Monday, January 2, 2012

9 Demo UPSI: Pasukan Khas Diarah Siasat Blog Fitnah


Selepas Perhimpunan Bersih 2.0 pihak Polis dilihat semakin matang dalam menangani Perhimpunan haram selepas mendapat kritikan dari pelbagai pihak hasil dari tindakan pihak Polis yang dikatakan bertindak ganas dan kejam dalam menyuraikan peserta perhimpunan haram di ibukota pada Julai lalu.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, polis mempunyai bukti yang kukuh untuk menyangkal fitnah yang dilemparkan itu.

Pihaknya sedang menubuhkan pasukan khas dalam memantau dan menyiasat beberapa blog berhubung isu penuntut universiti dipukul polis dalam satu perhimpunan haram di Perak semalam.

“Semasa perhimpunan haram itu, ditempatkan beberapa jurugambar dan jururakam polis bagi merakamkan semua kejadian yang berlaku untuk dijadikan bukti bahawa polis tidak menggunakan kekerasan atau mencederakan mana-mana penuntut.

“Justeru itu, pasukan khas telah saya arahkan untuk membuat satu penelitian bagi mengesahkan tuduhan yang dilemparkan adalah tidak benar sama sekali”.

Tambahnya lagi, sekiranya dakwaan yang dibuat dalam blog tersebut dibuktikan palsu, polis akan mengambil tindakan sewajarnya bagi memastikan tuduhan fitnah kepada pasukan keselamatan tidak berulang.

-Detik Perubahan

9 comments:

Anonymous said...

mula2 kata ada siswa nazak.. lepas patah tulang rusuk.. lepas polis belasah siswa sampai berdarah! sah pakatan pembangkang kaki spin cerita fitnah!

Anonymous said...

ini blog pembangkang yg sebar fitnah http://milosuam.blogspot.com/

TokAyah said...

Ini PAKATAN PEMFITNAH punya kerja. MUNAFIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dah tak tau lagi haram dan halal.cepatlah mampos pakatan haram ni

Anonymous said...

PDRM Saman mereka jangan tak saman! Biar Milo Suma jadi Milo BASI............

Anonymous said...

Jika di Barat Polis sana da Saman mangkok2 ni. Polis Malaysia masih terikat akta Polis dan Perintah Am. Itu la sebab Polis kini boleh di
" Lembukan" , nasih adik beradik gua tak masuk Polis...nasib nasib..

Anonymous said...

ada menteri KDN pun lembut ...bapok la kiranya....

Anonymous said...

depa ni semua, mulut macam sial, maki sana maki sini, tapi bila orang naik darah, belasah sikit, dah nak bising macam depa tak buat salah. apa depa mau? maki orang kemudian polis urut belakang? aku kata esok jangan menyesal jika anak korang lebih dajal dari korang. kerajaan bagi kemudahan untuk belajar kat ipta kat melayu, tu pun tak tau bersyukur. korang ingat otak korang tu bijak sangat dapat masuk kat U? ada ramai yang lebih bijak tak dapat masuk kerana sistem. jadi paluang yang Allah bagi tu guna lah untuk membijakkan otak, bukan ikut cakap kaldai PKR

Anonymous said...

MALAYSIA ada Polis yang bertauliah, ada badan profesionalyang boleh meleraikan, kenapa tak guna badan itu, dan kenapa guna badan pengganas seperti yang kita lihat dalam vedio itu.

Anonymous said...

Pelbagai fitnah ditabur kepada pihak polis kononya mereka bertindak zalim dan menjadi alat kepada penguasa sedangkan bukti amat jelas pihak polis melakukan tugasnya dengan penuh integriti.Sedih melihat bakal guru menjadi biadap dan merelakan diri menjadi bahan permainan orang lain.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates