Saturday, April 18, 2020

Gambar Tular Jamuan Makan - Polis Akan Panggil Tim Menteri!





Polis akan memanggil seorang timbalan menteri yang menghadiri jamuan makan di sebuah maahad tahfiz di Lenggong, Perak, petang semalam.

Ketua Polis Perak, CP Dato' Razarudin Husain, berkata berdasarkan siasatan awal, timbalan menteri terbabit sebelum itu meninjau kesiapsiagaan kakitangan Kementerian Kesihatan (KKM) di Lenggong atas kapasitinya sebagai timbalan menteri.



Katanya, sebelum itu timbalan menteri meninjau persiapan kakitangan KKM diiringi sebahagian EXCO Perak, termasuk seorang pemilik maahad tahfiz berkenaan.

"EXCO yang juga pemilik maahad tahfiz itu membawa timbalan menteri ini melawat maahad tahfiz sebelum satu majlis makan diadakan oleh pengurusan maahad tahfiz berkenaan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Dato' Razarudin berkata berkemungkinan kerana melihat pihak pengurusan sudah menyediakan makanan, maka timbalan menteri itu tidak menolak untuk menyertai majlis makan berkenaan.

Gambar yang tular itu menerima kecaman netizen yang menyifatkan tindakan itu jelas melanggar peraturan PKP.

Terima kasih kerana bersama Bro Jinggo Channel (BJC), mohon [SUBSCRIBE] Channel YouTube ini untuk mengikuti lebih banyak video menarik di masa akan datang! Jika anda menyukai berita ini mohon [LIKE] dan [SHARE] sebagai tanda sokongan anda. Sokongan anda amat hargai. Terima kasih.  


No comments: