Thursday, January 14, 2010

6 Pakatan Haram! Gagal melaksanakan janji janji manifesto!



Bilboard Pakatan Haram yang merosakkan pandangan masyarakat dun Batu Caves, bak kata orang Hidup segan mati tak mahu.

Pakatan Haram yang dibentuk oleh PKR, DAP dan Pas hanyalah satu gimik politik untuk mengaburi mata rakyat kerana mereka cuba meniru konsep Barisan Nasional (BN). Mereka sebenarnya tidak berkeupayaan untuk mentadbir negeri apatah lagi negara. Oleh itu rakyat jangan mudah terpengaruh dengan tipu helah permainan politik mereka.

Rakyat pun ingin tahu sejauh mana Pakatan Haram ini sanggup melaksanakan janji-janji dalam manifesto mereka.

Pakatan Haram dilihat terdesak untuk menunaikan janji-janji manis mereka ketika berkempen pada pilihan raya umum lalu. Dengan ini jelas membuktikan Pakatan Haram ketandusan idea untuk mentadbir dan memimpin rakyat dan negara.

Mereka juga seolah-olah tidak percaya dengan pakatan Barisan Alternatif yang dibentuk sebelum ini. Mereka juga tidak yakin dengan apa yang telah diputuskan masa lalu tentang BA.

Kalau betul-betul mereka sepakat, bentuklah dan daftarlah sebagai satu parti yang menggabungkan ketiga-tiga parti ini. Saya cabar mereka! Kita lihat sama ada mereka boleh bekerja sama atau tidak.

3 BPN SEDIA GEMPUR!!!




MELIHAT kepada situasi politik ketika ini, tidak kiralah apa sahaja bentuk spekulasi, manipulasi dan provokasi yang dibuat ke atas parti, perlu diingat bahawa landasan yang paling kukuh adalah kembali kepada asas dan perjuangan UMNO iaitu sebuah parti politik yang berjuang mendukung cita-cita kebangsaan Melayu demi mengekalkan maruah dan martabat bangsa, agama dan negara.

Kesemua pihak digesa memberi sokongan padu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengilhamkan konsep 1 Malaysia kerana konsep itu dikatakan menuntut kerjasama dan penglibatan seluruh rakyat Malaysia.

Para sahabat sekailian sudah tiba masanya kita menumpukan kepada peperangan yang sebenarnya dialam cyber ini, iaitu menghancurkakan Pakatan Pembangkang! Apa yang penting kepada kita ialah kembali kepada perjungan asas iaitu untuk perpaduan BN sebagai satu landasan untuk terus memerintah negara seterusnya menyatupadukan masyarakat.

DENGAN INI SAYA MENYOKONG PENUH BLOGGER PEMBELA NEGARA (BPN) DI TERAJUI OLEH PANGLIMA PERANG CYBER SEBAGAI PEMIMPIN BARISAN SAF PERANG HADAPAN DI ATAS TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PEMBELA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA!!
GEMPUR! GEMPUR! GEMPUR!!!

Salam Perjuangan 1Malaysia

BJ

Wednesday, January 13, 2010

0 Penentangan penggunaan kalimah “Allah” di Malaysia bukan isu politik.




Pemuda Bahagian UMNO Bukit Bintang menyarankan bahawa orang awam terutamanya pihak bukan islam agar tidak memperlekehkan pandangan dan perasaan orang islam yang menentang penggunaan kalimah Allah supaya luka berikutan isu ini dan pembakaran khianat gereja-gereja di Malaysia dapat diubati.

Penafian pandangan dan perasaan umat islam Malaysia yang menentang penggunaan kalimah ini sebagai satu agenda “politik”, “fanatik” atau “sempit” hanya akan menyisihkan lagi masyarakat islam dan bukan islam daripada mencapai penyelesaian. Apa yang perlu dilakukan oleh setiap rakyat Malaysia adalah untuk memahami dan berempati antara satu sama lain agar Malaysia dapat keluar dari ketegangan yang melanda negara kita sekarang.

Untuk itu pemuda bukit bintang berpendirian bahawa perasaan dan pandangan muslim harus diketengahkan agar pihak awam dapat memahaminya.

Sebelum itu, Pemuda Bukit Bintang menyatakan pendirian kami bahawa kami tanpa berbelah bagi mengutuk tindakan membakar mana-mana rumah ibadat kristian. Perbuatan seperti ini sebenarnya mencemarkan nama Islam dan harus dibendung setegas-tegasnya. Penjenayah harus dibawa ke muka pengadilan segera. Walaupun demikian, Pemuda Bukit Bintang menyokong sebulat suara bahawa pandangan umat islam di Malaysia harus diketengahkan secara tegas, sivil dan berhemah tanpa kekerasan dan keganasan.

Pandangan muslim di Malaysia sebenarnya tidaklah rumit. Pada kami, perkataan “Allah” adalah merujuk kepada Allah Tuhan kami; Tuhan yang Esa; Tuhan yang satu; Tiada anak dan tiada diperanakkan. Kamus Dewan Bahasa mendefinasikan yang [Allah itu adalah tuhan orang islam] sahaja. Perkataan ini digunakan oleh kami dari kami lahir hingga ke liang kubur dan berkali kali setiap hari; sebelum dan selepas makan; diwaktu suka dan duka dan sebagainya. Ia mempunyai pengertiaan yang bukan sahaja literal tetapi marangkumi fahaman keagamaan dan tauhid serta ikatan emosi, kesayangan dan kerohanian yang amat mendalam bagi umat Islam di Malaysia. Dan kita telah menggunakannya setelah sekian lama di Malaysia ini. Penukaran maksud perkataan ini sudah tentu memberi kesan kepada kami kerana ia tidak akan lagi merujuk kepada Tuhan kami yang esa.


Isu pada masa ini timbul apabila segolongan masyarakat meminta perkataan ini ditukarkan maksud yang kami fahami. Hujah-hujah yang dikemukakan oleh mereka pada masa ini pada masa ini pada masa ini tidak munasabah dan sukar diterima. Maka dengan itulah secara tidak sengaja menimbulkan kesangsian dan keresahan tentang penggunaan kalimah ini oleh golongan bukan Islam.

Secara amnya hujah yang diberikan boleh digolongkan kepada dua kategori. Pertamanya adalah berdasarkan bahawasanya ia digunakan di dalam dunia arab dan Indonesia untuk membawa maksud tuhan bukan orang islam. Hujah ini tidak diterima oleh muslim kerana persoalan di dalam isu ini adalah pemakaian kalimah “Allah” di dalam bahasa Malaysia di Malaysia dan bukan di negeri Arab atau Indonesia. Penggunaan kalimah Allah mengikut kamus DBP yang autoritatif jelas menunjukkan bahawa rujukan kepada tuhan bukan islam adalah tetap salah dalam pemakaiannya di dalam bahasa malaysia. Ia sejajar dengan pemakaian kelazimannya di dalam bahasa melayu yang dipakai selama ini. Terdapat banyak bukti penggunaan eksklusif sebegini di Malaysia sejak merdeka lagi. Dari prinsip rukun Negara ke lagu negaraku ke ucapan harian. Allah telah digunakan secara "eksklufi" kepada Allah tuhan Islam di dalam bahasa malaysia dan tidak seperti bahasa arab dan indonesia yang mempunyai epistimologi dan sejarah penggunaan yang berlainan.

Hujah bardasarkan konteks pemakaian di dalam bahasa Indonesia juga tidak bertepatan dan sesuai. Di Indonesia amalan sesetengah penganut islam membolehkan mereka berkahwin dengan penganut ugama lain tanpa berpindah agama. Pihak kristian dibolehkan untuk menyebarkan ugama kristian di kalangan melayu dan justeru itu membenarkan secara meluas dan umum penggunaan “gereja Allah” dan “Allah anak Yesus”. Perkembangan bahasa di Indonesia dan Malaysia juga tidak sama. Akibat assimilasi semua jenis kaum kepada satu bangsa indonesia, bahasa dan identiti indonesia lebih diutamakan. Di sini, amalan kita jauh berbeza. Kita mempunyai undang-undang yang jelas tidak membenarkan penyebaran ugama lain kepada muslim. Umat Islam di Malaysia rata-ratanya tidak boleh menerima seseorang yang keluar Islam.Orang bukan islam khususnya di semenanjung Malaysia tidak diwajibkan untuk diassimilasi dan secara amnya mengutamakan bahasa ibunda dan inggeris. Norma sosialnya berbeza. Konteks perkembangan Islam berbeza. Penggunaan perkataan Alah pun begitu dan di sini telah digunakan khusus kepada tuhan orang Islam sahaja.

Hujah kedua adalah berdasarkan fakta bahawa pihak kristian di sabah dan sarawak telah menggunakannya selama beberapa ratus tahun. Oleh itu semua urusan agamanya menggunakan Allah dan perkara ini telah sebati dengan mereka. Penukaran kepada Tuhan tidaklah munsabah dan sukar. Perkataan Allah pada mereka juga mempunyai ikatan emosi sebagaimana orang muslim. Tetapi hujah beginilah yang menimbulkan beberapa persoalan. Kenapa fakta penggunaan orang islam yang menggunakan "Allah" sebaliknya tidak boleh diterima? Kenapa fakta penggunaan Allah dalam bahasa malaysia formal selama ini tidak boleh diterima? Kenapa kita pandangan minoriti bukan muslim boleh diterima dan pandanagan majoriti muslim tidak boleh. Inilah ketidaksamarataan hujah yang tidak boleh meyakinkan umat Islam kenapa perkataan "Allah" perlu diubah maksudnya.

Penyelesaiaan isu kalimah Allah ini, kami akui amatlah rumit dan sebenarnya memerlukan penyelesaian luar mahkamah melalui perbincangan dan semangat tolak ansur dan muhibah. Tetapi untuk mencapai kesepakatan, rakyat harus memahami mengapa umat islam merasa cemas dan marah. Suatu perkataan yang mempunyai maksud keagamaan dan ikatan emosi akan diubah tanpa, pada pandangan umat Islam, alasan yang substantif dan boleh diterima. Sekiranya pandangan umat islam ini dinafi atau diketepikan oleh masyarakat dan tidak dipimpin , maka sepertimana yang kita lihat, ianya akan mempunyai nyawa sendiri dan sukar dikawal. Kami pemuda bukit bintang menginsafi keperluan kepimpinan ini dan menyeru untuk kali ini semua golongan umat islam bersatu tanpa mengira haluan politik memimpin keresahan umat islam ini dan menyelesaikan perkara ini secara aman dan kolektif. Jangan menidakkan pandanagna umat islam. Masa untuk berpolitik sudah capai batasannya. Masa sekarang adalah untuk mencari jalan penyelesaian bersama.
Sumber : Tengku Azman Facebook

9 Mitsubishi Evo Milik Bro Jinggo...

Wah hebat bergaya, Mitsubishi Evo sumbangan Khairy Jamaluddin... Nak tergelak pun ada, nak marah tak sesekali la.. sabab aku tahu ini semua adat permainan politik dalam cyber war ni... Biasalah kalau tak tahan kena fitnah atau dikritik tak payah la jadi blogger. Kalau masin mulut orang yang cakap aku pandu Mitsubishi Evo ni... Syukur alhamdullilah la.. memang aku idamkan kereta ni tapi tak tercapai lagi hajat aku. Kepada sahabat sekalian tolong doakan agar aku dapat memiliki kereta idaman aku ini... Tak kesahlah sumbangan itu datangnya dari sesiapa pun. Nak beli pakai duit poket sendiri, aku belum ada kemampuan lagi. Mudah mudahan ada rezeki, kerana aku percaya rezeki untuk aku ada, cuma aku perlu berusaha lebih lagi untuk mencapai impian ku...




Apa tujuan sebenarnya pengendali laman blog diatas menyusup masuk kedalam laman blog aku? Nak dapatkan perhatian dari aku ker? Ke kurang promosi atau kurang hit brader? Begitu jelas sekali pengendali laman blog tersebut sedang berusaha untuk memecah belahkan perpaduan diantara bloggers pro Umno di alam cyber ini!

Tak sangka pula pengendali laman blog tersebut mempunyai krebiliti yang begitu rendah sekali… Begitu terdesak nampaknya sehingga memaksa aku menjawab persoalan darinya… Kesian juga melihat beliau terpaksa masuk kelaman blog aku untuk mempromosikan laman blog beliau... Kesian... lemah syawat ke bro...
Kalau ko betul betul mahu memperjuangkan Agama, Bangsa dan Negara.. Buktikanlah kejantanan kau dulu bro! Kenapa harus bersembunyi disebalik wajah orang lain? Kenapa harus takut jika mahu menegakkan kebenaran? takkan berani baling batu sembunyikan tangan kot, tak gentleman la bro! Telor setengah masak ker bro guna gambar profile orang lain.

Cukuplah cukuplah, kami dah masak dengan helah pakatan pembangkang…

Apa yang terdedahnya hubungan Khairy dengan Anu War? Mana? Aku tak Nampak apa-apa pun yang terdedah, jangan syok sendiri atau bermain dengan emosi sendiri brader. Mana buktinya yang kau katakan terdedah tu? Dah puas aku belek-belek didalam laman blog saudara, tak ada satu pun bukti yang mendedahkan hubungan Anu War dengan KJ?

Posting GAP pula telah diputar-belitkan oleh saudara dan beberapa individu untuk kepentingan pihak yang lain. Jika diamati betul-betul tidak ada satu patah perkataan pun dalam posting itu yang menyatakan hubungan KJ dengan Anu War dan RPK.

Bagi aku GAP telah menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang blogger yang memperjuangkan negara, GAP telah berjaya membuktikan ada hubungan diantara hubungan Anu War/ RPK/ Kalimullah.

Kenapa pula cuba mengalih Isu tersebut kepada KJ… Bro, dah tak ada modal lagi ke? Atau dah kehabisan peluru?

Adalah sesuatu yang tidak boleh diterima apabila RPK dikatakan mempunyai hubungan dengan Khairy Jamaluddin. Didalam penulisan RPK, beliau banyak menulis untuk menjatuhkan kerjaya Khairy sebagai seorang ahli politik, terutamanya dalam penulisan bersiri beliau Khairy Jamaluddin Chronicles.

Laman blog saudara dan anti khairy yang lain pun banyak mencedok dari artikel artikel bersiri Khairy Jamaluddin Chronicles, hasil penulisan dari RPK. Siapa sekarang yang bersekongkol dengan RPK bro?

Tuduhan Khairy bersekongkol dengan Anwar Ibrahim adalah satu tuduhan yang tidak bertanggung jawab dan merupakan satu fitnah. Jika Khairy mahu bersekongkol dengan Anwar Ibrahim , Khairy tentunya telah menyertai PKR apabila dia mula pulang dari luar negara. Tetapi sebaliknya beliau memilih untuk bersama Perdana Menteri pada waktu itu Tun Dr Mahathir.

Usahlah saudara dan sahabat-sahabat saudara cuba untuk melaga-lagakan Khairy dengan PM DS Najib, kerana DS Najib bukanlah seorang pemimpin yang tidak boleh menilai siapa musuh dalam selimut. DS Najib tahu apa yang dilihat dan dilakukan nya. Jika tidak tentu sekali DS Najib tidak menyokong KJ sebagai Ketua Pemuda.

Yang jelas dilihat, laman blog saudara ada intipati cubaan untuk melaga-lagakan blogger BPN dan blogger pro umno. Hasutan demi hasutan dilakukan agar berlakunya perpecahan diantara blogger BPN dan blogger pro umno!

Bagi aku memang Saudara adalah blogger yang tidak harus disokong! Dan ada ada kemusykilan bahawa rangkaian saudara ini adalah agen dari pak Anu War yang sedang berusaha untuk memecah belahkan bloggers pro Umno… selagi ada duri dalam daging, selagi itulah usaha-usaha untuk memecah belahkan blogger BPN dan blogger pro umno berterusan.

Harus diingat permainan politik pembangkang di waktu PRU ke 12/2008 yang lepas adalah bertujuan untuk memusnahkan kekuatan Pemuda UMNO dengan menimbulkan rekaan cerita,tuduhan dan bermacam lagi ke arah Pemuda UMNO itu serndiri.Mungkin masih ingat Isu Keris yang tak sepatutnya dilayan dewasa itu, sedangkan ia ditimbulkan oleh pihak pembangkang sendiri

Kekuatan UMNO terletak juga ditangan Pemudanya, Sdra Khairy yang dalam pemerhatian dan saya telah berjuang menaikkan martabat Pemuda UMNO sehingga disegani oleh rakan-rakan dalam BN serta di pihak pembangkang.

Kepada bloggers diluar sana teruskan perjuangan demi bangsa, agama dan negara!!! Kalau nak menang kita buat cara nak menang! Perjuangan membela agama bangsa dan negara harus diteruskan!!! Tidak ada masa untuk melayan provokasi yang boleh membawa perpecahan dikalangan blogger pro umno.


Salam Perjuangan! Salam 1Malaysia!

0 MB SELANGOR JADI BUDAK SURUHAN ANWAR SELAKU PENASIHAT EKONOMI




Kenapa Anwar beria sangat mahu memegang jawatan selaku Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor. Adakah kerana kepintaran dan kebijaksanaanya dalam urusan ekonomi atau atas sebab bekas Menteri Kewangan yang dikatakan hebat sehingga krisis kewangan negara pada 1996-97 yang mana ketika itu Anwar dengan semaunya membasuh tangan dan hampir-hampir bersedia untuk memjana pinjaman IMF Dunia. Kalau bukan dengan pantas PM ketika itu Tun Dr.Mahathir menghalang cadangan yang memusnahkan dan memporak-perandakan Negara serta meruntuhkan keutuhan pegangan kuasa ekonomi di Asia.

Apa ada pada Anwar, kalau bukan hanya bermain politik untuk dilantik Penasihat Ekonomi Selangor!.Gimik dengan tak bergaji dan akhirnya disediakan kemudahan segala opis yang semaunya untuk mengangkat martabat selaku Penasihat Ekonomi Selangor. Macam tak ada lagi pakar ekonomi yang terdapat bagi anak jati di Selangor ketika ini.Saya percaya idea ini datang dari Anwar sendiri untuk"back up" dan accessories diri untuk agenda dirinya.

Percayalah, tauge-tauge besar dari luar negara tak pasti dari mana akan sudi hadir ke Selangor untuk menjalankan operasi perdagangan terbuka yang mana mereka ini adalah rakan dan kepentingan Anwar untuk diwaktu masa panjang kelak.Jika ini terjadi, Anwar akan menguasai Selangor dengan kekuatan perdagangan yang banyak dari luar negara. Sekali jantik, sepuluh yang datang tau!. Sekaligus sepuluh yang datang itu akan menjahanamkan budaya dan sosio-ekonomi Selangor. Back Up semacam ini sangat memberbahayakan malahan kuasa MB Selangor Khalid Ibrahim tidak akan dapat menghalang sekiranya ia terjadi.Kenyatan Anwar "Walaupun saya ketua Khalid dalam PKR tetapi di Selangor, dia adalah ketua saya. Jadi jangan risau,” kata Anwar yang juga Penasihat PKR sambil menambah beliau akan berada lingkungan sebagai anggota sepasukan untuk membantu Selangor.

Bolehkah kita dengan waras mengakui kenyataan semacam ini. Seorang bapa dilantik oleh anak(ketua kelas) sebagai bendahari kewangan untuk kelasnya? Tentu saja pengaruh si bapa sangat besar dalam pentadbiran kelas tadi.

Isu BTN yang di timbulkan oleh pembangkang khasnya PKR ada kaitan dengan Kerajaan Selangor kalau kita perhatikan secara serius.Ia melibatkan MB Selangor tidak mendapat sokongan dan kerjasama dari kakitangan perkhidmatan awam.Mungkin saja kakitangan awam merasakan pentadbiran kerajaan Selangor gagal dalam mengurus dan mentadbir Selangor. Oleh itu dengan memasukkan Anwar, Usaha itu kononnya boleh melenturkan hubungan tegang apa yang berlaku.

Akhirnya ditimbulkan BTN sebagai punca yang penjawat awam ini telah "Diindoktrinasikan & q uot;oleh pemerentah. Hebat bukan, permainan politik dan strategi Anwar dan juak-juaknya dalam isu BTN ini. BTN adalah semangat Jati Diri untuk Negara dan pertahanan cintakan tanahair. Segalanya bukan atas alasan BTN tetapi kegagalan kerajaan Selangor mentadbir dan berkomunikasi dengan baik dengan kakitangan awam di Selangor. Mungkin saja, pentadiran awam merasa muak dengan ujudnya kaki-kaki pengampu dan menjual nama parti sebagai sandaran diwaktu berurusan dengan penjawat awam.

Jangan persalahkan kakitangan awam dalam hal kerajaan Selangor jika Selangor akan dilanda muflis setelah Anwar menjemput tauge-tauge besar yang akan membaham kekayaan bumi Selangor.
Sumber: Tblog
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates