Saturday, May 4, 2013

2 #PRU13 Peluang Pengundi Betulkan Kesilapan 2008 di Lembah Pantai


Bagi kebanyakan rakyat Malaysia Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) yang berlangsung dianggap sebagai ibu kepada segala pilihan raya.

Namun bagi pengundi di Parlimen Lembah Pantai, pilihan raya umum yang akan berlangsung esok dianggap peluang untuk membetulkan kesilapan yang dilakukan pada PRU Ke-12 (PRU-12).

Menurut Pengerusi Gerakan Madrasah Tarbiah Putra Ria, Rokiah Kasim, kesilapan besar berlaku pada 2008 apabila pengundi memilih Nurul Izzah Anwar sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai.

"Besok adalah penentu segalanya, sebab kesilapan besar berlaku pada 2008, satu pengajaran bagi penduduk Putra Ria, Abdullah Hukum dan keseluruhan Lembah Pantai.

"Seolah-olah kita mengundi batang kayu, tak berfungsi apa-apa. Sekadar nak datang rumah orang kahwin, menziarah orang meninggal, itu semua orang boleh buat," kata beliau.

Menurut Rokiah, Nurul Izzah sepatutnya berkhidmat untuk masyarakat.

"Dia tidak semestinya berkhidmat untuk orang-orang PKR sahaja, orang-orang Barisan Nasional pun dia kena berkhidmat juga, sebab dia dah menang jadi wakil kita dan menyebabkan kami terabai, tak dipedulikan.

"Dia jadi wakil rakyat Lembah Pantai seolah-olah hanya untuk mempertahan bapa dia, apa tujuan dia jadi wakil rakyat di sini, dia bukan orang sini?

"Apabila dia menang kita rasakan tak apalah bagi dia berkhidmat selama lima tahun, sepatutnya dia menunjukkan kecemerlangan. Nurul Izzah muda dan terpelajar, beliau perlu menunjukkan prestasi, tapi apa yang dia buat?" kata Rokiah kesal.

Sementara itu pemangku Ketua Cawangan UMNO Putra Ria, Mohd. Syarif Sapdin berkata, selama Nurul Izzah menjadi wakil rakyat, penduduk seolah-olah rasa terjajah.

"Tiada apa yang dilakukan beliau, berbanding Datuk Raja (Nong Chik Raja Zainal Abidin) mengerakkan tenaga mengecat bangunan, surau, taman permainan dan lif dibaik pulih. Itu yang kita nak. Sebagai wakil rakyat, Nurul Izzah sepatutnya peka, sebaliknya Datuk Raja banyak menolong kami di Putra Ria ini.

"Pilihan raya kali ini kami akan membetulkan keadaan dengan memilih Datuk Raja sebagai wakil kami, dia banyak buat kerja di sini dan dia mudah berkerjasama dengan DBKL," katanya.

Pada PRU-12, anak sulung ketua pembangkang, Nurul Izzah Anwar dari Parti Keadilan Rakyat menewaskan penyandang, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dengan kelebihan 2,895 undi.

Pada PRU-13 yang akan berlangsung esok, Nurul Izzah sebagai penyandang akan ditentang oleh Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

P121 Lembah Pantai mempunyai 72,396 pengundi berdaftar dengan 54.56 peratus pengundi Melayu, 27.04 peratus (Cina), 18.21 peratus (India) dan 0.26 peratus (kaum-kaum lain). - UTUSAN ONLINE

1 #PRU13 Timbalan Ketua Wanita PKR Batu Keluar Parti


Parti Keadilan Rakyat (PKR) Parlimen Batu menerima tamparan hebat menjelang hari pengundian Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Ahad ini apabila Timbalan Ketua Wanitanya, G. Sara Lili bersama 120 ahli parti itu bertindak keluar parti dan menyertai Barisan Nasional (BN).

Keputusan itu diumumkan beliau pada majlis bersama rakyat di Dewan Komuniti Bandar Baru Sentul di sini malam tadi, yang turut dihadiri calon BN Parlimen itu, Prof. Madya Dr. Dominic Lau Hoe Chai.

Serentak dengan itu beliau menyerahkan borang keahlian parti Gerakan kepada Dominic sambil mendapat tepukan gemuruh kira-kira 1,000 penduduk yang hadir.

Ketika ditemui pemberita selepas majlis itu, Sara berkata, mereka kecewa dengan sikap Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Ismail dan Naib Presidennya, Tian Chua yang tidak pernah turun padang menyelesaikan masalah penduduk setempat.

"Tindakan keluar PKR diambil sebulat suara oleh saya ahli-ahli PKR Parlimen Batu sebagai bantahan secara terbuka kepada Tian Chua. Kami berjanji akan memberi sokongan padu kepada calon BN yang sentiasa menjaga nasib orang India di kawasan Parlimen Batu

"Kami menyokong penuh kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak daripada kerajaan BN," katanya.

Sara berkata, Tian Chua yang juga penyandang kerusi Parlimen Batu itu tidak pernah turun padang untuk berkhidmat atau berjumpa para pengundi India di kawasan itu.

Katanya, janji-janji untuk menyelesaikan isu kebajikan masyarakat India sejak pilihan raya umum 2008 tidak pernah ditunaikan sehingga hari ini. - UTUSAN ONLINE

0 #PRU13 Anwar Mula Tertekan di Permatang Pauh


Setelah 13 hari berkempen, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang berdepan dengan calon Barisan Nasional (BN) Dr Mazlan Ismail, kini dikatakan semakin tertekan untuk mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh.

Pertemuan ibarat 'buku bertemu ruas' pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) Ahad ini, dapat dirasai apabila ceramah Anwar di Permatang Pauh tidak lagi 'berapi' seperti sebelumnya, dan tidak ramai lagi pengikut setia di Permatang Pauh yang meminati ceramahnya.

Tinjauan Bernama mendapati lebih ramai anak-anak muda berada di kedai-kedai mamak menonton siaran langsung bola sepak pada waktu malam berbanding mereka yang pergi mendengar ceramah.

Seorang anak muda Permatang Pauh, Ahmad Azwan Bakhtiar, 25, ketika ditemui bersama rakan-rakanya di sebuah restoran nasi kandar di Seberang Jaya, menyifatkan ceramah Anwar hanya seronok didengar tetapi isi kandungan ceramah itu hanya mengulangi perkara yang sama.

"Anwar ini dok cakap benda-benda yang sama, kami pun dah tak larat dengar dah sebab tu kami lepak kedai mamak, tengok bola lagi bagus...tunggu la hari mengundi nanti, kami buat keputusan," katanya.

Sememangnya Anwar telah ketandusan modal dan terpaksa menggunakan isu-isu lapuk seperti mendakwa Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai perdana menteri yang lemah, mengutuk bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, selain membuat janji-janji luar biasa.

Dalam siri-siri ceramahnya, Anwar juga dengan bangga memberitahu rakyat bahawa dia bakal menjadi perdana menteri, dan meminta rakyat menyokong untuk memenuhi cita-cita peribadinya itu.

"Hari ini kita menang, esok kita tubuh kerajaan, saya jadi perdana menteri kita turunkan harga barang, harga minyak" itulah antara dialog Anwar di mana sahaja beliau pergi berceramah.

Bagi pencabarnya Mazlan, pengalaman berada dalam PAS selama lebih 20 tahun di Pulau Pinang, dan pernah memegang jawatan Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri (2001-2005) serta Ketua Dewan Pemuda PAS negeri (1986-2000), memberikannya 'nilai tambah'.

Bekas naib presiden Telekom Malaysia itu dilihat mampu menyaingi Anwar kerana disokong oleh rakan-rakan lamanya, malah mengetahui sikap Anwar yang sebenar.

Timbalan presiden Jalur Tiga (Jati) yang juga sahabat karib Anwar, Datuk Aidit Ghazali, berkata berdasarkan hasil kajian dan pemerhatian yang dilakukannya, Mazlan boleh mengalahkan Anwar berdasarkan faktor akhlak, akidah dan syariah.

Katanya jika dibandingkan dari segi moral, Mazlan lebih disegani kerana tidak pernah terpalit dengan sebarang skandal, dan beliau juga orang yang dihormati kerana sikap merendah diri walaupun berpelajaran tinggi serta memegang jawatan yang tinggi dalam syarikat korporat.

"Pengundi Permatang Pauh haruslah membuat perbandingan antara Dr Mazlan dengan Anwar... siapakah yang lebih layak menjadi wakil rakyat mereka, ketepikan segala sentimen peribadi dan fikirkanlah masa depan negara," katanya.

Begitu juga dengan pendapat bekas sahabat baik Anwar semasa dalam Abim, Dr Sidek Baba, yang membongkar siapakah Anwar sebenarnya setelah beliau membuat siasatan selama tiga tahun.

Katanya antara faktor beliau meninggalkan Anwar ialah isu moral, dan Anwar tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri.

12 #PRU13 PR Telah Mulakan Bibit-bibit Huru-Hara


Melihat dari perkembangan semasa dalam kempen pilihanraya ini, kita semakin yakin bahawa huru-hara yang dijangka sudah hampir pasti akan berlaku selepas PRU-13. Justeru, difahamkan di beberapa tempat, penyokong-penyokong BN telah pun mengadakan solat hajat memohon perlindungan Allah SWT dari segala bencana.

Sungguh ironi sekali kerana di masa yang sama, pihak PR pula didoakan oleh pihak gereja Jerusalem di Israel.

Pembangkang memulakan langkah pertama untuk mencetuskan dengan menimbulkan provokasi dengan mengumpan pihak Barisan Nasional bertindak balas. Antara langkah yang diambil ialah:

· 26 April – Seroang kanak-kanak 11 tahun cedera dibelasah pembangkang kerana mengaku menyokong BN di Felda Teloi Timur, Baling.

· 28 April – Sofian Abidin dipukul pembangkang kerana memakai baju T berlogo BN dekat pekan Tanjung Dawai.

· Pada 2 Mei - C. Padiapan, 50, bertugas mengawal khemah BN di Taman Halia, Lunas cedera parah dipuluk penyokong pembangkang.

· 2 Mei – Seorang ahli bomba sukarela di Taman Merak Jaya, Seberang Perai Tengah bakal hilang penglihatan mata kiri akibat dibelasah pembangkang.

· Selain belasah, pembangkang juga menggunakan bom petrol untuk membakar Bilik Gerakan di Nibong Tebal dan juga Jelapang Perak.

· Mereka juga bertindak membakar khemah-khemah BN di Bakar Bata Kedah dan juga Batu.

Walaupun mereka tidak jemu-jemu mencabar, Alhamdulillah, pihak BN tidak termakan umpan tersebut. Malah, BN terus berkempen dengan cara biasa iaitu mewar-warkan janji yang pasti ditepati di samping mengingatkan rakyat akan siapakah pembangkang yang sebenarnya.

Memandangkan mereka masih belum berjaya membuat BN bertindak balas, maka mereka meneruskan ke langkah seterusnya iaitu mereka-reka isu bagi mempersoalkan kredibiliti SPR. Antaranya:

· menuduh warga asing yang sedang beratur di lapangan terbang sebagai ‘pengundi hantu’ yang dibawa oleh BN.

· mempersoal kredibiliti dakwat kekal yang sebelum ini diperjuangkan mereka.

· menyebar berita palsu dengan menuduh kerajaan akan menghalang mereka mengundi terutama kaum Cina dan menyuruh mereka mencetak semakan pemilih untuk disimpan sebagai bukti.

· mewar-warkan kepada pemberita dan kerajaan asing konon pilihanraya Malaysia tidak bersih dan merayu mereka menjadi pemerhati.

Kesemua ini adalah bukti kukuh bahawa pembangkang yakin yang mereka akan kalah. Sehubungan dengan itu, mereka giat merancang huru-hara bagi menolak keputusan pilihanraya.

Apa yang dijangka ialah mereka akan menggunakan cetakan semakan daftar pemilih yang telah dipalsukan untuk menuduh SPR tidak telus dan seterusnya mencetuskan kekecohan. Kekecohan ini akan berlaku di beberapa tempat sehingga bertukar menjadi pergaduhan dan seterusnya kecederaan. Ini penting bagi memberi ‘impak’ kepada bantahan mereka.

Dijangka juga akan berlaku satu kejutan yang melibatkan serangan ke atas individu yang berpengaruh di dalam pembangkang bagi meraih simpati dan bagi mengesahkan kononnya BN bermain kotor.

Kemudiannya, Ambiga dan SUARAM akan muncul kembali membawa isu BERSIH dan Keadilan. Pada ketika ini juga pembangkang akan meminta bantuan asing secara besar-besaran bagi memberi tekanan kepada kerajaan.

Akhir sekali mereka akan mengumpulkan seramai mungkin penyokong mereka untuk membuat huru-hara menolak keputusan pilihanraya. Ia akan dilakukan secara berterusan sehingga Bangsa-bangsa Bersatu memberi amaran kepada kerajaan.

Sekiranya ia masih gagal menjatuhkan kerajaan, maka suntikan semangat baru akan diberi untuk terus menyemarakkan kemarahan penyokong mereka. Untuk itu, tidak mustahil mereka akan mengarahkan penyokong mereka berbuat sesuatu yang memaksa pihak berkuasa bertindak keras. Tindakan keras pihak berkuasa akan diwar-warkan sebagai bukti kekejaman sehingga penyokong yang lain menjadi hilang kawalan akibat kemarahan yang meluap-luap.

Kebencian dan perkauman akan terus disebar pada waktu ini sehingga negara lumpuh dan kerajaan menjadi lemah.

Sebenarnya, langkah kejatuhan kerajaan dalam cara yang sama telah berkali-kali kita saksikan melalui ‘Arab Spring’. Apa yang terjadi seterusnya adalah ‘klasik’ iaitu anak kehilangan bapa, bapa kehilangan keluarga, orang ramai kehilangan pekerjaan, hilang tempat tinggal, barangan asas sukar didapati, bank-bank ditutup, kedai-kedai diceroboh, kecurian berleluasa dan seterusnya.

Jika selama ini kita hanya menontonnya di televisyen dan membacanya di akhbar dan internet, tetapi hari ini, senario ini sudah hampir pasti melanda kita. Untuk itu, penyokong-penyokong pembangkang perlu bertanggungjawab kerana enggan mendengar nasihat kita agar tidak mempercayai pemimpin mereka. Apapun, yang penting kita telah mencuba sedaya upaya untuk menyedarkan mereka.

Maka apa yang dapat kita lakukan di saat-saat akhir ini hanyalah berdoa agar dijauhkan dari mala petaka angkara saudara-saudara kita di dalam pembangkang.

1 #PRU13 Pengakuan Wan Azizah Berhubung Skandal Nurul Izzah Dan Lecturer


Sejak dari semalam kecoh satu Malaysia kerana hangat memperkatakan tentang video aksi terlarang anak kesayangan Wan Azizah iaitu Nurul Izzah..

Kalau sebelum ini ramai yang cuba menafikan kewujudan video tersebut dan puak-puak pembangkang pula menyalahkan UMNO kerana cuba menfitnah Nurul Izzah dengan cara yang hina dan terkutuk walaupun secara realitinya UMNO tidak terlibat..

Tetapi hari ini...Wan Azizah sendiri telah mengaku menerusi blognya bahawa video aksi terlarang anak kesayangannya itu yang telah tersebar sejak semalam adalah tulen dan buka rekaan UMNO...

Kenyataan dari Blog Wan Azizah..

Secara peribadi sebagai seorang ibu, saya amat terguris hati dengan pengedaran klip video memaparkan bekas pensyarah dan anak sulung saya dalam keadaan yang mengaibkan.

Sebagai pengajar yang diberi amanah untuk mendidik anak sulung saya, tindakan bekas pensyarah itu adalah dikutuk dan dikeji serta melanggar sepenuhnya tata etika sebagai seorang dengan memanipulasikan anak saya yang masih mentah ketika itu.

Saya dan keluarga tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap beliau dan sesiapa yang terlibat membuat sebaran klip video tersebut.

Sekian untuk makluman.

Dr Wan Azizah Wan Ismail


Kesian Wan Azizah...satu persatu bala yang menimpa dirinya..Yang si suami tak kira depan belakang..hentam saja la...dan yang si anak pula sanggup buat perbuatan yang terkutuk dengan pensyarahnya hanya untuk mendapat gred yang tinggi...

Layakkah orang-orang macam ni menjadi pemimpin masyarakat..fikir-fikirkan..

Empayar Pemuda

Friday, May 3, 2013

2 #PRU13 Seruan Untuk Para Pengundi PRU 13


Esok lebih 13 juta pengundi-pengundi berdaftar akan membuang undi. Mereka akan pergi ke tempat-tempat membuang undi dan diharapkan telah masak dengan segala cerita dan maklumat mengapa seseorang calon mewakili sesebuah parti akan dipilih.

Sudah lebih 50 tahun tradisi berpilihanraya di Malaysia. Jangkamasa yang panjang itu sudah tentu memungkinkan setiap pengundi sudah mengalami proses kematangan menggunakan beberapa sumber. Darjah kematangan berpolitik sangat diperlukan seandainya sistem demokrasi yang dipraktikkan di Negara ini benar-benar diharap dapat mencapai tujuan dan matlamatnya.

Dari pengamatan para penganalisa politik sebahagiannya cenderung mengatakan bahawa kematangan yang dimaksudkan belum sampai ke titik yang diharapkan. Ada di antara para pengundi yang pergi membuang undi kerana mengikut langkah orang lain atau kerana mengikut amalan ketua-ketua keluarga yang sebahagiannya begitu taksub kepada seseorang atau pada satu kumpulan. Terdapat juga sebahagian yang pergi membuang undi kerana didorong oleh sesuatu fahaman yang disalurkan kepada benak pemikiran mereka oleh rakan sebaya, ahli keluarga dan suasana persekitaran yang lain.

Dalam pada itu terdapat juga mereka yang menunaikan tanggungjawab sebagai warga Negara yang faham erti demokrasi lantas menyertai pilihanraya untuk melihat aliran peneraju Negeri atau Negara yang selari dengan kehendak mereka. Akhirnya terdapat juga pengundi yang didorong oleh fahaman politik sempit seperti cuba memenangkan seseorang calon atau parti atas nama ras agama dan sesuatu ideologi yang pada pendapat mereka perlu diberi kemenangan.

Apapun aliran dan corak para pengundi yang akan keluar mengundi besok setiap undi yang diberi akan menentukan hala tuju Negara ini seterusnya. Bahkan lebih daripada itu setiap undi yang diberi akan menjadikan Malaysia terus menjadi negeri yang telah menikmati kemanan dan kesejahteraan, rakyat hidup dengan penuh harmoni sejak lebih 50 tahun yang lalu, atau, Malaysia akan diselubungi oleh awan malapetaka yang akan meliputi seluruh Negara daripada Perlis sampai ke Johor, Sabah sampai ke Sarawak.

Seandainya para pengundi dapat merenungkan implikasi undi yang diberi yang merupakan satu aktiviti yang begitu mudah dengan memakan masa yang begitu singkat namun kesan langsung daripada perbuatan yang sebegitu mudah boleh menyebabkan berlakunya sesuatu yang tidak mudah digambarkan. Sebahagian daripada kita tentu masih ingat peristiwa 13 Mei, 1969. Peristiwa tersebut dikaitkan dengan tindakan melulu diluar batas kewarasan kerana dihambat oleh perasaan yang meluap-luap hingga tidak dapat dikawal untuk meraikan kemenangan sesebuah parti. Lebih dahsyat daripada itu api perkauman dinyalakan, api perbezaan agama dimarakkan dan jurang kehidupan antara kaum dan antara lokaliti dimainkan. Persoalannya ialah adakah peristiwa hitam seperti itu akan berulang dalam PRU ke 13 ini?

Tanda-tanda ke arah itu memang ada. Rakyat diberitahu terdapat kumpulan-kumpulan manusia yang tidak bertanggungjwab memang sudah merancang untuk menimbulkan kekacauan yang sebahagiannya menggunakan modus operandi berlakunya peristiwa 13 Mei. Rakyat juga diberitahu bagaimana sesetengah pihak dengan bantuan asing cuba membawa masuk pengacau-pengacau dan pengganas-pengganas untuk memporakperandakan Negara bertuah ini dengan tindakan ketenteraan yang mengalirkan darah dan menyebabkan sebahagiannya terkorban termasuk yang tidak berdosa menjadi mangsa. Kita juga diberitahu terdapat perancangan halus menggunakan tektik-tektik halus untuk memporakperandakan Negara ini bukan menerusi gerakan tentera secara langsung tetapi lebih menjurus kepada mengimport fahaman yang begitu asing kepada Negara ini. Gerakan Kristianisasi antarabangsa yang bergabung dengan pertubuhan Yahudi telah tanpa segan silu daripada kota Jerusalem, Israel menyeru rakyat Malaysia bangun menukar kerajaan pada 5 Mei 2013. Penukaran peneraju Negara kepada rejim baru mengikut keyakinan mereka akan memudahkan lagi proses mengkristian dan meyahudikan Malaysia. Kita juga diberitahu ejen-ejen mereka ada di Malaysia dan dikatakan sebahagiannya adalah anak watan sendiri yang menjadi talibarut mereka.

PRU ke 13 sangat berbeza dengan PRU-PRU sebelumnya. Kecanggihan teknologi siber mungkin menjadi faktor perbezaan utama yang membezakan PRU ke 13 dengan yang sebelumnya. Bagi saya itu bukan menjadi faktor utama. Faktor utama ialah terdapat seorang manusia yang disokong oleh kumpulan kecil dan bergabung dengan parti-parti politik haluan kiri yang sudah agak lama beroperasi untuk menjejaki Putrajaya dan menduduki kerusi Perdana Menteri. Tanpa perlu disembunyikan Anwar Ibrahim bertekad untuk menjadi Perdana Menteri. Anwar telah dan sedang menggunakan seluruh tenaga fikir dan tenaga tindak untuk membuat rekayasa yang boleh dijual kepada pengundi-pengundi. Tawaran-tawaran yang dikemukakan begitu mempersonakan. Tawaran-tawaran tersebut berjumlah berbillion-billion ringgit dari segi angka peruntukan kewangan yang diperlukan yang mana sebahagian pemerhati politik mengatakan sekiranya tawaran-tawaran itu hendak dilaksanakan dalam jangka yang singkat Malaysia akan berada di ambang kebankrapan seperti yang berlaku di Greece yang kini menjalar ke Italy dan Sepanyol.

Walaupun sudah kerap diulang-ulang, tonggak pembangunan Negara, Islam, Melayu dan Institusi Raja tidak boleh dikesampingkan begitu sahaja. Apa yang dikhuatirkan pengundi-pengundi dalam kelompok post-merdeka dikatakan disebabkan kejahilan fakta-fakta sejarah ditambah pula dengan berbagai-bagai rasionalisasi supaya rakyat Negara ini tidak menjadikan tiga tonggak tersebut sebagai suatu idealisme dan inti perjuangan yang mesti dipertahankan. Kita pernah mendengar anak-anak Melayu dipusat pengajian tinggi mengambil sikap tidak kisah terhadap peruntukan perlembagaan yang mempunyai hak dan keistimewaan terhadap bangsa Melayu sebagai bangsa peribumi. Begitu juga kita biasa mendengar diakhir-akhir ini penganut-penganut Islam yang sama sekali tidak sensitif terhadap ancaman-ancaman yang semakin garang dan semakin getir terhadap Islam yang telah dilembagakan sebagai Agama Persekutuan.

Fenomena yang janggal ini yang sudah menguasai alam pemikiran anak-anak post merdeka terutamanya sudah tentu mereka mengalami proses indoktrinasi yang begitu hebat melalui berbagai cara. Fahaman liberalisme barat dikatakan sebagai daya penarik utama yang bertangungjawab menjadikan anak-anak post-merdeka ini hilang punca, kabur hala tuju dan sesungguhnya sudah tersasar daripada menjadi warga yang bertanggungjawab.

Khusus untuk para pengundi termasuk anak-anak post-merdeka yang akan menyemurnakan tanggungjawab sebagai warga Negara di sebuah Negara demokrasi diharap dapat merenungkan butiran-butiran ini.

a. Apakah sebenarnya matlamat jari-jari kita memangkah calon dan parti dalam konteks melahirkan Negara yang selesa dan seronok dihuni oleh kita sendiri dan yang pentingnya anak cucu cicit yang bakal ditinggalkan?;

b. Apakah pemilihan yang kita buat kita tidak mengkhianati asas-asas pembinaan Negara yang telah dilembagakan seperti yang terkandung di dalam Perlembagaan Negara dan juga Undang-undang Tubuh Negeri?;

c. Adakah kita pernah memikirkan bahawa membuat pilihan secara ikut-ikutan dan oleh kerana terpengaruh dengan slogan-slogan yang mempesona dan mengasyikkan – tidakkah ini akan menjerat langkah kita bersama untuk mewujudkan Negara Malaysia yang terus diberkati dan sentiasa berada di bawah lindungan Allah SWT?;

d. Adakah kita sanggup merelakan diri masing-masing yang akhirnya Negara ini terbuka luas kepada satu bentuk penjajahan baru iaitu Penjajahan Idealisme Aqidah melalui gerakan nasional dan antarabangsa Kristianisasi dan pengyahudian?;

e. Adakah kita ingin melihat mesyarakat atau keluarga kita hidup bergelumang dengan berbagai bentuk gejala moral yang mengaibkan tanpa kawalan lantaran kerajaan yang ada tidak lagi mementingkan permasalahan moral disebabkan pemimpin Negara sendiri terdiri daripada mereka yang mempunyai masalah moral?; dan

f. Adakah kita bersedia untuk membenarkan mata kita melihat dan telinga kita mendengar hiruk pikuk dan pertumpahan darah yang mengorbankan nyawa seperti yang berlaku kepada peristiwa 13 Mei 1969 itu?

Saya yakin jawapan yang ada dikepala kita sebagai insan yang rasional yang sentiasa dipandu oleh hikmah dan segala pertimbangan, saya yakin majoriti para pengundi akan memberi jawapan tidak kepada enam soalan di atas. Atas dasar itu izinkan saya membuat seruan – undilah calon dan parti yang telah berjaya menjadikan rakyat berbilang bangsa dan agama di Negara ini hidup aman, damai, sejahtera dan harmoni. Undilah calon dan parti yang sudah merakamkan bentuk pembangunan dan kemajuan insani yang boleh dibangga dan diiktiraf diseluruh dunia untuk terus menerajui Negara tercinta ini. Semoga dijauhkan Allah tangan-tangan kita sendiri yang akan menghancurkan Negara dan kerukunan hidup yang telah kita kecapi dan nikmati selama ini.

Selamat mengundi.

DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, Kuala Lumpur

3 #PRU13 Nurul Izzah Sabotaj Jentera Azmin Ali


Ketika semua parti-parti politik membuat pecutan terakhir menuju pilihanraya, Nurul Izzah pula membuat pecutan terakhir untuk menyelamatkan dirinya dari ditendang oleh Azmin Ali. Menurut sumber, malam semalam, Nurul Izzah telah menghantar sekurang-kurangnya 20 orang untuk ‘berkempen’ agar tidak memberi undi kepada Azmin di DUN Bukit Antarabangsa. Arahannya berbunyi lebih kurang seperti berikut, biar Azmin menang di Parlimen Gombak tak apa, tetapi jangan dimenangkan di DUN.

Telah menjadi pengetahuan umum bahawa sakit hati Nurul Izzah kepada Azmin dan keluarga kerana melukakan hati ibunya sudah tidak dapat dibendung lagi. Ibunya sendiri, Wan Azizah langsung tidak mampu bertentang mata dengan Azmin kerana terlalu sedih mengenangkan Anwar lebih sayangkan lelaki itu suami isteri, berbanding isterinya yang sah. Sebelum ini, Anwar lebih awal mengumumkan Wan Azizah tidak bertanding, tetapi kemudiannya, Nurul Izzah telah bertindak menafikannya.

Ketiadaan Wan Azizah beberapa lama sehingga ramai tertanya-tanya ke manakah sang Presiden walaupun kempen telah bermula, membuktikan bahawa Anwar benar-benar lebih menyayangi Azmin dari Azizah.

Justeru, sebagai seorang anak ‘solehah’, Nurul Izzah mengatur langkah sendiri untuk menjatuhkan kekasih bapanya itu. Beliau tidak sanggup melihat Azmin menjadi Menteri Besar dan seterusnya ‘membunuh’ semua orang dari kem ibunya. Nurul Izzah perlu menyekat kemaraan Azmin yang nampaknya sudah begitu melampau akibat terlalu dimanjakan oleh Anwar.

Pada pilihan raya umum 2008, Azmin berjaya memenangi kerusi Parlimen Gombak menewaskan saingan calon dari BN, Said Anuar Said Ahmad. Beliau mendapat undian sebanyak 40,334 undi dengan majoriti undi adalah sebanyak 6,867. Manakala, bagi kerusi Dun Bukit Antarabangsa, Azmin menerima undian sebanyak 11,731 undi menewaskan calon BN, Haslina Mohd Zerain dengan majoriti 1,381 undi.

Kali ini, Azmin akan berhadapan dengan Mohamad Nadzim Bin Ibrahim dari BN iaitu seorang peguam dan juga setiausaha syarikat. Dan nampaknya sebelum berhadapan dengan Mohd Nadzim, Azmin perlu terlebih dahulu berhadapan dengan Nurul Izzah.

Kita pasti, jika Anwar mendapat tahu berita ini, tentu beliau bertambah pening dengan anak perempuannya ini.

Mana tidaknya, sudahlah kerusi sendiri hampir pasti akan terlepas, bukannya Izzah hendak melakukan sesuatu untuk menyelamatkan kerusinya, tetapi hendak dipastikan pula agar kerusi orang lain turut terlepas sama. Bagaimanapun, kita faham bahawa Anwar tidak boleh marah kerana beliaulah yang membentuk kedua-duanya iaitu Izzah dan juga Azmin.

Kedua-dua personaliti ini menjadi begitu rakus kerana berpegang teguh kepada kepimpinan melalui tauladan.

Kerakusan telah menyebabkan Nurul Izzah sering bertindak sembrono. Beliau sebelum ini turut cuba memerangkap kerajaan agar mendedahkan maklumat pertahanan kepada dunia. Malah, kerana tidak berfikir sebelum bercakap, beliau juga telah mentafsir ayat mengenai kebebasan beragama sebagai bermaksud Umat Islam juga berhak menukar agama. Tindakan ini ternyata memakan dirinya dan juga parti.

Nurul Izzah juga turut mendedahkan kebodohannya apabila cuba mengulas dan menyerang kerajaan dalam isu Lahad Datu. Dari rakaman youtube ceramahnya, kita mendapat tahu bahawa Nurul Izzah yang bercita-cita tinggi untuk menjadi pemimpin negara ini sebenarnya langsung tidak tahu mengenai sejarah pasukan keselamatan mahupun tugas-tugas mereka sekarang. Rupa-rupanya selama ini Nurul Izzah menyangkakan yang kerja pasukan Cawangan Khas adalah untuk mencari orang hilang!?

Dan dalam tempoh berkempen ini, Nurul Izzah buat kerja bodoh lagi apabila cuba mempertikai dakwat kekal yang diperjuangkan partinya. Susah payah beliau merakam orang mencuci jari setelah mengundi tetapi akhirnya, orang itu sendiri mendedahkan bahawa Nurul Izzah telah memerangkapnya. Kita faham bahawa penyokong-penyokong PKR akan mempercayai apa saja, tetapi tidakkah Nurul Izzah sendiri merasa malu dengan taktik bodoh ini?

Telah kita beritahu dahulu bahawa dakwat kekal hanya digunakan di negara-negara dunia ketiga dan Malaysia tidak perlu berbalik ke belakang kerana kita punya cara yang lebih canggih dari itu. Namun, PR sanggup berdemonstrasi memperjudikan nasib dan nyawa penyokongnya demi dakwat kekal. Maka, bagi mendiamkan Nurul Izzah dan Ambiga, SPR pun bersetuju untuk menggunakan sistem itu disamping sistem sedia ada.

Tetapi, kini Nurul Izzah dan juga Ambiga ingin menentang dakwat kekal pula. Benarlah kata orang, apabila slogannya ialah ‘lawan tetap lawan’, maka tentulah mereka akan terus melawan walaupun tiada apa yang perlu di lawan.

Sebelum terus berlawan, mungkin Nurul Izzah perlu melihat dulu apa yang bakal dilawannya. Beliau kini berhadapan dengan Datuk Raja Nong Chik yang cukup dekat dengan rakyat. Pada tahun 2008, Izzah mengatasi Shahriazt sebanyak 2,895 undi daripada 56,650 pengundi. Kali ini, jumlah pengundi Lembah Pantai adalah 72,533 yang mana sebahagiannya disangkakan Izzah sebagai ‘pengundi hantu’. Bagaimanapun, Izzah tidak lagi memainkan isu ini setelah pengundi tersebut sendiri tampil memberitahu Izzah bahawa mereka adalah ‘manusia dan bukan hantu’.

Mungkin Izzah telah menyedari bahawa beliau tidak akan mampu melawan Raja Nong Chik, maka kerana itulah beliau pun menghalakan senjata ke arah Azmin Ali semata-mata untuk menepati slogan ‘lawan tetap lawan’.

Apapun, kita doakan semoga pengundi Lembah Pantai dan juga pengundi Bukit Antarabangsa bijak membuat pilihan.

0 #PRU13 Tuduh PMO Bawa Pengundi Hantu, Pakatan Sedia Hadapi Kekalahan


Dalam sidang akhbar Anwar Ibrahim 2 Mei, Pakatan Rakyat menuduh bahawa rakyat Malaysia dan juga warga asing diterbangkan ke semenanjung untuk mengundi pada pilihan raya umum, Ahad ini.

Anwar menuduh PMO (Pejabat Perdana Menteri) membawa pengundi-pengundi hantu untuk mengundi di Semenanjung. Tidak cukup dengan itu, Anwar juga mereka cerita kononnya syarikat Malaysia Airlines (MAS) turut menafikan dakwaan bahawa syarikat berkenaan terlibat dalam mengatur penerbangan yang ditempat khas untuk membawa pengundi hantu pada Pilihan Raya Umumm, 5 Mei ini.

Tuduhan melulu ini sengaja dibuat untuk mencari alasan sekiranya Pakatan kalah dalam PRU13. Mula-mula dikatakan 130,000 pengundi diterbangkan ke Semenanjung, kemudian jumlah dikurangkan pula kepada 45,000 orang.

Beliau mendakwa pengundi hantu ini akan dibawa ke pelbagai kawasan sekitar semenanjung untuk membolehkan calon Barisan Nasional menang di kawasan tertentu. Anwar turut mendakwa dia mempunyai salinan emel perbualan antara pegawai eksekutif tertinggi dalam syarikat penerbangan, yang menunjukkan pegawai yang bekerja di PMO adalah dalang disebalik tempahan penerbangan khas tersebut.

Anwar turut mendakwa penerbangan khas berkenaan yang telah bermula sejak 25 April lalu, dengan sebanyak 16 penerbangan setiap hari. Mereka berlepas daripada Kuching, Kota Kinabalu, Sandakan, Miri dan Sibu.

Beliau berkata jumlah berkenaan tidak termasuk kemasukan jumlah pelancong yang luar biasa daripada Thailand, Kemboja, Pakistan dan Myanmar melalui Bukit Kayu Hitam serta Indonesia melalui Pelabuhan Klang dan beberapa pintu masuk di kawasan pesisir pantai negara ini.

Belum apa-apa lagi, Ambiga dan Bersih sudah memekak tentang isu ini menunjukkan sikap berat sebelah NGO ini. Sebelum ini mereka menuduh pendatang asing ramai mengundi di Sabah, kali ini tuduhan dibuat mengatakan pengundi-pengundi Bangladesh, Indonesia & Filipina dibawa pula ke Semenanjung.

Penipuan Pakatan Rakyat semakin melampau, namun jawapan yang diberikan oleh pihak yang dituduhnya juga enggan diterima, sebaliknya Anwar terus membuat tuduhan melulu tanpa usul periksa.

Ketika diminta mengemukakan bukti, Anwar enggan menunjukkan bukti yang beliau ada, sebaliknya seolah bermain sorok-sorok denngan rakyat. Sama seperti beliau enggan bersumpah atau tunjukkan jam Omega beliau yang menjadi bukti gejala salah laku seks.

Nyata PR tidak meyakini mereka akan memenanngi pilihan raya ini lantas mencipta bayang-bayang ketakutan mereka menuduh pengundi hantu diseludup BN.

Cukup-cukup lah menunding jari kepada orang lain. Muhasabah diri sendiri, banyak perkara yang belum pun dijawab Anwar, kini cuba mencetuskan pelbagai syak wasangka kepada kerajaan. Kalau kalah, terima hakikat. Rakyat sudah menolak PR, dan meyakini BN, bukan menuduh tanpa bukti yang kukuh.

0 #PRU13 Mustafa Ali Dicemuh Penyokong Sendiri


Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali bertindak menamatkan ceramahnya di Seksyen 7, Kota Damansara, selepas 15 minit berucap apabila penyokong yang hadir mula mencemuhnya.

Ia berikutan keengganan Mustafa menjawab isu pertindihan kerusi antara PAS dan PKR di DUN Kota Damansara.

Keadaan menjadi tidak terkawal apabila penyokong tersebut berang selepas Mustafa segera menamatkan ucapannya dan beredar dari lokasi ceramah.

Sebahagian daripada anggota keselamatan terdiri daripada penyokong PKR yang cuba mengeluarkan penyokong yang hadir dari kawasan tapak ceramah.

Tindakan itu menyebabkan penyokong berkenaan berkumpul di kawasan jalan raya bagi meneruskan bantahan termasuk mahu calon PAS, Ridzuan Ismail bertanding di kerusi Kota Damansara pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini mewakili Pakatan Rakyat Subang.

Namun tindakan pantas polis berjaya meleraikan keadaan dari menjadi bertambah tegang dengan mengarahkan kedua-dua penyokong bersurai kira-kira jam 11.30 malam.

Tiada sebarang tangkapan dilakukan oleh pihak polis berikutan insiden tersebut dan keadaan di kawasan itu kembali terkawal.

Thursday, May 2, 2013

17 #PRU13 Anwar Mengamuk Lagi Bila Diminta Ulas Tindakan Bapa Saiful


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi enggan mengulas bersabit tindakan bapa Saiful Bukhari Azlan yang menarik semula tuduhan bahawa kes liwat membabitkan Anwar dan anaknya adalah konspirasi Putrajaya.

Anwar beralasan beliau tidak mahu lagi menjawab soalan dari media yang dakwanya ditaja Umno Barisan Nasional (BN).

Anwar: 'You dari mana?"

Wartawan: "Saya dari Antarapos."

Anwar: "Hanya Umno saja minat (kes liwat membabitkan dirinya), orang lain tidak minat."

Tindakan Anwar enggan melayan soalan bersabit Azlan Mohd Lazim itu dilihat bercanggah dengan sikap cakna PKR sebelum ini yang 'mengusung' bapa Saiful itu ke beberapa siri ceramahnya sebelum ini.

Azlan tatkala itu dimanfaatkan PKR sepenuhnya untuk 'membersihkan' nama Anwar daripada tuduhan liwat yang dilemparkan terhadapnya.

Bagaimanapun, Anwar seakan menerima tamparan hebat apabila menjelang beberapa jam sahaja lagi pilihan raya umum akan berlangsung, Azlan menarik balik kenyataannya dan menegaskan Ketua Umum PKR memang meliwat anaknya.

Azlan turut menarik kembali permohonan maafnya kepada keluarga Anwar selain mengumumkan keluar PKR berkuat kuasa serta merta.

Pada tahun 2008, Anwar dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bersait tuduhan meliwat Saiful namun dibebaskan kerana hakim mendapati bukti DNA tidak kukuh untuk mensabitkan beliau.

Dalam sidang media yang sama, Anwar turut meminta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjelaskan dakwaan bahawa terdapat hampir 45,000 orang diterbangkan dari Sabah dan Sarawak menggunakan 'jet jumbo' sejak 25 April hingga 5 Mei depan, sebagai pengundi hantu.

Beliau juga mempersoalkan ketelusan 50,000 undi pos yang dikelola SPR. Katanya undi pos itu tidak telus kerana turut melibatkan golongan yang tidak sepatutnya seperti penyambut tetamu agensi media dan sebagainya.

Anwar juga dilihat 'mesra' menjawab soalan yang diajukan wartawan dari luar negara yang bertanyakan penahanan seorang blogger yang dikenali dengan nama pena 'milo suam'.

Calon PKR bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh itu sebelum ini beberapa kali dilihat berat sebelah apabila melayan pemberita asing namun enggan menjawab soalan yang diajukan wartawan tempatan.

0 #PRU13 Saiful Syukur Bapanya Kembali Ke Pangkal Jalan


Saiful Bukhari Azlan, mangsa yang mendakwa diliwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersyukur apabila bapanya, Azlan Mat Lazim menarik semula kenyataan yang menuduh kes tersebut sebagai konspirasi kerajaan.

Dalam satu sidang media hari ini, Saiful berkata bapanya menghubungi beliau semalam menyatakan kekesalan terhadap tindakan itu dan mahu kembali kepada keluarganya.

"Boy, papa dah tak tahan, papa nak kembali ke pangkal jalan dan nak buat pengakuan," kata Saiful mengulangi perbualan bersama bapanya.

Saiful menegaskan kes liwat itu tiada kaitan dengan sebarang konspirasi yang dibuat oleh pegawai kanan Perdana Menteri.

Beliau kemudian menyiarkan video rakaman sumpah laknat kedua di Mekah sebagai bukti untuk mempertahankan kejadian itu.

Saiful ditemani peguam Zamri Idrus.

Saiful Bukhari : Sumpah Laknat 2 Kaabah, Masjidil Haram

2 #PRU13 Saiful Bukhari : Sumpah Laknat 2 Kaabah, Masjidil Haram


Pada April 2012, setelah beberapa bulan keputusan Kes Liwat saya di Mahkamah Tinggi, saya telah diberi kesempatan oleh Allah SWT ke Tanah Suci menunaikan Umrah bersama Arwah nenek. Alhamdulillah, semasa disana, saya peroleh semula kekuatan dan ketenangan. Maklumlah, pada Januari 2012, selepas keputusan kes saya diputuskan, saya berasa amat lemah dan tertekan.

Beberapa hari sebelum saya pulang, selepas Zohor, saya melakukan tawaf sunat, Solat Taubat dan Istiharah, saya mohon pada Allah petunjuk mengapa saya dijemput lagi untuk ke Tanah Suci?, sedangkan saya baru sahaja menunaikan Haji bersama Arwah Nenek pada November 2010.

Selepas sahaja Solat Fardhu Zohor, hati saya begitu terpanggil untuk melepaskan segala luka dan perit didalam hati saya, dengan melafazkan sumpah di hadapan Baitullah. Saya pun terus ke Kawasan Multazam(Pintu Kaabah), lalu melafazkan dan merakamnya sendiri.

Terus terang, selepas saya melafazkan Sumpah Laknat tersebut, secara tiba-tiba saya rasa seperti hilang segala rasa tekanan dan beban yang sedang dipikul. Saya benar-benar rasa puas dan peroleh keyakinan dan keberanian. Pada hemat saya, setelah keputusan kes saya diputuskan sebegitu rupa, hanya kepada Allah SWT sahaja tempat yang tepat untuk memohon pertolongan dan berserah, tiada siapa yang dapat bantu saya, sudah hilang segalanya.

Semasa itu, saya pun tidak pasti mengapa saya digerakkan Allah untuk berbuat demikian.

Berikut adalah rakaman sumpah laknat, bertarikh 9hb April 2012 yang saya rakam sendiri melalui telefon bimbit saya.

http://youtu.be/nKZIPJ0PMTw



Menyingkap Kembali

Ingin saya tegaskan bahawa idea Sumpah Laknat/Mubahalah pertama yang saya lakukan pada 2008 bermubahalah ini bukan datang dari pihak saya, ia disarankan sendiri oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri beberapa hari selepas saya membuat laporan polis dan ia disokong oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Boleh rujuk disini, http://jasindaily.blogspot.com/2008/07/sumpah-dengan-junjung-al-quran-untuk.html

Jadi selepas mendengar saranan tersebut, pada 7 July 2008, saya telah mempelawa beliau(DS Anwar) untuk bermubahalah. Namun setelah pelbagai dolak-dalih diberi untuk tidak melakukannya, jadi saya terpaksa melakukannya sendiri demi untuk mempertahankan kebenaran.

Untuk makluman, Rakaman sumpah laknat ini adalah untuk rekod peribadi, namun saya percaya persoalan pada semua adalah mengapa baru sekarang saya siarkan rakaman sumpah laknat di hadapan Kaabah ini? Ini adalah berkenaan maruah dan nama baik saya dan seluruh ahli keluarga. Secara Jujur, saya amat tertekan setelah bapa saya membuat tuduhan yang tidak benar, memohon maaf pada DSAI pada 8hb Mac 2013 yang lepas.

Walaupun tidak pernah terlintas untuk mendedahkan rakaman ini sebelum ini, namun semalam, apabila bapa saya menarik semula tuduhan beliau, saya percaya ia boleh mengelirukan semua dan menimbulkan banyak persoalan. Oleh demikian, saya mengambil keputusan untuk menyiarkan rakaman sumpah laknat ini bagi membuktikan kebenaran kata-kata saya bahawa saya dengan sebenar-benarnya telah diliwat oleh DSAI dan sekaligus membersihkan nama saya dan keluarga dari apa jua tohmahan yang tidak sepatutnya.

Sumpah Laknat saya dihadapan Kaabah ini adalah benteng perjuangan terkuat dalam perjuangan sebagai seorang Muslim dalam episod saya menegakkan kebenaran. Telah 5 tahun saya Istiqamah dan Sabar. Pelbagai pahit manis telah saya lalui, juga banyak permata yang telah saya kutip.

Saya ingin menyatakan sebagai seorang Muslim, Saya yakin lafaz sumpah dihadapan Baitullah ini bukanlah sesuatu yang boleh dipermainkan dan dalam sejarah Islam pun perkara-perkara begini adalah sangat serius. Dan dari segi nasihat yang saya terima dari Ulama pun amat lah besar kesan dan akibatnya jika ia satu dusta.

Untuk makluman semua, Saya telah dua kali bersumpah laknat termasuk dihadapan Baitullah didalam kawasan Multazam(Pintu Kaabah) namun DSAI masih lagi enggan bersumpah laknat untuk menafikan bahawa beliau tidak pernah meliwat saya, sehinggakan ketika prosiding membela diri di Mahkamah juga beliau enggan memberi keterangan secara bersumpah.

Saya percaya yang DSAI tidak akan berani bersumpah walau dihadapan siapa atau dimana sekalipun. DSAI akan terus berdolak-dalik dengan penafian kosong semata-mata dan saya percaya beliau akan terus melarikan diri dari bersumpah laknat.

Pada hemat saya, jika ditakdirkan saya sudah tiada, sumpah laknat dihadapan Baitullah ini lah yang akan menjadi benteng dan saksi kebenaran kepada semua umat Islam yang percaya pada kekuasaan Allah S.W.T, dan juga bagi meneruskan perjuangan kebenaran ini.

Ingin saya tegaskan disini bahawa walau apa jua yang terjadi, saya akan terus sabar dan istiqamah dengan kebenaran yang saya bawa selama ini. Tidak sesekali saya akan menyerah kalah . Kepada semua, Demi Allah saya tidak berbohong didalam laporan Polis yang saya buat pada 2008.

Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

Illahi antal maksudi waridha kamath lubi

Kepada Allah saya berserah

MOHD SAIFUL BUKHARI AZLAN
2hb Mei 2013

mohdsaifulbukhari.blogspot.com

2 #PRU13 #TukarKelantan Najib Terima Sambutan Luar Biasa di Machang


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menerima sambutan luar biasa daripada lebih 20,000 masyarakat pelbagai lapisan di Machang, Kelantan.

Ketibaan Najib disambut dengan lagu semangat Inilah Barisan Kita serta kibaran bendera dan rentangan I Love PM.

Laungan 1Malaysia dan 'Kelantan Tukar' bergema di sini tanda sokongan padu rakyat terhadap Najib dan Barisan Nasional (BN).

Najib diiringi Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Timbalan Menteri Kewangan; Datuk Dr. Awang Adek Hussin ;serta calon-calon Barisan Nasional, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub (Parlimen Machang); Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh (Parlimen Kota Bharu); Halim@Ab. Halim Ismail (DUN Pulai Chondong); Azemi Mat Zin (DUN Temangan); dan Eriandi Ismail (DUN Kemuning).

Cuaca panas terik di Machang tidak menghalang orang ramai membanjiri padang SK Tok Bok untuk melihat lebih dekat dan beramah mesra dengan pemimpin nombor satu negara itu serta memberi penuh perhatian kepada amanat yang disampaikan Najib.

Perdana Menteri juga meluangkan masa menikmati jamuan tengah hari bersama-sama rakyat. -Bernama

0 #PRU13 Peguam PKR Sahkan Penahanan Blogger Pembangkang Milo Suam


Peguam PKR, R Sivarasa mengesahkan makluman mengenai penahanan blogger Milo Suam malam tadi dan ketika ini pihaknya sedang berusaha mendapatkan maklumat daripada pihak polis sebelum dapat mengambil tindakan selanjutnya.

“Barisan peguam sedang cuba mendapatkan respons dari pihak polis pagi ini sebelum bincang langkah seterusnya yang perlu diambil.

“Saya akan maklumkan perkembangan mengenai perkara ini sejam lagi."

Sementara itu, satu kenyataan ringkas oleh Biro Komunikasi PKR lewat malam tadi memaklumkan penahanan Milo Suam atau nama sebenarnya Yusuf Al Siddique Suratman, 29, oleh pihak polis dan dibawa ke Bukit Aman.

Menurut kenyataan media itu juga, pihak polis juga berada di hadapan Ibu Pejabat Keadilan di Merchant Square, Petaling Jaya.

Sebelum ini dua laporan polis dibuat terhadap pengendali blog Milo Suam yang sebelum ini menyiarkan artikel dan gambar palsu yang mendakwa anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengundi lebih awal dari tarikh sepatutnya.

Laporan itu dibuat Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

1 #PRU13 Video CheguBard Kantoikan Anwar


Disaat Anwar Ibrahim sering menyalahkan SPR kononnya terlibat didalam penipuan daftar pemilih serta perjalanan mengundi sewaktu pilihanraya, hari ini rakyat didedahkan tentang realiti sebenar yang berlaku. http://youtu.be/_sDevEcOwiI

Wednesday, May 1, 2013

9 Malaysiakini Ramal Nurul Izzah Tewas Di Lembah Pantai ?


Daripada seorang ‘bintang’ kini telah bertukar menjadi ‘underdog’ di Lembah Pantai, begitulah rumusan portal pro-pembangkang, Malaysiakini yang merujuk kepada penyandang kerusi itu, Nurul Izzah Anwar.

“Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar sedang menghadapi laluan sukar untuk mengekalkan kerusi Parlimen Lembah Pantai yang disandangnya menentang Menteri Pembangunan Wilayah dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin dan calon Bebas Rusli Baba dalam persaingan tiga penjuru.

“Masalah utama bagi Nurul Izzah, 32, ibu kepada dua anak, apabila terdapat 16,500 pengundi baru di kawasannya – yang beliau yakin 5,000 daripadanya pengundi hantu kerana tidak boleh dikesannya, “lapor Malaysiakini yang mula meletakkan kambing hitam -pengundi hantu- satu alasan semborono tanpa bukti konkrit.

Sepatut Raja Nong Chik sebagai ‘underdog’ dan bukannya Nurul Izzah, namun kini strategi diterbalikkan.

“Walaupun sebagai penyandang, Nurul Izzah kini dilihat sebagai calon underdog atau bukan pilihan menentang jentera besar dan bertenaga Raja Nong Chik, yang juga mempunyai reputasi baik berkhidmat kepada rakyat pada masa mudanya.

“Raja Nong Chik, 60, pernah menjadi Ketua Pemuda Umno Lembah Pantai sekitar tahun 80-an.

“Malah, gambar-gambar lamanya yang menunjukkan beliau menolong orang ramai, seperti mangsa banjir dan kebakaran di setinggan masih boleh dilihat sampai hari ini.

“Beliau juga dilihat sebagai pemimpin akar umbi,” lapor portal itu lagi.

Sebelum ini, portal yang sama pada 29 April melaporkan kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mula risau dengan prestasi anaknya, Nurul Izzah sebaik sahaja penamaan calon di Lembah Pantai bermula.

“Nurul Izzah (mesti) bekerja keras dua kali ganda memandangkan semua kekuatan yang menentangnya,” kata Anwar dalam sidang media di Petaling Jaya.

Bekas Setiausaha Politik Zuraida Kamaruddin, Fareez K. Intidzam dilaporkan FMT berkata Nurul izzah adalah seorang yang sangat bijak memanipulasi keadaan dan rakyat dengan berbekalkan peribadi santun dan Islamik walhal hakikatnya moralnya adalah sangat buruk.

Menurut beliau, umat Islam harus kenang kembali bahawa Nurul Izzah secara terbuka pernah menyokong pelaksanaan akta kebebasan beragama dan hak LGBT andai Pakatan menang kelak.

Sebagai seorang Islam, tambah beliau setiap umat Islam sama ada ahli PKR, PAS, Umno hatta DAP sekalipun harus sedar bahawa setinggi mana inspirasi politik, kedaulatan Islam tidak sepatutnya diinjak-injak sewenangnya.

Fareez juga mendakwa, indeks pencapaian prestasi (KPI ) khidmat Nurul Izzah kepada penduduk Lembah Pantai juga layak dipersoal.

-AIDC

2 #PRU13 - SURE (Suara Rakyat Rembau) Episod 9 - 12




Kg Pabai Miku telah menerima dua buah jambatan dan anak benih pokok getah sumbangan dari Khairy Jamaluddin. Ianya sedikit sebanyak telah menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh masyarakat orang asli di kampung tersebut. http://www.youtube.com/watch?v=44ZBxLs98zQ&feature=share&list=UUuzPrlUvALK47X30PrcqqiQ



Tanah Puan Zaiton Ibrahim dan 27 penduduk yang kain di Kota pada mulanya ingin diambil oleh KTMB untuk projek Landasan Keretapi Berkembar. Hasil usaha Khairy Jamaluddin, KTMB bersetuju mengubah suai laluan tersebut dan rumah mereka selamat. http://www.youtube.com/watch?v=w340iASE_ds&feature=share&list=UUuzPrlUvALK47X30PrcqqiQ



Seow Lee Nyun yang menetap di Kuala Sawah, Rantau menyatakan sokongan padu terhadap Khairy Jamaluddin yang telah banyak membantu rakyat terutama warga emas, OKU dan golongan yang susah. http://www.youtube.com/watch?v=NPC3de4MdFM&feature=share&list=UUuzPrlUvALK47X30PrcqqiQ



Dengan bantuan dari Khairy Jamaluddin, Sek Keb Jenis (T) Ladang Seremban telah dapat membina laluan khas baru berbumbung dan tempat menunggu van sekolah. Dimana murid-murid tidak lagi dibasahi hujan ketika mahu menaiki van sekolah. Dan tempat menunggu van tersebut dinamakan sebagai "Gajah Menyusu". http://www.youtube.com/watch?v=llpcO0f9MnQ&feature=share&list=UUuzPrlUvALK47X30PrcqqiQ

4 #PRU13 HOT! Azlan Mengaku Kejadian Saiful Bukhari Diliwat Anwar Benar

Azlan menunjukkan kenyataan beliau kepada pihak media.

Bapa Mohd. Saiful Bukhari, Azlan Mohd. Lazim hari ini menarik balik kenyataan beliau sebelum ini dan mengaku kejadian liwat ke atas anaknya oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 2008 benar-benar berlaku.

Azlan mengaku kejadian ke atas anaknya itu bukan konspirasi politik seperti kenyataannya beberapa bulan lalu.

Beliau seterusnya menarik balik permohonan maaf kepada Anwar sekeluarga dan mengumumkan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta-merta tetapi tidak bercadang menyertai mana-mana parti lain.

"Sebagai manusia biasa, saya terpengaruh dengan beberapa pihak. Buat keputusan sebegitu rupa pada 8 Mac. Tidak timbul soal ganjaran. Tak terlajak.

Hubungan baik dengan anak. Tak bawa Saiful hari ini. Terpulang kepada Saiful untuk buat sidang akhbar lain. Saiful tahu saya buat sidang akhbar hari ini.

Kebetulan nak pilihan raya saya tampil buat keterangan. Saya ada buat solat istikharah mohon petunjuk dan pedoman. Bersedia hadapi tohmahan orang sekeliling.

Kenyataan saya adalah atas keinsafan diri saya. Saya lega dan tidak terkongkong dengan mana mana pihak."-Azlan.

3 #PRU13 Pendedahan Biodata Wanita Simpanan Mustapha Ali


Nama Wanita Simpanan Mustapha Ali: Aishah Baby Binti Badar....
Alamat Kondo : BLOK D, TINGKAT 2, NOMBOR 3, D-2-3
Nama Kondo: EVERGREEN SCOT PINE CONDOMINIUM,SELANGOR.
Rumah Keluarga : Lorong Durian Sakat, Bandar Baru Sg. Long, Kg. Jawa, Klang.
Jenis kereta : Toyota Wish
Nombor Kenderaan: WSE 2512

Identiti wanita yang dipercayai menjadi pasangan seorang lelaki mirip Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dalam video seks yang tersebar awal bulan ini didedahkan dalam satu laman blog semalam.

Laman blog itu, http://mymassa.blogspot.com, menyiarkan identiti wanita itu dengan memetik blog milik dua pemimpin pembangkang di Selangor.

Menurut blog tersebut, wanita itu yang didakwa telah menjalin hubungan dengan lelaki berkenaan sejak dua tahun lalu menetap di sebuah kondominium di Kajang dan memandu kenderaan pelbagai guna jenis Toyota Wish.

Turut dedahkan, alamat keluarga wanita itu yang berasal dari Klang turut didedahkan.

Negara digemparkan dengan penyebaran meluas rakaman video sepanjang 11 minit 25 saat itu pada 11 April lalu menerusi beberapa laman blog. Ia turut diedarkan dalam bentuk video cakera padat di beberapa kawasan di Besut, Terengganu.

0 #PRU13 Calon BN Kuala Kubu Baru Dikasari Calon DAP


HULU SELANGOR - Calon Barisan Nasional di kerusi DUN Kuala Kubu Baharu, Jessie Ooi mendakwa bahunya lebam selepas ditolak calon DAP, Lee Kee Hion.

Ketika mengadakan walkabout di pasar malam lewat petang semalam, Ooi bertembung dengan Lee yang turut sama melakukan program ramah mesra di lokasi yang sama.

Mereka kemudiannya berjabat tangan dan mengambil gambar bersama sebelum Lee bertindak menolak bahunya.

Ia ekoran Ooi menolak tawaran Lee untuk berdebat.

"Saya menghulurkan tangan kepada Lee dan kami berjabat tangan serta bergambar bersama-sama untuk jurugambar akhbar.

"Namun ketika kami berjabat tangan, tangan kirinya terus menolak bahu saya. Pada ketika itu, Lee tersenyum dan mencabar saya untuk berdebat.

"Saya memberitahu beliau ia membazirkan masa dan dia terus menolak bahu saya. Ibu saya melihat Lee bertindak sedemikian dan terus menarik saya," kata Ooi kepada The Star.

Ooi berkata, memandangkan penyokong Lee kebanyakannya lelaki, beliau segera meninggalkan tempat itu dan kembali ke pejabat MCA di bandar.

Ooi kemudiannya membuat laporan polis.

Sementara itu, Lee berkata beliau turut melaporkan mengenai perkara yang sama kepada polis.

Lee berkata, beliau hanya menepuk bahu Ooi.

Selain mereka, Yoong Tham Fook, Pritpal Singh Mender Singh dan Nadarajah Subramaniam bertanding sebagai calon Bebas di kerusi DUN itu.

3 #PRU13 Facebook Azhar Sulaiman digodam Cyber Troopers


Aktor popular tanah air Azhar Sulaiman, 41, membuat laporan polis petang ini kerana laman sosial peribadi beliau di Facebook diserang dan digodam oleh kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai Cyber Troopers.

Laporan polis dibuat di balai polis Taman Tun Dr. Ismail pada pukul 3 petang tadi, katanya.

Menurut beliau, gara-gara serangan oleh Cyber Troopers, yang beliau dakwa sebagai penyokong pembangkang, akaun Facebook beliau kini menjadi tidak berfungsi (disabled).

"Sepanjang saya jadi artis tidak pernah saya mengadakan sidang akhbar tetapi hari ini, saya adakan sidang akhbar kerana hak kebebasan bersuara saya disekat," jelasnya.

Beliau berkata, cacian dan makian bertalu-talu yang diterimanya melalui akaun Facebook beliau yang mempunyai 11,000 pengikut, niat beliau membuka laman sosial itu untuk bertukar fikiran dan pandangan kini digantung.

Selain itu, Azhar menjelaskan laporan polis itu dibuat bagi melindungi diri dan keselamatan beliau yang dirasakannya terancam.

Mengakui bukan berminat untuk menjadi politikus, beliau berkata, beliau sekadar menunjukkan sokongan kepada Barisan Nasional (BN) iaitu kerajaan yang memerintah.

"Biarlah yang buruk saya tetapi bukan pemimpin saya.

"Saya menjalankan siasatan saya sendiri dan membuat penilaian tentang video seks yang membabitkan seorang pemimpin pembangkang. Sebagai orang dalam bidang perfileman, mustahil video itu lakonan," tegasnya.

Beliau menambah, beliau lakukan semua ini termasuk membuat video dan Facebook adalah kerana mahukan para peminat dan pengikutnya berfikir serta menyokong sistem pemerintahan sedia ada.

"Saya bukan kejar populariti atau masih popular menerusi filem Abang 92 tetapi saya tak mahu sistem yang ada sekarang berubah," katanya. - Utusan

Sila baca artikel ini juga : Azhar Sulaiman...'suara' silent majority yang fedup terus diperbodohkan

6 Kegelojohan Pakatan Rakyat fitnah SPR Makan Diri Lagi #TolakPR #GE13



Kegelojohan Pakatan Rakyat untuk menyerang SPR sekali lagi memakan diri. Sejak awal pagi lagi Pakatan Rakyat dengan sistematik telah menyerang Media Sosial dengan pelbagai fitnah berkenaan penggunaaan dakwat kekal. Pelbagai gambar dan video telah dimuat naik ke dalam laman sosial yang kononnya menunjukkan bahawa dakwat tersebut boleh dibasuh dengan mudahnya.

Malahan ada satu gambar yang dimuat naik ke dalam laman Facebok menunjukkan kononnya mereka telah membasuh jari mereka dengan mudah sekali. Tapi yang lucunya, jam pada tangan salah srg "pengundi awal" tersebut menunjukkan pukul 7.55 pagi.dan 8.00 pagi ni pusat pengundian awal baru nak buka rasanya. Aduh, beginilah jadinya apabila terlalu fanatik hendak menabur fitnah pada SPR.

Salah seorang rakan Facebook yang mengundi awal hari ini telah memuat naik gambar jari beliau. Beliau telah menyatakan bahawa beliau telah mencuba untuk cuci jari beliau beberapa kali dengan pelbagai jenis sabun. Namun tidak berjaya. Nampak gaya Pakatan Rakyat telah gagal sekali lagi untuk menconteng arang pada SPR berkenaan dengan isu dakwat kekal

Inilah jadinya apabila Pakatan Rakyat sudah terlampau terdesak untuk menyerang SPR dan juga Barisan Nasional. Ironinya, penggunaan dakwat kekal ini adalah salah satu tuntutan Bersih yang mana SPR telah pertimbangkan. Sekarang mereka pula yang lantang menyerang SPR atas isu dakwat kekal. Bersedialah kawan-kawan dengan serangan-serangan sebegini yang akan terus dibuat oleh Pakatan Rakyat.

-http://socialninja46.blogspot.com

Tuesday, April 30, 2013

7 #PRU13 Panas! Chegu Bard Akui Pemilihan PKR Menipu


Disaat Anwar Ibrahim sering menyalahkan SPR kononnya terlibat didalam penipuan daftar pemilih serta perjalanan mengundi sewaktu pilihanraya, hari ini rakyat didedahkan tentang realiti sebenar yang berlaku.

Didedahkan sendiri oleh 'orang kuat' Anwar sendiri iaitu Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali dengan nama Chegu Bard. Anwar sendiri menjadi perancang sebenar di dalam penipuan pemilihan PKR.

Chegu Bard sendiri menyatakan yang beliau tidak percaya dengan kredibiliti Anwar serta mempersoalkan tuduhan Anwar terhadap SPR kerana sebelum ini Chegu Bard sendiri telah ditipu dengan teruk semasa pemilihan parti tersebut.

"Isu pemilihan kena tipu teruk... lepas tu nak gula-gulakan I... dia nak gula-gulakan I isu pemilihan, penipuan la, apa semua baru-baru ini oleh Anwar,'' katanya dalam rakaman berdurasi 43 saat dengan tajuk "Chegu Bard Kantoikan Anwar" itu.

Chegu Bard yang bertanding jawatan Ketua Angkatan Muda PKR pada pemilihan itu turut mendakwa Anwar cuba menyogok beliau dengan wang ringgit dan jawatan bagi menutup rahsia tersebut.

Dan Chegu Bard juga mendedahkan bahawa Anwar cuba menyogoknya dengan wang ringgit serta jawatan bagi menutup rahsia berkenaan pemilihan parti PKR sendiri yang disifatkannya sebagai tak adil dan demokrasi.

Rakyat Malaysia khususnya ahli-ahli PKR serta Pakatan harus melihat pendedahan oleh Chegu Bard ini sebagai satu 'turning point' untuk meninggalkan Anwar. Apatah lagi Anwar seringkali berceramah yang kononnya SPR bersekongkol dengan kerajaan untuk menipu rakyat didalam proses pengundian.

"Dia datang nak offer I gaji... nak lantik I jadi Timbalan Setiausaha Agung apa semua...I'm very sorry, I'm very sorry... this is not about jawatan... but i hope its about the truth.. dan you bercakap soal demokrasi,'' tegas Chegu Bard dalam rakaman tersebut.

Baru-baru ini Anwar mempertahankan Chegu Bard untuk bertanding di kerusi DUN Sungai Acheh tersebut menyebabkan Pas yang pada awalnya mempertaruhkan Mohd. Yusni Mat Piah di kerusi sama, terpaksa menarik diri.

Bagaimanapun tindakan pucuk pimpinan Pas yang menyerahkan kerusi tersebut untuk ditandingi oleh PKR menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan akar umbi dan jentera Pas di kawasan berkenaan.

Jadi, jika pemimpin utama dalam organisasi PKR sendiri menjadi mangsa penipuan licik Anwar Ibrahim, apakah mustahil rakyat bawahan yang masih 'hijau' dengan politik menjadi mangsa Anwar seterusnya? Dan pengundi di seluruh negara khususnya di Parlimen Permatang Pauh serta Dun Sungai Acheh harus menolak calon-calon dari PKR.

Jangan biarkan manusia-manusia munafik seperti mereka-mereka itu berterusan memperbodohkan rakyat dimasa hadapan. Cukup-cukuplah dengan apa yang terjadi sebelum ini seperti yang terjadi di Kampung Buah Pala.

Jangan biarkan 'pisang berbuah dua kali' dengan membiarkan konco-konco Anwar didalam PKR berterusan menipu rakyat. Tumbangkan PKR dan Pakatan sebelum nasib anak cucu kita menjadi taruhan.

Anwar memang dikenali sebagai individu lidah bercabang dan pembelit, jadi tidak hairan ramai yang tertipu dan termakan dengan penipuannya. Banyak pemimpin yang menjadi pengasas kepada pembentukan PKR telah meninggalkan parti, termasuk juga pemimpin-pemimpin yang rapat dengan Anwar

0 #PRU13 Membongkar Pelan Huru-hara Pakatan Haram!


Perancangan Pakatan Rakyat untuk mencetuskan huru-hara pada PRU-13 telah pun terdedah luas. Malah, strategi-strategi serangan dan mematah isu juga sudah diketahui umum. Antaranya, membawa masuk pelanduk dua serupa dengan Anwar dari Thailand dan melancarkan keganasan seperti mengebom bilik gerakan dan sebagainya.

Namun, itu hanyalah permulaan. Kita tahu bahawa pelan kemuncak mereka ialah mencetuskan pemberontakan yang besar.

Ia akan dimulakan dengan kekecohan di beberapa tempat pada hari pengundian --> Kekecohan itu akan disebarkan secara meluas di media sosial dan diperbesarkan sehingga ramai yang terpengaruh --> Akibatnya keputusan pengundian tidak diterima, dan bantahan dibuat secara besar-besaran kemudian orang ramai pun dihasut untuk mencurigai dan memarahi kerajaan --> Akhirnya, demonstrasi bantahan keputusan PRU-13 secara ‘habis-habisan’ akan diadakan di Kuala Lumpur… dengan matlamat menggulingkan kerajaan.

Tidak mustahil, demonstrasi ini akan bermula lebih awal iaitu sejurus selepas keputusan diumumkan. Jika ini berlaku, bermakna mereka akan mengambil tempat masing-masing di sekitar ibukota apabila kekalahan hampir disahkan.

PR mungkin juga memerlukan satu insiden besar yang mengejutkan seperti percubaan bunuh atau pembunuhan seorang yang berpengaruh dalam kekecohan ini untuk membawa huru-hara itu ke satu tahap lagi.

Walau apapun, apa yang lebih penting ialah untuk kita memahami perancangan terperinci mereka.

Satu artikel di Outsyedthebox nampaknya bersetuju dengan pendapat penulis bahawa huru-hara akan dicetuskan di kawasan paling strategik iaitu bermula di Jalan Pudu. Blog tersebut memaparkan gambaran yang lebih jelas dengan mengambil contoh Demonstrasi BERSIH pada 9 Julai 2011.

Dalam demonstrasi tersebut, kita melihat para peserta berkumpul di Jalan Pudu, Menara Maybank, Puduraya dan Tung Shin Hospital dan bukannya Dataran Merdeka yang menjadi ‘idaman’ mereka.

Tindakan mereka memutuskan perhubungan ke Jalan Tun Perak, Jalan Parlimen, Jalan Raja Laut, Jalan TAR, Jalan Imbi dan Jalan Bukit Bintang secara serentak.

Jika ini berlaku, seluruh Kuala Lumpur akan lumpuh apabila trafik tersekat, orang ramai terperangkap, maka huru-hara boleh direalisasikan ke tahap maksima. Insiden membelasah polis dan mungkin juga orang ramai tidak boleh diketepikan. Pada ketika ini, media asing sudah pastinya telah bersedia di beberapa tempat sambil bersedia dengan tajuk ‘Malaysia Spring’.

Sekiranya, perancangan ini diadakan pada hari pengundian, mereka mungkin tidak mampu mengerahkan begitu ramai peserta untuk mencetuskan huru-hara yang berkesan. Namun, ia memberi satu kelebihan di mana kebanyakan pemimpin tertinggi akan berada di satu tempat sahaja untuk meraikan kemenangan. Kepungan boleh saja dilakukan di sana. Walaubagaimanapun, ini adalah salah satu senario yang terburuk, dan sukar untuk dijayakan.

Selain hari pengundian, hari yang perlu diberi perhatian ialah hari mengangkat sumpah selepas PRU di mana mereka pasti akan sedaya upaya cuba menghalangnya.

Walaubagaimanapun, soal tarikh huru-hara bukanlah sesuatu yang signifikan kerana ia akan merupakan sesuatu yang berterusan bermula sekarang sehingga berjaya, iaitu tidak dapat dipastikan bila.

Apa yang pasti ialah mencetuskan ketegangan melalui internet bukanlah sesuatu yang sukar kerana tentera kacang merah DAP telah pun bersedia. Dengan hanya 2,000 orang tentera siber yang mempunyai 20-50 akaun laman sosial setiap seorang, tidak syak lagi yang mereka mampu mewujudkan gambaran persepsi berjuta-juta orang dalam sekelip mata.

Ini akan memberi alasan kepada pihak asing untuk mengambil pandangan mereka sebagai serius dan seterusnya masuk campur dalam urusan negara ini.

Semua yang diperkatakan ini telah pun berlaku di serata dunia hatta sebelum era internet lagi. Dalam kebanyakan kes, pertumpahan darah adalah pasti. Sama ada darah yang tertumpah itu adalah di kalangan rakyat dalam jumlah yang besar, mahupun terhad kepada satu individu tertentu, termasuk pemimpin atau penentangnya - terpulang kepada yang mana yang lebih memberi keuntungan kepada kuasa asing.

Syria, Mesir, Libya, Iraq, Afghanistan telah mengalaminya. Apakah kita benar-benar ‘teringin’ untuk mengikut jejak langkah mereka?

0 #PRU13 JPN tidak pernah keluar MyKas kepada warga asing untuk mengundi pada pilihan raya


Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) tidak pernah mengeluarkan Kad Pengenalan Pemastautin Sementara (MyKas) kepada warga asing untuk mengundi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Ketua Pengarah Pendaftaran Negara, Datuk Jariah Mohd Said, berkata berdasarkan status sebagai Pemastautin Sementara yang membawa makna bukan berstatus warganegara Malaysia, pemilik MyKas tidak mempunyai hak untuk mengundi.
Sehubungan itu, beliau berkata, dakwaan menerusi media sosial sejak kebelakangan ini, ternyata berniat jahat terhadap kerajaan, khususnya JPN, serta bertujuan mengelirukan orang ramai.

"Kad Pengenalan Pemastautin Sementara dikeluarkan mengikut Akta Pendaftaran Negara 1959 (Akta 78) dan Peraturan-peraturan, di bawah Peraturan 5(3)(c)(ii) Peraturan-peraturan Pendaftaran Negara 1990 (pindaan 2001), kepada seseorang yang dilahirkan di Malaysia.

"Namun, status kewarganegaraannya tidak dapat ditentukan atau masih belum ditentukan," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Jariah berkata, pada 2008 Kad Pengenalan Pemastautin Sementara yang baru dikeluarkan dan dikenali sebagai MyKas berwarna hijau sepenuhnya dengan mengekalkan catatan Pemastautin Sementara serta dicatat sebagai Bukan Warganegara pada kad itu, dengan tempoh sah laku selama lima tahun dan boleh diperbaharui semula.

"Sebelum 2009, semua kad pengenalan dikeluarkan menggunakan kad yang sama berwarna biru, sama ada kepada mereka yang bertaraf warganegara atau bukan warganegara.
"Bagaimanapun, bagi Kad Pengenalan Pemastautin Sementara terdapat perbezaan pada muka depan kad terbabit iaitu mempunyai catatan tarikh luput, 'Pemastautin Sementara' dan terdapat lima segi tiga berwarna hijau pada permukaan kad," katanya. - BERNAMA

0 #PRU13 Pengundian Awal PRU-13 Bermula Hari Ini


Warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) serta pasangan mereka menunaikan tanggungjawab masing-masing sebagai pengundi awal pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) di 544 pusat pengundian di seluruh negara hari ini.

Mereka terdiri daripada 161,251 anggota tentera dan pasangan serta 111,136 anggota polis dan Pasukan Gerakan Am (PGA) serta pasangan masing-masing.

Kesemua pusat mengundi itu yang melibatkan 882 saluran tempat mengundi dibuka bermula pukul 8 pagi ini termasuk di ibu pejabat polis kontinjen dan ibu pejabat polis daerah bagi polis serta kem tentera untuk warga ATM.

Pagi ini, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof meninjau proses pengundian awal di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak di sini bagi polis serta Kem Wardieburn di Jalan Genting Klang di sini untuk anggota tentera.

Semalam, Setiausaha SPR, Datuk Kamaruddin Mohamed Baria berkata, untuk undi awal ini pengundi akan dicalit dakwat kekal pada jari telunjuk sebelah tangan kiri.

Katanya dakwat kekal itu berbeza warnanya berbanding pada hari pengundian Ahad ini dan akan melekat di jari selama tujuh hari.

Undi awal dilaksanakan buat pertama kali pada PRU-13 berikutan pindaan kepada Peraturan 27A, Peraturan-peraturan Pilihan Raya (Perjalanan Pilihan Raya) 1981 iaitu kategori orang yang boleh mengundi awal. - BERNAMA

1 #PRU13 Blogger Pembangkang Milo Suam Disiasat!


Pemilik blog Milo Suam akan disiasat kerana kesalahan berkaitan pilihan raya termasuk menyebarkan maklumat palsu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata Unit Pelan Tindakan Media mengesan pemilik blog Milo Suam yang mendakwa anggota polis mengundi lebih awal.

Pemilik blog tersebut akan disiasat mengikut Akta Pilihan Raya 1958, Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 serta Seksyen 505 Kanun Keseksaan kerana menyebar maklumat tidak benar.

Syed Ismail berkata polis dapat mengesan spekulasi itu dalam media cetak dan media elektronik menerusi unit tersebut.

Unit tersebut yang ditubuhkan pada tahun lepas mempunyai anggota yang bertugas 24 jam setiap hari untuk memantau dan mengesan penyebaran maklumat tidak benar secara online termasuk di laman sosial.

1 #PRU13 Kaji Selidik UMCEDEL Diragui, Berat Sebelah?


Kaji selidik Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) disifatkan sebagai hasil kajian yang mempunyai kecenderungan memihak kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai kenalan pembentangnya, Prof. Datuk Dr. Mohamad Redzuan Othman.

Timbalan Yang Dipertua Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) Selangor, Dr. Wan Muhammad Adam berkata, hasil kajian Mohamad Redzuan itu boleh diragui kesahihannya ekoran beliau seorang kenalan kepada Anwar.

"Apabila mengetahui Mohamad Redzuan membuat kajian tersebut, sudah pasti statistik kecenderungan akan berpihak kepada Anwar kerana kita tahu macam mana rapatnya mereka.

"Analisis yang dikeluarkan atau dibentangkan juga pasti akan memihak kepada seorang individu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas hasil kajian UMCEDEL bertajuk Pilihan Pengundi Menjelang Hari Mengundi Dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 yang dibentangkan oleh pengarahnya, Prof. Datuk Dr. Mohamad Redzuan Othman di Universiti Malaya di sini semalam.

Wan Muhammad menambah, hasil kajian itu juga akan mengambil kira sentimen persahabatan di antara orang yang dikaji dengan pengkaji.

Jelasnya, sebagai pelaksana (Datuk Seri Najib Tun Razak) akan diukur dan pengkaji akan mencari apa kekurangan yang dibawa berbanding individu yang beliau lagi menjadi pelaksana (Anwar).

"Apa pun hasil kaji, rakyat Malaysia tahu untuk menilai dan membuat keputusan pada 5 Mei ini. Sama-sama kita nantikan," katanya.

Mengulas isu sama, Naib Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Azril Mohd. Amin, hasil kajian itu dianggap berat sebelah kerana Mohamad Redzuan dilihat rakan kepada Anwar.

Selain itu, katanya, Mohamad Redzuan yang merupakan bekas pemimpin ABIM yang kini menerajui Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah) dilihat banyak menyebelahi Anwar.

"Kajian itu tidak mewakili pandangan menyeluruh dan kita melihat ia lebih kepada sentimen persahabatan," katanya. -Utusan

1 #PRU13 Khairy Jamaluddin Feat Warghih #RembauMostWanted

Khairy Jamaluddin feat Warigh at Dataran Senawang, Seremban.

5 #PRU13 Anwar Lumpuh Di Permatang Pauh!


Maklumat yang diterima, calon Barisan Nasional Dr Mazlan kini mendapat sokongan meningkat, insyallah jika penyokong BN berusaha kuat, berkempen untuk beliau maka akan tumbanglah Anwar di Permatang Pauh...

Kali ni 'buku bertemu ruas'... Selama ni Anwar bawa keluarga berkempen, sebab bagi masyarakat Melayu, sokongan keluarga ada 'nilai tambah' dalam perjuangan...

Sekarang keluarga Dr Mazlan all out berkempen untuk beliau, mari kita tolong mereka yang berniat menolong agama Allah ini...

Luahan anak Dr Mazlan, 'sebab walid lawan DSAI...'





Assalamualaikum sahabat-sahabat yang dikasihi.

Setelah lama menyepi maka aku akan ceritakan sebab-sebab Dr Mazlan menentang DSAI. Ramai rakan-rakan yang baik hati, private message aku dan tanya kenapa lawan DSAI. Alhamdulillah cara yang baik dan Islami. Tapi aku terkilan dengan mereka yang secara terbuka menyerang dan mengkritik aku, tag di sana sini.

Kot2 nak PM dulu ka tanya ka, dak pun. Tanpa menyelidik pun sebab kenapa lawan DSAI.

Maka hari ini saya secara terbuka akan menceritakan kenapa kita perlu menentang DSAI. Dr Mazlan telah menggadaikan pekerjaan besar Naib Presiden Telekom Malaysia hanyalah demi menyelamatkan akidah ummat! Anwar Ibrahim membawa bersamanya ideologi yang pelik, bercanggah dengan syarak.

Maka kerana tiada siapa yang sudi untuk menentang beliau, maka Dr Mazlan lah yang menjadi ayam tambatan kepada ummat.

Itu pun masih lagi yang menyerang beliau. Malah rakan-rakan aku dari PAS ada jugak yang taksub tu, kutuk Dr Mazlan, "kata dia ni memang tak suka Anwar lepastu UMNO guna la".. Beradap la sikit.. tak boleh nak husnul zhon langsung.

Orang seperti Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin Pakatan Rakyat, berilah kepimpinan kepada orang baru pulak, pimpinan PAS lagi ramai yang tak menjual agama demi undi. Anwar Ibrahim tidak layak menjadi PM sekiranya PR menang.

Dasar PKR sebagai parti paling banyak bertanding kerusi melebihi PAS,bukan bawa agenda Islam,bukan ada Majlis Syura,bukan dasar Islam pun.Serahkan yang hak kepada mereka yang berhak.

Kepada yang kata kita menentang Anwar sebab kita anti-anwar,itu salah sama sekali! Kita menentang ideologi, dasar mencabar akidah yang dibawanya. Ideologi ini sepanjang masa akan menjadi ancaman buat islam, dan hari ini ideologi ini bertopengkan manusia bernama Anwar Ibrahim.

Persoalannya,siapakah yang sudi menentang beliau dan menjadi katalis dalam tindakan ini?? Dan siapakah yang akan berada di sebelah sana membela tindakan Anwar Ibrahim?

Sesiapa yang ada fikrah Islam yang jelas pasti akan memilih menentang Anwar Ibrahim,bukannya setakat sembang lebat nak buat Islam tapi berdiam diri soal siapa Anwar Ibrahim;  seterusnya membiarkan Dr Mazlan dicaci dihina walaupun perbuatan ini untuk kebaikan Ummat.

Kepada yang kata kita bergabung dengan pihak yang zalim,aku nak habaq orang yang zalim ialah orang yang membiarkan Anwar Ibrahim menjadi pemimpin,membiarkan ummat dirosakkan akidah mereka oleh manusia ini.

Ini bukan soal gabung dengan sesiapa, tapi soal nak halang orang yang tidak layak menjadi pemimpin, ketua di negara kita.Berlambak lagi yang layak,nak pilih orang macam ni buat apa? Jika ada individu yang berakidah sebegini dalam PKR,PAS,bahkan UMNO sekalipun maka semua orang wajib menolak orang ini tanpa kira parti.

Weight bertanding menentang Anwar Ibrahim tidak sama dengan weight menentang ahli biasa PKR. Kerana Anwar Ibrahim pemimpin PR,dan fikrah beliau akan dijadikan dasar negara sekiranya menang negara.

Takpayah cakap banyak.Kami bukan lawan PAS PKR tapi lawan figure yang bernama Anwar Ibrahim.Jangan dok ambik personal.Kawan2 aku yang PAS hampa dok kalut apa,kami bukan lawan PAS. PAS jugak untung kalau Anwar takdak,boleh PAS jadi kuat dalam PR. KALUT SUNGGUH.

Ni aku nak habaq mai,hampa khatam blog yang aku sertakan itu,lepas tu mai lah balun aku dan habaq benda kami buat ni betul atau salah! Tak percaya lagi blog tu,pi jumpa ustaz-ustaz,bagi link blog tu suruh depa baca,dan tanya betui dak tindakan Dr Mazlan lawan Anwar?

Satu lagi,yang dok bubuh kesalahan konon ada ahli UMNO hina Nik Aziz kata kafir la,buat video seks konon Mustafa Ali la,apa kaitan dengan Dr Mazlan? Boleh dak aku kata ahli PAS yang kata ahli UMNO kafir,tu Ustaz Hadi yang salah? Boleh ka? Aku nak bagi cayaq sikit otak jumud tu.

Akhlak ahli UMNO atau ahli PAS yang berjuta-juta orang mana boleh nak sama dengan Dr Mazlan atau Tuan Guru Haji Hadi.Ini tanggungjawab semua untuk dakwah, bukan bubuh kesalahan atas mana-mana pihak.

Buang la sifat taksub tu...Yang dok share sana sini konon Anwar dihina dimaki la dipenjara ditelanjangkan la apa,ya kita kesian kalau benda itu benar ; tapi itu masih tidak menghilangkan kebenaran yang dengan akidah dia ni.

Kalau Anwar jadi pemimpin negara dan dibawa bersamanya ideologi yang pelik dan bercanggah dengan syarak untuk dijadikan polisi negara, siapa nak tanggung? Maka haram untuk kita memilih beliau.

Awat kalau kesian kat dia,dia jadi layak memimpin? Takkan la kriteria layak nak jadi pemimpin itu kena buat orang kesian kat kita.Ni orang yang fikrah Islam yang jelas,dia tak akan biaq orang macam Anwar ni jadi pemimpin.

So something to ponder- pihak mana yang angkat Anwar jadi pemimpin? Parti UMNO ka? Dr Mazlan kena caci maki berkandaq,yang konon 'fikrah jelas' tu diammm ja,biaq kami kena maki.

Hampa sedaq dak kalau Dr Mazlan tak ambik tanggungjawab lawan Anwar dan Anwar menang dalam pilihanraya, dia jadi PM dan jadikan ideologi yang bercanggah islam tu dasar negara, hampa yang undi dia, hampa yang 'fikrah jelas' tu tanggung la dosa sebab mendiamkan kebenaran, seperti firman Allah dalam surah Al Baqarah ayat 42 "Dan janganlah kamu mencampurkan kebenaran dan kebatilan dan jangan kamu sembunyikan kebenaran itu sedang kamu mengetahuinya".

Yang kata Dr Mazlan gila duit la apa, dia tu dah VP TM kot, tak payah susah2 dah cari kerja lain, gaji dah berlambak pun, nak pi turun menghadap caci maki hampa ni buat apa.

Yang pembangkang yang kata Dr Mazlan lapaq kontrak kerajaan lepas pilihanraya, bukankah hampa yang kata Kerajaan BN akan jatuh,oleh itu memang tak cerdik la sapa yang pi bertanding time ni,baik duduk diam2 kat Telekom,takdak caci maki.

Orang dah berkorban jiwa raga hampa dok kutuk Dr Mazlan. Takpala... kami buat demi Islam. Allah jugak yang nak  judge kami di akhirat.

Bukannya manusia mana2 yang hina Dr Mazlan tu.. Semoga Allah beri kefahaman Islam kepada semua,kemaafan kepada yang menghina, dan rahmat ke atas rakyat Malaysia. Aaameen inshaAllah.

Wallahua'lam.
Ahmad Uzair Mazlan
Anak Dr Mazlan

Monday, April 29, 2013

0 #PRU13 KJ Nyanyi Lagu M.G.R Khas Untuk Pengundi India


Inilah dia kehebatan Calon BN Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin... Selain boleh menyayi dalam bahasa cina, KJ juga boleh menyanyikan lagu dalam bahasa tamil... 

Ini yang buat puak Pakatan Pembangkang kecut telur... 

Kalau dulu Chegu Bard bersumpah hendak lawan KJ dimana sahaja KJ bertanding, hari ini dia sunggup langgar sumpahnya, sebab takut untuk berdepan dengan KJ!



1 #PRU13 SURE (Suara Rakyat Rembau) episod 7 & 8





SURE (Suara Rakyat Rembau) episod 8: Sham Azmi

Dengan bantuan pemasangan lampu dan menambah beberapa peralatan futsal sumbangan dari Khairy Jamaluddin, membolehkan anak-anak muda di Kg Sendayan menjalankan aktiviti sukan di waktu malam. http://www.youtube.com/watch?v=zahT6G8HH54&feature=share&list=UUuzPrlUvALK47X30PrcqqiQ

SURE (Suara Rakayat Rembau) episod 7: Hisyam Yasin



Hisyam Yasin, penerima rumah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) melalui peruntukan Parlimen Rembau, melahirkan rasa syukur kerana kini beliau dapat memulakan kehidupan barunya bersama keluarga dengan lebih sempurna. http://www.youtube.com/watch?v=Akwue3c01QA&feature=share&list=UUuzPrlUvALK47X30PrcqqiQ

0 #PRU13 Belum Berkuasa DAP Dah Tunjuk Zalim


Tempoh kempen PRU-13 baru sahaja seminggu berlalu namun pemimpin pembangkang terutama sekali DAP sudah mula menunjukkan belang mereka apabila mengugut untuk menangkap bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed.

Alasannya ialah konon kerana Tun Dr Mahathir telah mengeluarkan kata-kata hasutan menuduh Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebagai perkauman.

Ugutan oleh Pengerusi DAP, Karpal Singh dalam ceramahnya di Kluang, Johor itu mungkin dilihat satu perkara remeh bagi segelintir penyokong PR tapi hakikatnya itulah nawaitu sebenar pembangkang seandainya mereka diberi peluang berkuasa.

Dalam ceramah yang sama juga Karpal selaku suara rasmi DAP turut menegaskan pendirian parti itu untuk menghalang perlaksanaan hudud di negara ini, kenyataannya itu tentu sahaja sebagai peringatan kepada PAS.

Sehari dua kebelakangan ini PAS kembali menimbulkan polemik hudud dalam usahanya menarik kembali sokongan pengundi Melayu Islam, walau pun hakikatnya ia hanyalah retorik namun bagi DAP isu tersebut dikhuatiri boleh menjejaskan sokongan bukan Islam kepada DAP dan PR.

Berikutan itu ramai pemimpin DAP bangkit mempersoalkan kejujuran PAS selaku rakan dalam pakatan pembangkang kerana ia dilihat satu perlanggaran terhadap persetujuan bersama yang sepatutnya hanya fokus untuk mengalahkan BN.

Belum pun berkuasa DAP sudah berangan untuk menangkap orang itu dan ini, kemudian dengan selambanya mempersoalkan keazaman rakan sepakatan, maka tidak sukar dibayangkan tahap kezaliman yang bakal mereka lakukan dan betapa celarunya negara andai PR berada di singgah sana pemerintahan negara.

Apa pun, ini membuktikan laungan kebebasan dan ketelusan yang sering dilaungkan oleh PR hanyalah omongan kosong semata-mata dari sudut lain ia pastinya mengecewakan sesetengah penyokong PR yang selama ini sering diulit propaganda dan mimpi indah.

2 #PRU13 Husam Biadap Hina Kakitangan Awam Rasuah


Kenyataan calon Pas bagi kawasan Parlimen Putrajaya kaitkan kematian Timbalan Ketua Pengarah yang ditembak mati kerana rasuah adalah biadap dan tidak tahu menghormati kematian arwah. Husam dilihat tidak berhati-hati dan tidak bertanggungjawab kerana sanggup menghina mangsa yang terkorban dengan mengaitkan dakwaan kerajaan korup dengan kematian yang berlaku beberapa hari lalu.

Dia turut mendakwa serangan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein kepada beliau berhubung isu pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam seolah-olah ingin menutup maklumat mengenai kawalan keselamatan negara.

Beliau berkata Hishamuddin perlu berhenti untuk hanya mengeluarkan kenyataan sebaliknya menumpukan usaha menangkap individu yang bertanggungjawab menyebabkan kematian Datuk Shaharuddin Ibrahim. Hishamuddin sebelum ini membidas Husam kerana mendakwa pembunuhan Shaharuddin disebabkan kerajaan korup.

Tapi beliau menjawab bahawa ni bukan isunya, isu yang lebih besar,menurut beliau, sudah tiga hari kematian itu. Tapi penjenayah masih belum ditangkap. Apa masalahnya dengan Husam ini, subuk pula nak mengatur apa yang perlu dibuat, Ini mesti kes dekat Kelantan dulu dia tak buat kerja, lepas tu nak samakan menteri BN ni pun tak buat kerja.

Sebab itu dia lari ke Putrajaya, sebab nak tunjukkan konon-kononnya kerajaan tak efisien, padahal kenapa tak tanya diri sendiri kenapa lari ke Putrajaya? Kenapa tak pertahnkan sahaja kerusi di Kelantan tu?

Berani juga dia ni cakap Datuk Hisham nak sembunyikan kawalan keselamatan negara lepas serang dia tak tentu pasal. Bukan pada awalnya dia ke yang sibuk tak tentu pasal. Kematian itu dia yang pakai buat modal untuk politik sebab nak bangkitkan kemarahan rakyat la tu agaknya.

Siap bagi cadangan dekat Datuk Hishamuddin untuk fokus cari penjenayah tersebut. Cubalah cari sekali Husam ooiii, kan nak jadi wakil rakyat di Putrajaya, cubalah tunjuk hero sikit. Untung-untung dapat lah naikkan undi, itu pun kalau berjaya selesaikan lah kan.

Allahyarham Shaharuddin, 58, mati ditembak dua lelaki bermotosikal ketika dalam perjalanan ke pejabatnya di Putrajaya, Jumaat lepas. Itu baru crita Husam, cerita si Khalid gagap pun tak kurang hebatnya. dia berani perlekeh dasar gaji minima yang baru diumumkan kerajaan sambil mendakwa ia tidak akan dilaksanakan secara menyeluruh.

Malah dakwa Khalid, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mempunyai dasar yang jelas dalam menyelesaikan isu-isu yang dihadapi oleh lebih tujuh juta pekerja di negara ini.

Namun penyandang Menteri Besar itu seolah-olah terlupa akan komitmen yang gagal dilaksanakan oleh kerajaan pembangkang di Selangor apabila segelintir penjawat awam negeri dinafikan hak untuk mendapat gaji minima RM1,500 yang ditawarkan.

Inilah orang cakap, lupa daratan. Sibukkan hal orang, hal sendiri lupa nak siapkan. Banyak juga pembangkang ni buat taik. Sudah-sudahlah tu, tak usah sibuk nak memerintah kalau benda kecil pun tak boleh tertunai.
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates