Monday, November 21, 2011

Nurul Izzah Lavocah Pertahankan Pengganas Untuk Apa?


Terdesak sangat Izzah ni... Kerana mahu publisiti murahan, Izzah sanggup pertahankan pengganas yang merbahaya di seluruh rantau Asia Tenggara... Izzah sengaja mainkan isu ini untuk meraih simpati, kononnya Pakatan Pembangkang prihatin dengan rakyat!

Izzah tidak fikir ke, bagaimana pula dengan keselamatan rakyat di negara ini??? Jangan fikir pasal kepentingan politik saja lah Izzah! Tanggungjawab keselamatan kepada rakyat dan negara perlu dijaga!

Mungkin bila dah ada letupan bom sana, sinun baru Izzah nak tangkap pangganas tersebut agak, tapi masa tu semuanya sudah terlambat...

Jangan jadi gadaikan negara untuk kepentingan politik semaata-mata Izzah!

Terdahulu, Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar hari ini mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah berbohong apabila menjanjikan pembaharuan politik sedangkan pada masa yang sama menahan 13 individu di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

September lalu Najib berjanji akan memansuhkan ISA.

“Ia (apa yang diperkatakan) hanya kerja perhubungan awam di pihak perdana menteri. Anda telah berbohong kepada rakyat Malaysia,” kata beliau selepas melancarkan Program Sumbangan Yayasan Aman di pejabat Pusat Perkhidmatan Ahli Lembah Pantai di sini hari ini.

Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia pada 15 September lalu, Najib berkata akan memansuhkan ISA dan akan digantikan oleh dua akta baru.

“Jika ada bukti yang membuktikan mereka (13 tahanan) amat berbahaya kepada masyarakat, maka dakwa mereka di mahkamah terbuka,” kata Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai.

Semalam, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata kumpulan 13 individu yang ditahan pihak berkuasa di Tawau awal minggu lalu sebagai amat berbahaya kepada keselamatan negara dan serantau.

Menurut beliau, kumpulan 13 individu terbabit termasuk enam warga asing “tidak takut mati” dan “mahu mati jihad” amat berbahaya bukan sahaja kepada rakyat Malaysia tetapi seluruh rantau Asia Tenggara.

“Kumpulan ini tidak takut mati dan sememangnya mereka mahu mati dalam jihad,” katanya.

Menteri Dalam Negeri itu turut mendedahkan operasi yang dilaksanakan oleh 13 individu yang ditahan tersebut melibatkan tiga negara, tetapi beliau tidak mendedahkan ketiga-ketiga negara terbabit.

6 comments:

usin said...

"Nurul Izzah Xxxxxxx Pertahankan Pengganas Untuk Apa?"
jawapan: untuk menunjukkan kebodohan, kebebalan & ketongongan dia pasal akta ISA. memang la akta ISA dimansuhkan, tetapi sehingga 2 akta baru selesai digubal dan dibahas serta dikuatkuasakan. apa punya bangang la perempuan anak abang non ni, isu keselamatan negara dan serantaupun nk dijadikan isu politik. dh habis isu e-coli kr1m ke? agak2nya kalau awak tak merapu meraban tak tentu hala pasal politik masa siang, malam awak bersama suami tiada makna. muka awak dgn cara awak berpolitik memang mcm susu dgn bontot kuali la...

Anonymous said...

malaysia da jadi macam bali kena bom barulah nak tangkap penganas bodoh piyang punya izah,,,sama lah anak beranak bodoh macam babi

Anonymous said...

Bila k'jaan M'sia guna undang-undang untuk menghalang pengganas.. zalim kononnya. Tapi bila US guna undang-undang menangani keganasan seperti Patriot Act dan Anti-Terrorism Act sehingga serang dan bunuh rakyat negara lain.. tiada yang bantah. Walau apapun.. Nurul cuba alih isu ratusan juta duitnya tersimpan di Bank Israel. Bukan gitu Nurul....

Ida Zul said...

lainkali nak serbu tangkap pengganas ka, penjahat ka, penyamun tarbus ka, BAWAKLAH PN IZZAH ni sekali. barulah dia tak jadi tongong sgt!!!

si izzah ngn bapak dia patut dgr apa hillary clinton mengaku..

US taja kumpulan penentang soviet di pakistan, afghanistan, last2 kumpulan yg sama menentang US kembali..pi la youtube tengok hillary kata gapo???

agaknya pengganas yg kerajaan tangkap tu pun di taja oleh US INDIRECTLY dgn menjual senjata2 canggih kpd mrk!!

Pewaris Wasiat said...

Nurul Izah anak Nuar meroyan lagi….???? minta 13 pengganas dilepaskan…!!! PW : Laki tak terjaga …nak jaga Negara plaaaaak…!!!

pemerhati said...

Bak kata pepatah,mencegah itu lebih baik daripada mengubati.Bagi sy,sangat baik kerajaan melakukan pencegahan awal dengan menahan individu2 yang disyaki sebelum apa-apa berlaku.sekiranya individeu itu tidak bersalah,maka tiada apa yang perlu dibimbangkan.isu keselamtan negara tidak wajar dipolitikkan.