Wednesday, November 9, 2011

Hudud Tiada Dalam Dasar Pakatan - Kata Anwar Ibrahim


Demi meraih undi kaum cina sekali lagi ketua pembangkang Anwar Ibrahim meludah PAS yang berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, Anwar Ibrahim PKR memberi jaminan masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi tidak mempunyai tempat dalam dasar Pakatan Rakyat.

Anwar berkata demikian ketika menjamu selera bersama beberapa persatuan dan persatuan Cina malam tadi di Subang Jaya. Anwar hadir bersama ahli-ahli Parlimen PKR menjamu makan malam di hotel mewah tersebut ketika itu ahli Parlimen yang lain sedang membahaskan bajet di Parlimen. Padahal rakyat mengundi mereka untuk bekerja di Parlimen bukan bersenang-senang untuk menjamu selera.

"Apabila orang bertanya tentang pendirian saya pada undang-undang hudud, saya memberitahu mereka bahawa pendirian PKR dan Pakatan Rakyat adalah untuk menyokong perlembagaan.

"Tetapi apabila orang bertanya pendirian peribadi saya sebagai seorang Muslim, ini adalah satu soalan rumit. Jika anda menjawab 'tidak', maka anda adalah mati. Tetapi jika anda menjawab 'ya', maka New Straits Times esok 'tajuk berita akan menjadi' Anwar menyokong hudud undang-undang ', "katanya.

Menjawab komen dari akar umbi, Anwar meminta pemimpin-pemimpin PAS perlu memahami bahawa undang-undang hudud masih merupakan masalah masyarakat, menurut Anwar lagi beliau akan memujuk pemimpin PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam mesyuarat Pakatan dijadualkan pada hari ini.

Sampai bila Nik Aziz harus tunjuk di bawah telunjuk Anwar dan DAP???

PAS is Dead!

2 comments:

Anonymous said...

ni kena kasi PAS jawab ni....scoz merekakan nak buat negara berkebajikan.

azman said...

semakin bercelaru puak-puak pembangkamg ni!