Wednesday, November 23, 2011

Kerajaan Selangor Mahu Roboh Surau!


Surau An-Nur Shahiroh, bakal di robohkan untuk buat tempat parking.

Penduduk rumah pangsa kos rendah Indah Court di Jalan PJS 11/7a, membuat bantahan kerana mereka tidak bersetuju dengan tindakan pemaju membina surau ganti di tingkat empat, bangunan tempat letak kereta yang akan dibina di bekas tapak surau terbabit.

Surau yang dibina penduduk dengan kos RM93,000 itu akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada projek pembinaan tiga blok kondominium 30 tingkat dan 10 unit rumah kedai serta pejabat di kawasan berhampiran.

Penaung surau, Datuk Shaiful Nizam Abdullah, berkata tindakan itu tidak wajar kerana ia dibina hasil wang yang dikeluarkan oleh penduduk sendiri selain sudah mendapat kelulusan pihak berkuasa tempatan (PBT) sekitar 1997.

“Saya tidak faham mengapa pemaju dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) begitu mudah hendak merobohkan surau yang kami bina dengan duit sendiri.

“Lebih menghairankan, jika hendak menaik taraf Indah Court, mengapa pula surau ini dirobohkan?
“Kami bina surau ini bukan secara haram tetapi selepas kelulusan MPPJ. Lagipun, tidak sesuai jika surau dibina di atas lot parkir kerana ia menyusahkan penduduk untuk beribadah dan membuat kenduri.

“Begitu juga jika berlaku kematian, pasti sukar untuk mengurus jenazah,” katanya selepas bersemuka dengan pemaju dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Subang Jaya dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Hannah Yeoh Tseow Suan di kawasan berkenaan.

Inilah nasib orang melayu apabila DAP berkuasa! MB Selangor hanya boneka DAP!

2 comments:

Anonymous said...

khalid terlebih jilat eli wong!

Anonymous said...

DAP BABI!!!