Wednesday, January 4, 2012

27 Mahasiswi Mahu Terus Menetap di Asrama, Walaupun Dipecat...


Kata orang fikir masak-masak dulu sebelum buat keputussan kerana setiap keputusan yang pasti merubah masa depan, jangan pula bila dah kena baru nak menyesal...

Seorang daripada pelajar yang disingkirkan daripada kolej kediaman Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) berkata, beliau bernekad untuk terus menetap di asrama berkenaan sehingga notis rasmi diberikan.

Siti Nurul Piteriah Abdul Halim atau dikenali sebagai Yuyu Luna, yang menyertai demonstrasi mahasiswa di luar UPSI di Tanjung Malim pada 1 Jan, telah dimaklumkan untuk mengosongkan asrama kediamnya berkuat kuasa serta-merta, jam 9.30 malam, selepas dia dibebaskan pada sebelah petang hari demonstrasi berkenaan.

Kira bernasib baiklah  Yuyu Luna ni sebab belum terima notis buang Universiti... Kalau lah nasib tak baik  Yuyu Luna di buang dari Universiti... macammana Yuyu Luna nak beri tahu dekat mak bapak dia?

Sayang sekali... kerana menyertai perhimpunan haram Yuyu Luna sanggup lacurkan masa depannya...

Semoga ianya dapat memberi pengajaran kepada Mahasiswa yang lain... Beberapa hari sahaja lagi korang nak final exam... bayangkan jika Yuyu Luna benar-benar di beri notis buang asrama? Di mana dia nak berteduh? Macammana nak study? Takkan nak merempat dekat rumah orang lain pulak...?

Lain kali berfikir guna kepala otak bukan kepala lutut...

27 comments:

Pian said...

tinggal di rumah abag pian pun boleh... jd bini abg terus :D

Anonymous said...

Pi la tinggal di rumah Mahfuz pasai mahfuz penggerak demontrasi tersebut.

Anonymous said...

Baru padan muka .

Areff said...

sambil menyelam minum air ye tak pian.. haha.. senang jer jd bini.. x yah pening2 fikir pasal exam. hehe

Anonymous said...

tak payah risau.. anwar boleh sponser rumah untuk dia.. tp kena jd mcm china doll la..

hafiz said...

Sponsor Banyak..No hal punya...

Anonymous said...

UMNOporno, duduk sebar komen lucah dan fitnah jer.. korang semua ni anak luar nikah kot?

Anonymous said...

woiii berambusla...

Anonymous said...

ahaha...patutlah mahasiswa tak suka korang...bukan nak paham ape yg diorg nak. jd kerajaan tp syok sendiri, expect rakyat terima buta2 ape yg kerajaan buat. pastu bukan nak membela, hukum lg adalah... ahahaha... good luck to BN kalu korg terus camni!!!

Anonymous said...

puak lembu mmg minat tgk orang kena aniaya

Anonymous said...

anon 12.29,00.

mahasiswa tu yg tak faham untung nasib merek dan mak bapak mereka.tanya mereka semua sejauh mana pencapaian akedemik mereka.kalau sistem meritokrasi di laksanakan secara ketat boleh kah mreka ini menjejak ke UPSI tu.kami jamin pencapaian mereka tidak melebihi CGPA 3.00 dan masuk UPSI tu pun dgn kelulusan cukup makan saja.kami, mejoriti rakyat tidak memerlukan gulungan macam mereka,kami mahu mereka yg cemerlang dalam pencapaian mereka utk mendidik anak bangsa kami.kalau mereka tak suka dgn sistem yg ada silakan keluar negara ,sepertimana pelajar kaum cina,habis cerita.atau tunggu saja PR memerentah,dan mintalah apa saja sistem yag mereka mahu.

Anonymous said...

anon 12:45 PM kena aniaya kepala hotak kau.. sape yg cari pasal?

ex PKR said...

U pon dh takde masa depan dah,dok umah pelacuran le,chinadoll belaan ANUwar byk,pilih je nk dok yg mana satu

nashi said...

padan muka kau,mak bapak anta belaja kau sibuk nak berpolitik, haa tu makan dia.

Anonymous said...

hahaha...nk brdemo sgt.amik habuan hg..gomen dh bgtau yg kndungn auku akn dikaji yg hgpa xsbr2 sgt pasai pa...bt demo,pas 2 kna buang asrama,lg duk wat krs pala...memey arrrr

Anonymous said...

Apa ada hal dengan emak bapak diorang nie...rata2 kata emak bapak diorang support tindakan diorang nie..Adam siap kata bapak dia yang suroh dia turunkan bendera tempuh hari...

Pengajaran yang baik untuk orang tua mereka yang menghancurkan masa depan anak mereka sendiri...sayangnya tak dapat apa2 masuk angin keluar ASAAAAP.

manjung said...

padan muka ko minah gedik. ko yang cari pasal kan...ko ikut le si adam gay sewel tu balik rumah dia. dapat juga jadi tukang masak ke tukang cuci ke tukang urut ke atau ape2 lagi lah...tak layak pun jadi mahasiswa.

