Monday, August 15, 2011

Minyak Dunia Turun, So What Anwar Ibrahim - Part 2 Pembangkang Kena Bakar


Seperti yang jangkakan posting bertajuk Minyak Dunia Turun, So What Anwar Ibrahim ? yang lalu buatkan puak pembangkang tidak senang duduk macam cacing panas kena bakar hidup-hidup.

Terbaru melalui sistem pesanan ringkas (SMS) ada arahan diterima oleh bloggers Pakatan Pembangkang untuk menyerang artikel tersebut secara bertubi-tubi... Menurut pesanan yang diterima oleh beberapa sumber menyatakan pihak atasan pembangkang tidak berpuas hati dan arah bakar artikel tersebut supaya ianya tengelam dari fikiran rakyat.

Jelas menunjukkan betapa dangkalnya pemikiran mereka ini, langsung tidak berilmiah sama sekali dan hampir sama dengan kanak-kanak bergaduh berebut guli... lebih menyerlah lagi apabila bloggers puak pembangkang tidak profesional dalam memberi pandangan yang bernas sebaliknya dipenuhi dengan kata-kata sumpah seranah! baca disini...

Mereka sering mendesak kerajaan pusat Barisan Nasional untuk turunkan harga minyak setiap kali harga minya turun, tetapi gagal untuk melaksanakan di negeri yang mereka perintah...

Memang betul harga minyak turun... tapi bagaimana dengan kosnya? turun juga ke? kenapa ini semua mereka tidak diambil kira?

Ok lah kita tolak tepi cerita tu dulu... Terdahulu kita cabar puak pembangkang untuk turunkan harga minyak disetiap negeri yang mereka perintah... Alasan yang mereka berikan ialah kuasa nk turunkan harga minyak terletak pada kerajaan pusat.. bukan kerajaan negeri.



Ok.. Baik lah... kalau itu alasan yang mereka berikan... memang aku tidak boleh terima, kerana itu alasan yang tidak bertanggung jawab, mengelak dan menunding jari kepada kerajaan pusat sedangkan mereka yang memerintah kerajaan negeri.

Selain daripada itu keseluruhan negeri yang diperintah oleh puak pembangkang mempunyai banyak sumber semulajadi tapi sayangnya habis dirompak oleh mereka yang tidak bertanggungjawab untuk kepentingan diri mereka sendiri...

Apa salahnya jika sumber yang dirompak dari rakyat itu dijadikan subsidi untuk meringankan bebanan rakyat di Selangor.

Sebagai contoh cari duit beri subsidi kepada pengusaha stesen minyak supaya RON95 dari RM1.90 diturunkan menjadi RM1.40 seliter. Saya cabar turunkan satu jenis harga petrol dan satu negeri dulu cukuplah, kalau banyak nanti mereka tidak mampu pulak, ada yang tergadai nanti...

Cuba buat di negeri Selangor dulu.... ada berani? hahaha.. harap Khalid Ibrahim tak tertelan air liur pulak...

Kalau di negeri sendiri pun mereka tidak boleh nak fikirkan macam mana nak turunkan harga minyak... macam mana PR nak turunkan harga minyak di Malaysia?

Jangan bagi alasan bahawa kuasa nk turunkan harga minyak terletak pada kerajaan pusat lagi.. apa gunanya buku jingga itu kalau sekadar untuk menjadi hiasan permata hodoh tersergam usang dalam almari tu?

Buktikan dulu kepada rakyat bahawa Pakatan Rakyat mampu turunkan harga minyak dengan cara beri tersendiri tanpa bergantung kepada kerajaan Pusat!

Ada otak fikir-fikirkan lah... bukan guna kepala lutut Mat Sabu yang sudah tercabut itu untuk membohonggi rakyat....

Politik Harian/Bro Jinggo

2 comments:

Anonymous said...

senang je kalau diorang tak dapat turukkan minyak suruh diorang turunkan harga air/cukai pintu dan lain-lain yang berkenaan dengan cukai yang dikenakan kerajaan negeri.

Anonymous said...

biasala bro... PR itu kan Penipu Rakyat....