Saturday, January 7, 2012

6 Azmin Ali Guna Azwan Nok Serang Ummi Hafilda

Bukan nak mengutuk, tapi terus terang aku cakap... 
Nak termuntah aku tengok muka Azwan Nok ni... Kenapa jadi macam ni?

Secara terbuka Azwan Ali menyerang adik kandungnya sendiri di twitter... Mungkin Azwan mendapat arahan dari Azmin untuk menutup mulut Ummi yang secara lantang membidas Azmin baru-baru ini... Sila rujuk di sini...

Tapi kalau iya pun Azwan benci kepada adiknya... agak-agak la... kenapa harus mengelar adiknya "Betina Neraka". Betina selalunya di gunakan untuk gelaran binatang... dan tak baik mendoakan adik kandung sendiri masuk neraka... Manusia jenis apa dia ni?


Dulu sebulu sekarang pilih bulu....

Abang dan kakak mengiringi Ummi Hafilda ke mahkamah semasa perbicaraan kes rasuah Anwar 1998. Kelihatan Ummi Hafilda bersama abangnya, Azwan Ali. Turut kelihatan di belakang Intan Dawini Ali (Kak Lang) dan Norlia Ali (Kak Long), kedua kakak Ummi Hafilda

Berkongsi sentimen GAY, Azwan Ali sokong Anwar petikan dari AIDC:

Ketika kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dibicarakan di mahkamah pada tahun 1998, Azwan Ali tidak pernah lekang berjalan sekaki dengan Ummi Hafilda sebagai tanda sokongan kepada adiknya itu. Kerana Azwan merupakan selebriti terkenal pada masa itu, orang ramai hanya memfokuskan kepada Azwan dan Ummi Hafilda berbanding dengan kakak-kakak Ummi, Norlia Ali (Kak Long), Intan Dawini Ali (Kak Lang) juga turut bersama menyokong adiknya.

Sokongan Azwan ketika itu untuk kes pertama, iaitu kes rasuah Anwar mengarahkan polis untuk mendapatkan pengakuan palsu daripada adiknya, Ummi dan Azizan Abu Bakar. Kes itu pula melibatkan ‘urusan keluarga’, iaitu arahan Anwar mendapatkan pengakuan bersumpah palsu dari Ummi, semata-mata untuk melindungi kes seks songsangnya bersama isteri Azmin, Shamshida Taharin.

Tetapi untuk kes kedua, dakwaan Anwar berkomplot dengan adik angkatnya, Sukma Darmawan, melakukan aktiviti homoseksual terhadap Azizan Abu Bakar, di Tivoli Villa, kelibat Azwan sudah tidak kelihatan, meskipun Ummi masih terpaksa turun naik ke mahkamah sebagai salah seorang saksi.

Kenapa Azwan hanya hadir mengiringi adiknya untuk kes pertama, tetapi tidak berminat lagi untuk bersama-sama adiknya untuk kes kedua ?

Masih tidak dilupakan pada perbicaraan kes pertama 12 tahun lampau, selain laman-laman reformasi berusaha mendiskredit saksi utama, Ummi Hafilda dengan pelbagai dakwaan, Azwan yang turut iringi Ummi turut ditohmah sebagai GAY.

Benarkah Azwan Ali adalah GAY, sampai sekarang masih menjadi misteri, namun tohmahan itu bertalu-talu dilabel kepada selebriti itu sampai ke hari ini.

Namun dunia glamour selebriti Azwan tidak berpanjangan. Dari lelaki lurus, hingga menjadi lelaki bengkok dengan trade marknya, ‘amboi..amboi..amboi’di ASTRO.

6 comments:

Anonymous said...

Keluarga carca merba!

Anonymous said...

azwan ali???siapa dia??apa sumbangan dia???dia nak kata org..personaliti dan diri sendiri pun tak betul, boleh menimbulkan syak...banyak kali dia pergi umrah dan setiap kali pergi umrah dan balik umrah mesti masuk tv...bila nak tobat daa..tak dapat berkat dan petunjuk lagi ke azwan ali??makan duit haram kot..sebab tu hati dah hitam..keluarga yang baik datang dari benih yang baik dan rezeki yang halal..keluarga yang carca marba dan huru hara datang dari rezeki yang haram..

hamzah bin yahya said...

malas campur.adik beradik bergaduh....masalah keluarga ni....

Anonymous said...

jijissss

Anonymous said...

Azwan ali????? dengar nama pun nak loya... konon dia selebriti ..puih... kasi kotor sama orang seni aje dia nih... tak populor tera mana pun.. dia dok perasan aje.... suara cakap macam pondan auw auw..hoh sangat lah berbulu ku dengor.. macam dia lah yang betul . artis lain semua salah ..cehhh..

Anonymous said...

Dh plik pulak,Azwan serang adik ny,tp knp tk heran bila Ummi Hafilda serang abg dia Azmin.'Kamu blh mnipu smua org pd satu msa,tp kamu tk kn dpt mnipu org pd stiap masa"So dia org pun dh tau belang si Ummi ni.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates