Saturday, September 10, 2011

Azizan Gagal... Phahrolrazi Calon Pilihan MB Kedah Baru


Kerajaan negeri Kedah dibawah pimpinan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak Parti PAS pada dasarnya dilihat gagal melaksanakan janji-janji yang ditaburkan pada pilihanraya umum lalu.

Apabila kerajaan negeri menabur janji, rakyat akan berharap dan ia harus ditunaikan.

Oleh itu isu spekulasi penggantian Menteri Besar Kedah yang mula suam-suam kuku kini dipanaskan kembali dengan desas-desus exco kanan Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi yang dikatakan calon pilihan jika berlaku kekosongan jawatan tersebut.

Walaupun dua lagi exco, Datuk Amiruddin Hamzah dan Datuk Mohammad Taulan Rasul  turut berada dalam senarai itu, Phahrolrazi yang juga ADUN Pengkalan Kundor dikatakan menjadi calon pilihan jika wujud keperluan berbuat demikian.

Bahkan, wujud cakap-cakap yang Azizan dikatakan diberi masa untuk terus menjalankan tugasannya sebagai biasa kecuali jika terdapat halangan yang tidak dapat dielakkan seperti masalah kesihatan.

Selain daripada itu, kelancaran pentadbiran kerajaan Kedah, PAS tentunya tiada pilihan sekiranya Azizan sakit, khususnya dalam menghadapi pilihan raya umum yang akan datang.


Woooo Tunggu dulu!

Kerusi MB Kedah Aku yang PUNYA!!

Inilah peluang yang dinanti-nantikan oleh Mahfuz Omar apabila Menteri Besar Kedah, Datuk Azizan Razak kini berada dalam“Flip Flop” apabila satu demi satu kepincangan pentabiran mereka makin kian terdedah.

Selain kegagalan membentangkan bukti serta fakta berkenaan melunaskan janji-janji yang terkandung dalam manifesto parti itu pada pilihanraya umum lalu, pentadbiran “flip flop” kerajaan pimpinan Pas juga semakin menjadi bualan umum.

Dikhabarkan Mahfuz sekarang sedang mengintai kerusi MB Kedah sekiranya Azizan terus di tekan oleh pelbagai pihak. Tak mustahil YB yang berkelulusan SRP ini akan menambah racun dan menikam belakang Azizan demi mengejar cita-citanya dari seorang penjual cendol kepada Menteri Besar Kedah. Ianya satu pengiktirafan yang tertinggi buat Mahfuz Omar.

4 comments:

Anonymous said...

Hahahahaha......lulus SRP pun ada hati nak jadi MB? Kesian orang Kedah,dah tak ada calun lain yang layak agaknya ya...

mcm ni lah said...

jom singgah ke blog sy ade aneka info terkini lg sengsasi,
info terkini,
cinta dihalang keluarga, sepasang kekasih bunuh diri.
keputusan telco kerana cukai cecah lebih rm576juta.
myvi 1.5l baru tingkat jualan perodua.
dan pelbagai aneka info2 terkini lg sengsasi di blog saya,
jom terjah.

Anonymous said...

Kalau Mahfuz-Mahfiz jd MB Kedah, ada harapan org Kedah blh makan cendoi free ..........

Anonymous said...

Woi lu tak dapat duit ka? Parpukari dapat 80 ribu sebulan. Papagomo dapat 50 ribu sebulan dari MKN. Lu bodoh ka?!!!! Itu KJ kasi potong kote la!!!

TU DIA!!! RM80,000 sebulan untuk PARPUKARI buat kerja-kerja fitnah ?

Pernahkah anda dengar ayat ini dari Parpukari - "DEMI ALLAH SAYA TAK MAKAN DUIT"? Percayakah jika saya katakan pendapatan parpukari adalah 80ribu sebulan?

Tidak menuduh, tetapi menjadi persoalan bagaimana seorang blogger Umno memperolehi sebanyak RM80,000 sebulan ? Apa pekerjaan Parpukari atau nama sebenarnya Mohamad Salim bin Iskandar selain dari blogging ?

Sahabat saya MiloSuam yang blognya berada di kedudukkan ranking paling atas pun amat jauh sekali untuk mencecah pendapatan RM80ribu sebulan. Blog Parpukari adalah jauh lebih tertinggal daripada blog MiloSuam. Persoalan ini bukan hanya perlu dijawab tetapi perlu disiasat oleh SPRM.

Sila lihat slip di bawah yang tertera nama dan nombor IC sekali ;






Berikut pula adalah maklumat peribadi parpukari

Nama Penuh: Mohamad Salim bin Iskandar.
Nama Samaran : Parpukari
Blog : www.parpukari.blogspot.com/
Nombor IC : 730709-08-5123
Nombor A/C Maybank : 114124062908

September 13, 2011 3:59 AM