Anonymous said...

Rumah kat luar asrama UPSI tu pun byk la wahai "pelacur demo murahan" ooiii... dapat asrama pun bukannya duduk sama 7 hari seminggu, 30 sebulan!!! Lebih byk buat aktiviti dengan mahasewel kat luar je, ke KL la... ke Kelantan la.. ke sana ke sini...

Ha, tak payah duduk asrama pun ko boleh hidup la mahasewel bodoh....

Anonymous said...

( Anonymous said...
ahaha...patutlah mahasiswa tak suka korang...bukan nak paham ape yg diorg nak. jd kerajaan tp syok sendiri, expect rakyat terima buta2 ape yg kerajaan buat. pastu bukan nak membela, hukum lg adalah... ahahaha... good luck to BN kalu korg terus camni!!!

January 4, 2012 12:29 PM)

telok pakcik hg....ni yg diktakan bodo nk mampuih..kalo syok sndri xla BN jd kerajaan lahanat oiii.awat la hg ni bodo nk mampuih.2 pn nk komen.p bljr psai demokrasi bg abis dlu br la tau BN mi syok sndri ka pa..BN dipilh o;h rkyt so Bn bkn la krjaan syok sndri..puki hg kata krjaan xphm apa yg depa mau...xyah crta pnjg la sial.hg pk la blk apa yg krjaan dh bg kat stdnt2 dri tadika smpai ipt.takat AUKU ni bg la skit msa kt krjaan.nmpk sgt hgpa ni cam pemerintah kuku besi,xsbq2 butuh hgpa...ni musibat dh wat slh mmg la kna hukum xkn la nk p snjung plak...apa pnya banggang la hg ni...

umat ikhlas said...

anak siapakah ini..kesian mak bapak dia...

Anonymous said...

Kalau tak ajar betoi2 budak macam ni.., lagi teruk laa siswa/siswi akan datang.. Gerenti lagi tak nak belajar.. Nak pi demo sana.., demo sini..!

Anwar giler2 nak jd PM.., Kit Siang giler2 nak jd TPM.., korang giler2 kene perambat dari kolej. Pasni.., buang terus IPTA lagi padan.

Once and for all..! Kerajaan harus tegass..!

Anonymous said...

ckp suka hati je Meyalahkan org ..mmg dasar Pro Pakatan..cuba kau tgk pakatan memerintah 4 negeri je cukup ..Ada lebih baik dari sebelumnya ?Kecuali Kelantan..Jgn la Butakan Mata Kau Sistem Itu Ini x kena ..Kau ckp Macam Kau tu bagus sgt ..Pui Woi The Great Civilization from the past don't Need Demokrasi but their still Great ..X semestinya Demokrasi tu suit on everyone bro ..Banyakkn Membaca la ..Ckp macam Pandai demokrasi Pui ..Taik ..P/s Tu ayat Tun DR Mahathir Pemimpin yg banyak Membaca dan Menambah ilmu Bukan ckp kosong sahaja..Macam Sesetangah Org tu ..Menyalahkn org lain .

Anonymous said...

anwar duk goyang kaki je korang semua jd balaci siap kene buang asrama tggu kene buang dari u je ..hahaha kesian kalo ade mahasiswi yg xde otak nak pk ni ..pastu da kene buang wat muke sedih ..blah la woi !

Muhammad Naguib bin Kaharudin said...

Kata pejuang kan nak sangat berjuang kan...orang suruh belajar dulu taknak...nak berjuang sangat...so apa ada hal baru kena buang asrama jer...contohi lah YB Senator Ezam tu sampai merempat dalam ISA kerana berjuang untuk Anwar. Korang berjuang sampai hancur masa depan korang ada Anwar Kisah? Dia dah kaya raya ada dia share dan hargai perjuangan korang ker?? apa korang dapat nie??? Tgk la orang yang berjuang sampai masuk ISA pun dah tinggalkan dia sebab penipuan dia korang baru kena buang asrama...kecik punya hal la...teruskanlah perjuangan tu....

Anonymous said...

Inilah akibatnya bilamana mahasiswa/i digunakan demi kepentingan individu tertentu yang hanya menjaga kepentingan diri mereka sahaja.Mahasiswa perlu sedar tanggungjawab mereka dan harapan ibu bapa.

Anonymous said...

bape korang dpt wat demo gini ? RM 20 ? RM 50 ? berbaloi kan terus kene buang asrama ..silap2 kene tendang U pulak ..berbalaoi baloi ...kalo dah x nak duk situ bg org lain la yg lebih layak ..da kene buang nnti hentam kerajaan .sebelum buat x nak fikir .

Anonymous said...

bodo macam taik.. kasihan melayu..

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates