Wednesday, January 30, 2013

Mahligai Mewah: Pemuda PAS Larut Desak Singkirkan Dato Fauzi


Pemuda Pas Larut desak Pas Pusat pertimbangkan untuk gugurkan pencalonan Dato Fauzi sebagai Ahli Parlimen Larut.

Ketuanya Mohd Akmal Kamaruddin adalah menantu Presiden Pas Hadi Awang, berkata sudah sampai masa Pas perlu memikirkan kepentingan parti dan imej Parti sendiri.

Kemewahan yang dikecapi oleh Dato Fauzi sebagai penceramah boleh menimbulkan keraguan rakyat serta memburukkan Parti. Dato Fauzi perlu menjawab keseluruhan persoalan bagi membuktikan dirinya seorang pegawai yang bersih dari rasuah sepanjang perkhidmatan di dalam pasukan polis dan bukan penceramah mata duitan.

Sebelum ini hampir semua pemimpin Pas daerah Larut sudah bersepakat untuk memilih Mohd Akmal Kamaruddin sebagai ahli Parlimen Larut tetapi ditentang oleh Pas negeri kerana hormat kepada bekas Pengarah Siasatan jenayah Bukit Aman Dato Fauzi yang boleh dipergunakan oleh Pas untuk tujuan promosi.

Berita mahligai mewah milik Dato Fauzi menjadi panas setelah beliau mengakui bahawa banglo tersebut memang milik beliau....


Terdahulu beberapa blog telah mendedahkan bahawa Dato Fauzi yang hanya berjawatan sebagai Pengarah di Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman mampu membina sebuah rumah di kawasan segitiga emas Shah Alam yang berharga lebih RM5 Juta.

Kalau PAS boleh singkir Dr Hasan Ali dan Ustaz Nasharuddin dengan sewenang-wenangnya, takkan lah si penumpang yang mencari kekayaan dalam PAS ni mereka tak mampu nak singkirkan! Malu lah......

No comments: