...

Anwar mmg tau psl undi hantu ni sbb dia menang dulu pun pakai undi hantu jugak.. Hanya hantu yg kenal sama hantu..hehe

Anonymous said...

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata "mubahalah" atau bersumpah dengan menjunjung al-Quran adalah cara untuk menentukan kebenaran dan juga sesuatu yang dituntut dalam Islam.

Sambil menyokong cadangan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berhubung perkara itu, beliau berkata melalui cara demikian, Allah SWT boleh melaknatkan mana-mana pihak yang bersalah.

"Dalam Quran sudah menyebut, setelah sudah tiada ikhtiar lagi dalam menyelesaikan kemelut yang memalukan itu, siapa yang tidak bersalah Tuhan tolong," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini, hari ini.

Cadangan Mufti Perlis

Beliau yang juga Mursyidul Am PAS berkata demikian sebagai mengulas cadangan Mohd Asri supaya kedua-dua individu yang dikaitkan dengan kes liwat iaitu Penasihat Parti Keadilan Rakyat Malaysia (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan "bermubahalah" atau bersumpah.

Dalam kenyataannya semalam, Mohd Asri berkata isu liwat yang membabitkan Anwar sudah semakin rumit dan rakyat pula menjadi keliru.

Komen Mufti Perak

Manakala Mstar Online melaporkan Mufti Perak, Datuk Seri Dr Harussani Zakaria berpendapat Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu mengemukakan bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak bersalah seperti yang didakwa oleh bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Dr Harussani berkata demikian ketika diminta pendapat beliau tentang cadangan mubahalah (bersumpah) yang dicadangkan oleh Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abdin semalam.

Katanya lagi, "Setiap keterangan yang diberikan perlu dibuktikan. Jika tiada keterangan untuk dijawab, barulah beliau (Anwar) perlu bersumpah."

Sebelum ini, Dr. Asri telah menggesa Anwar yang dituduh meliwat kali kedua dan pembantu khasnya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan supaya bermubahalah’ atau bersumpah.

Katanya lagi,"Kedua-dua pihak (Anwar dan Saiful) hendaklah bersumpah. Kalau tidak puas hati lagi, bermubahalah seperti ini... 'Jika dia tidak melakukan kepada saya, laknat Allah kepada saya, jika saya melakukannya laknat Allah kepada saya' dan hendaklah bersumpah dengan Wallahi, Wabillahi, Watallahi... saya tidak melakukannya."

Ketika ditanya samada beliau bersetuju atau tidak untuk meminta Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah berhubung dakwaan liwatnya, dia berkata,"Keterangan mesti diberikan oleh orang yang didakwa (Anwar). Apabila sesuatu perkara itu dizahirkan, ia mesti ada bukti.

"Sekiranya tidak ada bukti, barulah diambil pendekatan bersumpah ini,” tambah Dr. Harussani ketika dihubungi mStar Online hari ini.

Kata Dr. Harussani lagi, Anwar perlu memberi bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak terlibat dengan dakwaan tersebut.

Namun apabila diminta pandangan lanjut, Dr. Harussani berkata, "Saya tak nak komen lagi sebab tak nak terlibat tentang hal ini."

Pertelingkahan parti politik

Beliau menganggap isu liwat ini timbul disebabkan pertelingkahan antara dua parti politik yang berlaku sekarang.

Difahamkan terdapat perbezaan pendapat tentang hukum liwat di negara ini. Ada ulama yang mengatakan sebatan 100 kali rotan dan ada yang berkata tidak pasti. Ini adalah kerana undang-undang Islam di Malaysia hanya merangkumi kes zina sahaja dan bukan kes liwat.
sumber :-http://jasindaily.blogspot.com/2008/07/sumpah-dengan-junjung-al-quran-untuk.html
anihnya selepas saiful bersumpah laknat nik aziz kekal mempertahankan nwar berahi bahkan sampai ketahap menjamin nwar berahi masuk surga dan orang umno perlu mencium kaki nwar berahi ...

Anonymous said...

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata "mubahalah" atau bersumpah dengan menjunjung al-Quran adalah cara untuk menentukan kebenaran dan juga sesuatu yang dituntut dalam Islam.

Sambil menyokong cadangan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berhubung perkara itu, beliau berkata melalui cara demikian, Allah SWT boleh melaknatkan mana-mana pihak yang bersalah.

"Dalam Quran sudah menyebut, setelah sudah tiada ikhtiar lagi dalam menyelesaikan kemelut yang memalukan itu, siapa yang tidak bersalah Tuhan tolong," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini, hari ini.

Cadangan Mufti Perlis

Beliau yang juga Mursyidul Am PAS berkata demikian sebagai mengulas cadangan Mohd Asri supaya kedua-dua individu yang dikaitkan dengan kes liwat iaitu Penasihat Parti Keadilan Rakyat Malaysia (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan "bermubahalah" atau bersumpah.

Dalam kenyataannya semalam, Mohd Asri berkata isu liwat yang membabitkan Anwar sudah semakin rumit dan rakyat pula menjadi keliru.

Komen Mufti Perak

Manakala Mstar Online melaporkan Mufti Perak, Datuk Seri Dr Harussani Zakaria berpendapat Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu mengemukakan bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak bersalah seperti yang didakwa oleh bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Dr Harussani berkata demikian ketika diminta pendapat beliau tentang cadangan mubahalah (bersumpah) yang dicadangkan oleh Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abdin semalam.

Katanya lagi, "Setiap keterangan yang diberikan perlu dibuktikan. Jika tiada keterangan untuk dijawab, barulah beliau (Anwar) perlu bersumpah."

Sebelum ini, Dr. Asri telah menggesa Anwar yang dituduh meliwat kali kedua dan pembantu khasnya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan supaya bermubahalah’ atau bersumpah.

Katanya lagi,"Kedua-dua pihak (Anwar dan Saiful) hendaklah bersumpah. Kalau tidak puas hati lagi, bermubahalah seperti ini... 'Jika dia tidak melakukan kepada saya, laknat Allah kepada saya, jika saya melakukannya laknat Allah kepada saya' dan hendaklah bersumpah dengan Wallahi, Wabillahi, Watallahi... saya tidak melakukannya."

Ketika ditanya samada beliau bersetuju atau tidak untuk meminta Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah berhubung dakwaan liwatnya, dia berkata,"Keterangan mesti diberikan oleh orang yang didakwa (Anwar). Apabila sesuatu perkara itu dizahirkan, ia mesti ada bukti.

"Sekiranya tidak ada bukti, barulah diambil pendekatan bersumpah ini,” tambah Dr. Harussani ketika dihubungi mStar Online hari ini.

Kata Dr. Harussani lagi, Anwar perlu memberi bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak terlibat dengan dakwaan tersebut.

Namun apabila diminta pandangan lanjut, Dr. Harussani berkata, "Saya tak nak komen lagi sebab tak nak terlibat tentang hal ini."

Pertelingkahan parti politik

Beliau menganggap isu liwat ini timbul disebabkan pertelingkahan antara dua parti politik yang berlaku sekarang.

Difahamkan terdapat perbezaan pendapat tentang hukum liwat di negara ini. Ada ulama yang mengatakan sebatan 100 kali rotan dan ada yang berkata tidak pasti. Ini adalah kerana undang-undang Islam di Malaysia hanya merangkumi kes zina sahaja dan bukan kes liwat.
sumber :-http://jasindaily.blogspot.com/2008/07/sumpah-dengan-junjung-al-quran-untuk.html
anihnya selepas saiful bersumpah laknat nik aziz kekal mempertahankan nwar berahi bahkan sampai ketahap menjamin nwar berahi masuk surga dan orang umno perlu mencium kaki nwar berahi ...

Anonymous said...

Kalau kenangkan apa pengganas Sulu buat ke askar kita, mahu je layan Peliwat VVIP dengan kerat batang pelir beri ke buaya.

Anonymous said...

jom kuburkan si nuar peliwat dan pkr di pru 13 nie. jangan bagi menang walaupun 1 kerusi parliament atau dun. dengan cara nie aja si jub nie akan hilang di dunia...si pakatan dan yahudi akan lupakan si jub nie untuk selama-lama nya.

Anonymous said...

Satu demi satu plan DSAI kantoi. Berkat doa dan solat hajat para Ulama terkemuka dunia.

Anonymous said...

umno pun dah percaya sembayang hajat???oh yer sejak2 nak mampos ni,x yer juga!!!!

Anonymous said...

Allahuakbar

Anonymous said...

Anuar dari pru 12 2008 sampai prk tak habis habis pengundi hantu sebenar nya siapa bawa pengundi hantu sampai Anuar menang di p/pauh pada prk kalau ada bukti bawa bukti dan buat sidang media bagi tahu saya ada bukti bn bawa pengundi hantu tunjuk bukti baru rakyat percaya ini tak ada kalau org umno keluar parti tak dan dan nak buat sidang media sebenar nya anuar lah hantu nya negara haru biru kerana siapa cina dap berani hina islam,melayu dan raja raja melayu kerana siapa kalau tidak kerana anuar kemukingan juga anuar sudah gila dek sumpah laknat saiful muking lepas ni anuar akan lumpuh kerana sumpah laknat saiful di depan kabah minta minta allah membalas segala perbutan nya terhadap org islam dan org melayu.AMIN

Anonymous said...

lepas sumpah laknat ke2 saiful, anwar x lumpuh pun lg. Sihat ja aku tgk. Si saiful masa sumpah bleh plak kerling tgk kamera. Org arab pun jd kecik dr saifuk. Ehehek. Choi la saiful n azlan

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates