Friday, January 21, 2011

YB Mahfuz Omar Kosongkan Parlimen Pokok Sena


Media massa pada masa kini telah melalui arus globalisasi yang mana media kini bersifat universal dan tiada sempadan. Jenis dan fungsinya juga semakin canggih selari dengan perkembangan arus modenisasi pada masa kini. Namun pendedahan tanpa tujuan serta menyebarkan gossip, khabar angin boleh menyebabkan persengketa lebih besar.

Bermula spekulasi mengenai pemergian Allahyarham Mohamad Hidhir terdapat laporan media mengatakan bahawa Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Pembangunan Desa negeri itu telah meninggal dunia.

Khabar angin tersebut tersebar meluas melalui ruangan blog, facebook, twitter dan lain lain media cyber. Paling ketara diruangan twitter.

Seharusnya berita kematian tidak perlu dijadikan berita terkini dimana-mana ruang media elektronik dan media cyber. Biarlah lambat asalkan berita tersebut benar dan tepat.

Tanpa diduga ruangan twitter bergegar lagi, kali ini disebabkan kebodohan Ahli Parlimen Pokok sena, Mahfuz Omar (PAS) yang mempersendakan pemergian Allahyarham Datuk Mohamad Hidhir.

Rupanya ada orang gembira, bertepuk tangan dengan pemergian Allahyarham, berpantun di twitter “semut hitam takut helang,takut helang pada harimau,bn kecut di plbuhan klang, tuttut mati pula di merlimau.” Kata Mahfuz.

Pantun biadap yang dilemparkan oleh Mahfuz tersebut menyebabkan kemarahan orang ramai, ada yang menuntut agar Mahfuz menarik balik dan memohon maaf secara terbuka, namun ianya tidak diindahkan oleh Mahfuz.

Adakah ini pemimpin Islam? mempersenda kematian saudara sesama Islam. Inikah yang dikatakan ciri pemimpin Islam?

Saya cabar Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Bin Omar, kalau YB anak jantan kosongkan Pokok Sena! Dan jika PAS Kedah anak jantan! Bubarkan DUN. Tak payah tunggu wakil rakyat Kedah meninggal.. Jangan berselindung di sebalik batang lidi.. Ayuh tiupkan nafiri Perang ini.-Politik Harian

1 comment:

Anonymous said...

YB Pokok Sena islam plastik @ celup n BANGANG