POLITIK HARIAN: Koh Tsu Koon Umum Tak Tanding PRU-13

Thursday, November 17, 2011

Koh Tsu Koon Umum Tak Tanding PRU-13


Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon hari ini mengumumkan bahawa beliau tidak akan bertanding pada pilihan raya umum akan datang, baik di kerusi parlimen, mahupun di peringkat negeri.

Bercakap kepada wartawan di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur, Koh berkata tindakan itu bagi memberi peluang kepada barisan pelapis kedua pemimpin Gerakan.

Ia juga sebahagian daripada strategi transformasi Gerakan yang dinamakan “Bergerak bersama rakyat’.

"Saya sendiri akan memimpin melalui teladan dan mengambil langkah pertama untuk pembaharuan.

"Saya telah memutuskan untuk tidak bertanding sebagai calon dalam mana-mana kerusi sama ada di parlimen mahupun negeri pada pilihan raya umum ke-13 nanti,” katanya.

2 comments:

Anonymous said...

Bodoh punya olang. Kalau UMNO bertanding tetap bertanding biarpun tahu nak kalah. Yg penting dah jd org terpilih peluang jd ketua bahagian lebih mustajab sebab kalau ditakdir BN lagi mentadbir negara, semua projek turun melalui ketua bahagian. Kalau kalah tobat tak akan nampak muka, biarpun satu kampong terbakar dan ditimpa bencana, sebab kerja tak beri apa2 pulangan sampingan. Tapi kalau BN menang lg, lembu jatuh parit pun pegang tali untuk ambik gambar bagi publisisti dan org atas2 nak tengok nanti. Sapa2 yg biasa sure tersenyum...ye la kita pun dari situ jugak..itu duluuu...Lepas balik mekah rasa bersalah banyak pun ada. Ye la kita masih anggap Islam tu agama kita dan msh percaya akan ada hari akhirat. Yg msh dok buat keja mcm tu sebenarnya rasa msh sihat dan ketepikan kejap akhirat dan ada masa nanti bertobat. Tp ingat tobat pun takkan nak bakar semua harta yg diperolehi secara tidak berpeluh itu.

Anonymous said...

Anon November 17, 2011 12:27 PM, PAS dengan PKR lagi teruk jadi anjing DAP. PAS pula dulu tuduh kerjasama dengan bukan Islam sebagai haram walaupun untuk kestabilan politik, tapi sekarang kerana dengkikan UMNO PAS sanggup jadi anjing suruhan DAP, halal sehalalnya, dasar penyokong PAS bodo tahap kerbau mana tahu fikir, sama macam tok guru dia, fikir guna kepala lutut, sampai mampus jadi bodo la kau ni.